وبلاگ

ماهی سالمون با لیمو و شوید

ماهی سالمون با لیمو و شوید : دستور پخت آسان ماهی آزاد ما کمتر از 30 دقیقه طول می کشد و ماهی آزاد و لطیف را درست می کند. با پخت آرام ماهی سالمون در مقدار کمی مایع، ماهی مرطوب و لطیف می ماند. عملا در دهان شما ذوب می شود.

چگونه ماهی سالمون را در فر بپزیم تا کاملا مرطوب شود

این دستور العمل سریع و آسان ماهی قزل آلا هرگز شکست نمی خورد! الهام از مادرم است که همیشه این را ساخته و می‌کند. این غذای مورد علاقه او است – به خصوص وقتی سرگرم کننده است. میدونی چیه؟ همه آن را دوست دارند.

ترفند برای ماهی سالمون کاملاً پخته شده این است که ماهی را در کمی مایع بپزید – می توانید از شراب، آب و حتی آب استفاده کنید.

پس از اضافه کردن مایع، روی ماهی را با کاغذ روغنی یا فویل بپوشانید و بپزید تا تازه بپزد. ماهی قزل آلا اساساً در مایع شکار می کند. می‌توانید این دستور را ماهی سالمون پخته شده در فر نیز بنامید. عملاً بدون شکست است.

سه گام آسان برای سالمون کامل

سالمون را با نمک و فلفل سیاه آسیاب شده تازه مزه دار کنید. من در مورد نمک سخاوتمند هستم و مطمئن می شوم که هر دو طرف فیله ماهی سالمون را مزه دار می کنم.
لیموهای برش خورده و سبزی های تازه را در ته یک ظرف پخت قرار دهید. در عکس‌هایمان، ما از شوید تازه استفاده کرده‌ایم، اما تقریباً هر گیاه لطیفی در جای خود کار می‌کند. به جعفری، گشنیز، آویشن یا حتی نعناع فکر کنید.
فیله های ماهی قزل آلا را روی سبزی ها و لیمو قرار دهید سپس با فویل یا کاغذ روغنی بپوشانید. بعد از حدود 20 دقیقه پخت در فر، ماهی سالمون کاملاً پخته، لطیف و خوشمزه می شود.

ماهی سالمون با لیمو و شوید

چگونه بفهمیم ماهی سالمون پخته شده است

بهترین گزینه برای بررسی پخته شدن ماهی قزل آلا یک دماسنج است – ما ماهی قزل آلا را تا 125 درجه فارنهایت طبخ می کنیم، به این معنی که در مرکز آن نرم، لطیف و کمی صورتی خواهد بود. بافت در این دما بسیار بهتر از زمانی است که در دمای بالاتر پخته شود.

سالمون کاملاً پخته شده با لیمو و شوید

ماهی سالمون با لیمو و شوید : آماده سازی 5 دقیقه پخت و پز 25 دقیقه در مجموع 30 دقیقه

ترفند پخت کامل ماهی آزاد این است که ماهی را به آرامی در کمی مایع – مانند شراب، آب یا آب بپزید. سپس روی ظرف را بپوشانید و بپزید تا کاملا پخته شود. می توانید این را ماهی قزل آلا پخته شده در فر بنامید. عملاً بدون شکست است. اگر ماهی شما کاملا غلیظ است، انتظار داشته باشید که زمان پخت چند دقیقه بیشتر از آنچه در زیر به اشتراک می گذاریم باشد.

شما نیاز خواهید داشت به

یک فیله ماهی سالمون 1 1/2 پوندی یا دو فیله 12 اونسی، ترجیحاً صید وحشی

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

نمک و فلفل سیاه آسیاب شده تازه

1 لیمو، برش داده شده 3 تا 4 شاخه شوید تازه، به علاوه بیشتر برای سرو

1/2 فنجان شراب سفید خشک، مانند Sauvignon blanc (جایگزین: آب ماهی، آب مرغ یا آب)

طرز تهیه غذا

فر را با دمای 325 درجه فارنهایت گرم کنید. کمی روغن بزنید و دو طرف ماهی سالمون را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

برش‌های لیمو و سبزی‌های تازه را در کف ظرف پخت به اندازه‌ای بزرگ بچینید که به ماهی سالمون برسد و سپس ماهی قزل آلا را با پوست به سمت پایین، روی بستر لیمو و سبزیجات قرار دهید.

شراب (یا آب) را در ظرف پخت بریزید و سپس با فویل آلومینیومی بپوشانید. ماهی سالمون را تا زمانی که پوسته های ماهی و حباب های سفید پروتئین روی سطح ظاهر شود، 12 تا 30 دقیقه بسته به ضخامت فیله ها بپزید. بعد از 10 دقیقه ماهی قزل آلا را بررسی کنید تا پیشرفت آن را ببینید.

بررسی دمای ماهی سالمون با استفاده از دماسنج داخلی بهترین راه برای جلوگیری از پختن بیش از حد آن است. می‌خواهید ضخیم‌ترین قسمت ماهی سالمون 125 درجه فارنهایت باشد. ماهی قزل آلا را از فر خارج کرده و به مدت 5 دقیقه با فویل بپوشانید (در این مدت ماهی به پختن ادامه می‌دهد). سرو کنید، روی آن را با گیاهان تازه خرد شده پراکنده کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...