وبلاگ

توصیه های متخصصین تغذیه برای تغذیه پایدار

توصیه های متخصصین تغذیه برای تغذیه پایدار : مارس ماه ملی تغذیه است و موضوع سال 2023 “سوخت برای آینده” است. این امر بر اهمیت انتخاب غذاهای مغذی که برای محیط زیست نیز مفید هستند تأکید می کند.

یک نمونه از انتخاب غذاهایی که برای گیاه ما مفید است، خوردن حبوبات (لوبیا، عدس، نخود) به جای گوشت به عنوان منبع پروتئین است.

Cathy Deimeke، متخصص تغذیه در UC Davis Health توضیح می‌دهد: «به طور کلی، غذاهای گیاهی نسبت به تولید محصولات حیوانی از زمین و آب کمتری استفاده می‌کنند. او مدیر مدیریت و آموزش بهداشت است که میزبان انواع کلاس های سلامتی برای بیماران UC Davis Health است.

متخصصین تغذیه در UC Davis Health ما چند نکته دیگر برای خوردن، خرید و تهیه غذا دارند که هم برای شما و هم برای کره زمین مفید است.

با در نظر گرفتن محیط زیست غذا بخورید

واضح است که غذای موجود در بشقاب ما تأثیر زیادی بر سلامت ما دارد، اما تأثیر زیادی بر سلامت سیاره ما نیز دارد. خوشبختانه، یک رژیم غذایی گیاهی که به جای محصولات حیوانی بر روی سبزیجات، میوه‌ها، غلات، آجیل و لوبیا متمرکز باشد، می‌تواند تأثیرات مثبتی بر هر دو داشته باشد.

هیلی داکری، متخصص تغذیه در دانشگاه کالیفرنیا دیویس، می‌گوید: «حتی چند تعویض ساده می‌تواند مزایای عمده‌ای داشته باشد. دو مثال شامل تعویض شیر لبنی با سویای غنی شده با کلسیم یا شیر جو در غلات صبحگاهی یا جایگزینی گوشت چرخ کرده در تاکوی خود با لوبیا سیاه است.

خوردن گیاهی می تواند بسیار ساده باشد. بسیاری از رستوران ها اکنون چندین جایگزین گیاهی ارائه می دهند.

توصیه های متخصصین تغذیه برای تغذیه پایدار

ایده هایی برای خرید پایدار مواد غذایی

بین رشد مواد غذایی، بسته بندی، حمل و نقل و ضایعات، تولید غذا می تواند بر محیط زیست ما تأثیر بگذارد. برای مثال، پلاستیک‌ها خیابان‌ها، پارک‌های ملی و اقیانوس‌های ما را آلوده می‌کنند. راه های مختلفی وجود دارد که خرید غذاهای گیاهی می تواند کم ضایعات باشد و با حداقل بسته بندی عرضه شود.

داکری می گوید: «نکته مورد علاقه من خرید غلات و حبوبات خشک از سطل های فله ای در فروشگاه های مواد غذایی است. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که مقدار دقیق مورد نیاز خود را بخرید و در عین حال بسته بندی اضافی را حذف کنید. اگر کیسه های قابل استفاده مجدد یا ظروف شیشه ای خود را همراه داشته باشید، امتیاز جایزه.

راه های دیگر برای کاهش بسته بندی پلاستیکی شامل خرید میوه ها و سبزیجات فصلی از بازار کشاورزان محلی شماست. همچنین می توانید غذای خود مانند گیاهان تازه را در خانه پرورش دهید.

تغذیه بمانید و پول پس انداز کنید

برنامه ریزی برای وعده های غذایی و میان وعده ها نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه اغلب باعث کاهش ضایعات و صرفه جویی در هزینه شما می شود.

دیمکه می‌گوید: «وقتی غذا درست می‌کنم، سعی می‌کنم راه‌های خلاقانه‌ای برای گنجاندن باقی مانده غذا در ناهار روز بعد پیدا کنم.

یک قسمت اضافی مرغ یا ماهی می تواند پروتئین را به سالاد یا کاسه غلات اضافه کند.

دیمکه توضیح می‌دهد: «اگر آخر هفته یک گلدان فلفل قرمز درست کنم، مقداری از باقیمانده‌های آن هفته را بسته‌بندی می‌کنم و چند ظرف را نیز منجمد می‌کنم. “آشپزی به این شکل، که به آن آشپزی دسته ای گفته می شود، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند.”

در اینجا چند نکته دیگر برای کاهش ضایعات مواد غذایی وجود دارد:

برای میوه ها و سبزیجات، همان چیزی را که نیاز دارید خریداری کنید. همانطور که محصول شما شروع به رسیدن می کند، آن را در جلو و وسط یخچال خود قرار دهید تا به خود یادآوری کنید که به زودی آن را بخورید.
خرید آنلاین مواد غذایی را امتحان کنید. دیمکه می افزاید: «هنگامی که سبد خرید مجازی را پر می کنید، به یخچال، فریزر و انباری خود نگاه کنید و آنچه را که نیاز دارید ارزیابی کنید. “شما همچنین می توانید به اقلام فروش نگاه کنید.”
یک لیست خرید تهیه کنید و آن را بر اساس نوع غذا یا راهروی مواد غذایی سازماندهی کنید. برنامه های فروشگاه مواد غذایی را برای لیست ها و دستور العمل ها بررسی کنید.
اگر فضا دارید، نگاه کنید تا ببینید آیا مواردی وجود دارد که می توانید در فریزر خود نگهداری کنید.

غذاهای متنوع از همه گروه های غذایی بخورید

تغذیه سالم می تواند به اشکال مختلف خارج از رژیم غذایی معمولی غربی باشد.

ملیندا گونگ، متخصص تغذیه ثبت شده، که همچنین یک متخصص تایید شده در زمینه دیابت و مدیریت وزن است، می گوید: «بسیاری از غذاهای فرهنگی هم از نظر تغذیه ای که ارائه می دهند و هم از نظر معنای معنوی و خانوادگی چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

تمرکز بر روی غذاها و طعم هایی که می توانید اضافه کنید به جای آنهایی که باید حذف شوند، می تواند نیرومند باشد. رژیم های غذایی معمولی اغلب محدودیت های غیر ضروری را تشویق می کنند. متأسفانه، بسیاری از غذاهای اصلی فرهنگی مختلف به سلامت کمتر شهرت دارند.

گونگ می‌گوید: «همه غذاها مواد مغذی مختلفی را در مقادیر مختلف فراهم می‌کنند، بنابراین مهم تنوع است.

بسیاری از غذاهای فرهنگی دارای چندین گروه غذایی سالم هستند – فکر کنید برنج و رشته فرنگی غلات کامل، لوبیا، روغن های گیاهی، سبزیجات یا محصولات سویا مانند توفو.

توصیه های متخصصین تغذیه برای تغذیه پایدار : خوردن انواع این غذاها در اشکال مختلف می تواند تضمین کند که وعده های غذایی ما مغذی هستند و در عین حال در دسترس و مقرون به صرفه باقی می مانند. به عنوان مثال، میوه‌ها یا سبزیجات منجمد اغلب در اوج رسیدن خود، زمانی که سرشار از مواد مغذی هستند، چیده می‌شوند. این کار باعث می‌شود که به راحتی آن‌ها را به ماکارونی، خورش یا سرخ کردنی در شب اضافه کنید.

ادویه ها و گیاهان خشک شده، مانند زردچوبه یا گشنیز که ممکن است در یک کاری هندی گرم پیدا کنید، می توانند ماه ها در کمد شما باقی بمانند و در عین حال مقدار زیادی آنتی اکسیدان را فراهم کنند. کنسرو لوبیا و عدس منبع پروتئینی سریع و مغذی برای وعده های غذایی است. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...