وبلاگ

مواد غذایی برای سلامت مغز

مواد غذایی برای سلامت مغز : همه ما اثرات خستگی ناشی از کووید را احساس می کنیم، اما آیا می دانستید که برخی از انتخاب های سبک زندگی ممکن است به تقویت قدرت مغز شما کمک کند؟ زمینه روبه رشدی از تحقیقات در مورد نوروپلاستیسیته، که نحوه تغییر و رشد شبکه های عصبی است، راه هایی را ارائه می دهد که می توانیم به مغزمان کمک کنیم سالم بماند و بهترین عملکرد را داشته باشد. ارین نلا، متخصص تغذیه در علوم اعصاب در UC Davis Health، نکات تغذیه ای را برای کمک به حفظ سلامت مغز به اشتراک می گذارد.

برای عملکرد مغز، مصرف ماهی را افزایش دهید

تاثیر مصرف ماهی بر عملکرد مغز یک حوزه تحقیقاتی محبوب در چند دهه اخیر بوده است. اخیراً، یک تجزیه و تحلیل در سال 2020 از بیش از 7000 شرکت‌کننده نشان داد که مصرف بیشتر ماهی با عملکرد مغز بالاتر و سرعت پایین‌تر زوال ذهنی مرتبط است. یک مطالعه جداگانه در سال 2017 روی بیش از 500 کودک نشان داد که “مصرف مکرر ماهی هم با مشکلات خواب کمتر و هم با نمرات IQ بالاتر مرتبط است.”

سعی کنید از دو یا چند وعده در هفته از ماهی های با امگا 3 بالاتر و جیوه کمتر مانند سالمون، آنچوی، ساردین و قزل آلای آب شیرین لذت ببرید. کارشناسان پخت یا کباب کردن ماهی را هنگام تهیه ماهی پیشنهاد می کنند.

با سبزیجات برگدار سبز شوید

شاید تعجب آور نباشد که سبزیجات برگ سبز برای بدن شما مفید هستند، اما آیا می دانستید که برای مغز شما نیز مفید هستند؟ یک مطالعه در سال 2017 روی 960 فرد میانسال تا مسن نشان داد که با افزایش سن در افرادی که بیشتر از موارد زیر مصرف می‌کردند، کاهش کمتری در عملکرد مغز وجود داشت:

فیلوکینون (سبزیجات برگ دار، کلم بروکلی، کلم و جلبک دریایی)
لوتئین (سبزیجات برگ دار، نخود فرنگی و کدو حلوایی زمستانه)
α-توکوفرول (بادام، گوجه فرنگی و سبزیجات برگدار)
بتاکاروتن (هویج، سیب زمینی شیرین، سبزیجات برگدار و طالبی)

یک تجزیه و تحلیل جداگانه در سال 2020 نشان داد مصرف کمتر سبزیجات با سلامت کلی مغز و تصمیم گیری مرتبط است. سعی کنید هر روز سبزیجات اضافی را به یک وعده غذایی اضافه کنید و آنها را تا حد امکان رنگارنگ کنید.

برای تقویت حافظه آن را زیبا کنید

مواد غذایی برای سلامت مغز : آنها بیشتر از یک غذای زیبا هستند – مشخص شده است که توت ها حافظه و عملکرد مغز را با مصرف مداوم تقویت می کنند، که احتمالاً می تواند کاهش سلامت مغز را به تاخیر بیندازد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که افراد مسنی که روزانه زغال اخته می خوردند پس از 90 روز نمرات بهتری در انواع تست های شناختی داشتند. زغال اخته به ویژه در تحقیقات عملکرد مغز محبوب است.

افزودن انواع توت ها به صبحانه یا به عنوان میان وعده بعد از ظهر راه های آسانی برای خوردن بیشتر است. بسیاری از تحقیقات از زغال اخته خشک شده یخ زده استفاده می کنند، بنابراین همیشه لازم نیست همیشه تازه بخرید. با این حال، باید مطمئن شوید که از هرگونه قند اضافه شده خودداری کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...