وبلاگ

طرز تهیه کارامل خانگی

طرز تهیه کارامل خانگی : بیایید در مورد کارامل صحبت کنیم: کارامل یکی از ساده ترین آب نبات هایی است که می توانید در خانه درست کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دستور العمل ساده و چند ترفند است. ما هر آنچه را که نیاز دارید در زیر آورده ایم!

ترفندهایی برای درست کردن بهترین کارامل های نمکی در خانه

این کارامل های نمکی نرم، جویدنی هستند و کاملا در دهان ذوب می شوند. احتمالاً در حال حاضر تمام مواد لازم برای تهیه آنها را در آشپزخانه خود دارید. ما همچنین این دستور کارامل با پوشش شکلاتی را داریم. از همان پایه کاراملی استفاده می کند، اما شکلات اضافه می کند.

وقتی برای اولین بار کارامل درست کردیم، قبول داریم که همیشه همه چیز خوب نبود. راستی چند وقت پیش یه دستور کارامل نمکی در همین وبلاگ منتشر کردیم. برای ما کار کرد، اما برای دیگران نه. بنابراین، ما به تابلوهای نقاشی برگشتیم و تمام تلاش خود را برای یادگیری بیشتر انجام دادیم. به این ترتیب است که می توانیم با اطمینان ترفندهای زیر و همچنین این دستور العمل جدید و بهبود یافته کارامل شور را به اشتراک بگذاریم.

کار این است: درست کردن کارامل در خانه آسان است، فقط باید این 7 ترفند را بدانید.

قبل از شروع دستور غذا را تا آخر بخوانید

طرز تهیه کارامل خانگی : قبل از شروع ساخت کارامل، مطمئن شوید که دستور غذا را چند بار مطالعه کرده اید و تمام تجهیزات را آماده کرده اید و مواد اولیه را اندازه گیری کرده اید. درست کردن آب نبات می تواند به سرعت انجام شود و اگر آماده نباشید، همه چیز می تواند به سرعت از خوب به بد تبدیل شود.

این کار را برای جلوگیری از کریستالیزاسیون انجام دهید
هنگام تهیه کارامل، مهم است که هر کاری که می توانید انجام دهید تا از کریستالیزه شدن جلوگیری کنید، زیرا می تواند کارامل های شما را دانه دانه کند و بافت آن را خراب کند.

برای دستور ما، وقتی شکر را به ماهیتابه اضافه می کنید، آن را به آرامی و با کنترل اضافه کنید. بهتر است اجازه ندهید شکر در کناره های ماهیتابه پاشیده شود زیرا این کار می تواند باعث کریستال شدن شود. با این اوصاف، حتی زمانی که کارامل های خود را درست می کنیم، گاهی اوقات چند کریستال قند سرکش را در کناره های ماهیتابه خود می بینیم.

طرز تهیه کارامل خانگی

برای جلوگیری از کریستال شدن، این کار را انجام دهید:

بعد از اینکه آب، شربت ذرت و شکر را به جوش آوردید، از شما می خواهیم که در ظرف را ببندید و بگذارید یک دقیقه بماند. این بخار و رطوبت را در ماهیتابه به دام می اندازد و به ذوب شدن هر کریستال قندی که ممکن است از کناره های تابه راه پیدا کرده باشد کمک می کند.

چگونه بهترین کارامل های نمکی خانگی را درست کنیم

آماده سازی 15 دقیقه پخت و پز 20 دقیقه در مجموع 35 دقیقه
این کارامل های نمکی نرم، جویدنی هستند و کاملا در دهان ذوب می شوند. قبل از شروع دستور پخت کارامل شور، بهتر است مطمئن شوید که تمام تجهیزات را آماده کرده اید و مواد اولیه را اندازه گیری کرده اید. این دستور پخت کارامل از کتاب ژاک پپن، “چز ژاک: سنت ها و آیین های یک آشپز” الهام گرفته و اقتباس شده است.

تقریباً 40 کارامل درست می کند
ما را در تهیه دستور العمل تماشا کنید

شما نیاز خواهید داشت

1/2 فنجان (113 گرم) کره بدون نمک (1 چوب)

1/2 فنجان (120 میلی لیتر) خامه غلیظ یا خامه فرم گرفته (36-40٪ چربی کره)

3 قاشق غذاخوری آب

1/4 فنجان (60 میلی لیتر) شربت ذرت سبک

1 فنجان (200 گرم) شکر

1/2 قاشق چای خوری یا نمک دریایی پوسته شده

طرز تهیه

ماهی تابه و مواد را آماده کنید

یک قالب نان 9*5 اینچی را کمی روغن بزنید سپس یک تکه کاغذ روغنی را که داخل تابه جا می‌شود و حداقل 1 اینچ از دو طرف بالا می‌آید، اندازه بگیرید و برش دهید. سپس کاغذ روغنی را کمی چرب کنید و داخل تابه قرار دهید. تابه را کنار بگذارید. طرز تهیه کارامل های نمکی مرحله 1

کره را به 8 قسمت برش دهید سپس با خامه غلیظ در یک کاسه کوچک قابل استفاده در مایکروویو ترکیب کنید. به مدت 1 تا 2 دقیقه در مایکروویو حرارت دهید تا داغ شود و کره ذوب شود. کنار بگذارید، بعداً از آن استفاده خواهیم کرد.

کارامل را درست کنید

طرز تهیه کارامل خانگی : در یک قابلمه کوچک آب و شربت ذرت را با هم مخلوط کنید. سپس شکر را اضافه کنید، اما تمام سعی خود را بکنید که شکر در کناره های تابه نپاشید. حالا با قاشق شکر را به آرامی در آب و شربت ذرت هم بزنید و فقط شکر را مرطوب کنید.

روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر به جوش بیاید. سپس به مدت 1 دقیقه با درب بپوشانید. این کار بخار/رطوبت را به تابه اضافه می‌کند، بنابراین هر شکری که ممکن است به کناره‌های تابه چسبیده باشد، ذوب می‌شود و دوباره داخل شکر در حال جوش می‌افتد.

درب قابلمه را بردارید سپس یک دماسنج آب نبات را به کناره قابلمه وصل کنید. سپس شکر را به مدت 5 تا 10 دقیقه بپزید تا دمای شکر به 320 درجه فارنهایت برسد، در این دما، شکر دور تابه رنگ کهربایی روشنی به خود می گیرد.

لحظه ای که شکر به 320 درجه فارنهایت رسید، حدود یک ششم از مخلوط کره و خامه را با احتیاط بریزید و سپس با استفاده از پایه دماسنج آب نبات، آن را با هم مخلوط کنید. این کار را با باقی مانده خامه و کره تکرار کنید (هر بار یک ششم آن را اضافه کنید و سپس هم بزنید). وقتی کره و خامه را اضافه می کنید، شکر به شدت حباب می کند – بنابراین این کار را با احتیاط و به آرامی انجام دهید تا از حباب زدن مخلوط روی دو طرف قابلمه جلوگیری کنید.

با افزودن خامه و کره دما کاهش می یابد. حالا 5 تا 10 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا دمای کارامل به 240 درجه فارنهایت برسد. با این کار کارامل نرمی ایجاد می شود، اگر کارامل های کمی سفت می خواهید، دما را به 245 درجه فارنهایت نزدیک کنید.

لحظه ای که کارامل به دمای دلخواه شما رسید، در قالب نان آماده شده بریزید. 20 تا 30 دقیقه خنک کنید سپس نمک را روی کارامل بپاشید. سپس اجازه دهید کارامل 3 ساعت و نیم خنک شود. دستور کارامل های نمکی مرحله 4

برای به پایان رساندن

کارامل را از قالب خارج کنید. اگر کارامل خیلی نرم است، آن را به مدت 30 تا 45 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود. سپس با یک چاقوی تیز بزرگ به شکل دلخواه خود برش دهید. ما دوست داریم به مستطیل های 1 اینچی در 1/2 اینچی برش دهیم.

کارامل ها را در بسته بندی پلاستیکی یا کاغذ مومی بپیچید و بلافاصله میل کنید، یا می توانید برای لذت بردن بعدا در یخچال یا فریز کنید. (آنها را به صورت جداگانه بپیچید و تا دو هفته در یخچال و تا یک ماه در فریزر نگهداری کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...