وبلاگ

گرانولا کره بادام زمینی

گرانولا کره بادام زمینی : این گرانولا کره بادام زمینی با جو دوسر، کره بادام زمینی و شربت افرا به راحتی درست می شوند و طعم شگفت انگیزی دارند! آنها مغذی، به طور طبیعی وگان، بدون گلوتن هستند و حدود 8 گرم پروتئین در هر بار دارند. ما آنها را دوست داریم!

زمانی که من و آدام مدام به این در یخچال می‌رفتیم، می‌دانستیم که برنده یک دستور غذا داریم. آنها به لطف کره بادام زمینی و شربت افرا طعم فوق العاده ای دارند، اما یک میان وعده سالم و عالی نیز ایجاد می کنند. ما برای ایجاد یک نوار انرژی راه اندازی نکردیم، اما به لطف کره بادام زمینی، جو و کنجاله دانه کتان، این کره بادام زمینی این کار را انجام می دهند! علاوه بر چربی های سالم، حدود 8 گرم پروتئین و کمی بیش از 4 گرم فیبر در یک نوار پیدا خواهید کرد.

برخی از گرانولاها طعم شگفت انگیزی دارند، اما تمام انرژی که از آنها دریافت می کنید به سرعت پس از خوردن آنها از بین می رود. این نوارها متفاوت هستند. آنها کمی بیشتر به شما می چسبند. من آنها را به عنوان یک میان وعده بعد از ظهر سالم تر برای بردن من به شام دوست داشتم. من تصور می کنم آنها برای جعبه های ناهار مدرسه یا محل کار نیز عالی باشند.

شباهت های کمی بین این  کره بادام زمینی و دستور تهیه گرانولا اصلی ما وجود دارد. بنابراین اگر آن دستور غذا را امتحان کرده اید و از آن لذت برده اید، به شدت توصیه می کنیم یک دسته از این ها را کنار هم قرار دهید.

تهیه  گرانولا کره بادام زمینی

برای پایه، به جو دوسر، تخم کتان (در زیر توضیح داده شده)، کره بادام زمینی (کره بادام زمینی خانگی را امتحان کنید)، شربت افرا، دارچین و وانیل نیاز دارید. تخم کتان به نگه داشتن آنها در کنار هم کمک می کند و یک تقویت جدی تغذیه ای به آن اضافه می کند. در اینجا پیوندی به مقاله ما در مورد تخم کتان در صورت علاقه وجود دارد.

برای تهیه تخم کتان – این دستور به دو عدد تخم کتان نیاز دارد – پودر تخم کتان و آب را با هم مخلوط کنید. می توانید همین کار را با دانه چیا انجام دهید. سپس مخلوط را به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید تا کتان آب را جذب کند. آسان است.

در حالی که تخم کتان خیس میخورد، می توانید مواد دیگر را با هم تهیه کنید. برای داشتن بهترین و خوش طعم ترین گرانولا، جو و بادام زمینی را قبل از مخلوط کردن با کره بادام زمینی برشته کنید. برای انجام این کار، جو و بادام زمینی را روی یک ورقه پخت پهن کنید و آنها را در فر داغ قرار دهید تا رنگ طلایی روشن به خود بگیرند.

گرانولا کره بادام زمینی

گرانولا کره بادام زمینی

گرانولا کره بادام زمینی آسان

آماده سازی 2 ساعت 10 دقیقه پخت و پز 15 دقیقه در مجموع 2 ساعت و 25 دقیقه
این گرانولا کره بادام زمینی با جو دوسر، کره بادام زمینی و شربت افرا به راحتی درست می شوند و طعم شگفت انگیزی دارند! آنها به طور طبیعی وگان، بدون گلوتن، مغذی هستند و حدود 8 گرم پروتئین در هر بار دارند.

شما نیاز خواهید داشت
3 فنجان (385 گرم) جو رول شده قدیمی

1/2 فنجان (70 گرم) بادام زمینی بدون نمک، خرد شده

3 قاشق غذاخوری کنجاله بذر کتان

6 قاشق غذاخوری آب

3/4 فنجان (190 گرم) کره بادام زمینی شیرین نشده طبیعی

1/3 فنجان (110 گرم) شربت افرا خالص

1 قاشق چایخوری دارچین

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

1/4 فنجان + 1 قاشق غذاخوری (60 گرم) مینی شکلات چیپسی یا شکلات ریز خرد شده

1/4 قاشق چایخوری نمک دریایی خوب، اختیاری، به یادداشت ها مراجعه کنید

جهت ها

گرانولا را درست کنید

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. کف و کناره های یک تابه مربعی 8 اینچی یا 9 اینچی را با فویل آلومینیومی بپوشانید یا از کاغذ روغنی استفاده کنید.

جو و بادام زمینی خرد شده را روی یک ورقه پخت پخش کنید، و سپس به مدت 5 دقیقه در فر قرار دهید، هم بزنید و سپس 3 تا 5 دقیقه دیگر یا تا زمانی که کمی برشته شوند، بپزید. اجازه دهید خنک شود.

در حین پختن جو و بادام زمینی، تخم کتان را با هم زدن سه قاشق غذاخوری دانه کتان با شش قاشق غذاخوری آب در یک کاسه کوچک درست کنید. ظرف را حدود 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. در این زمان، کنجاله بذر کتان بیشتر، اگر نه همه، آب را جذب می کند.

در یک کاسه بزرگ، کره بادام زمینی، شربت افرا، دارچین، وانیل و تخم کتان را با هم مخلوط کنید.

وقتی جو و بادام زمینی خنک شدند، آنها را در مخلوط کره بادام زمینی هم بزنید. مخلوط چسبناک خواهد بود، مطمئن شوید که همه چیز را کاملاً مخلوط کنید تا همه جوها به خوبی پوشش داده شوند. اگر مخلوط به طور غیرمعمول خشک به نظر می رسد، به اضافه کردن 1/4 فنجان کره بادام زمینی بیشتر فکر کنید.

1/4 فنجان از چیپس های شکلات را هم بزنید – قاشق غذاخوری باقیمانده را برای بالای میله ها ذخیره کنید.

مخلوط گرانولا را به تابه آماده شده منتقل کنید و سپس با استفاده از یک کفگیر لاستیکی یا نوک انگشتان مرطوب، مخلوط را داخل تابه فشار دهید. اینجا را محکم فشار دهید. به این ترتیب میله ها پس از خنک شدن و برش در کنار هم می مانند. یکی از ترفندها این است که یک ورق کاغذ روغنی را روی آن اضافه کنید و سپس از ته یک لیوان یا پیمانه استفاده کنید تا واقعاً مخلوط جو را در تابه فشار دهید.

قاشق غذاخوری باقیمانده چیپس شکلات را روی مخلوط گرانولای فشرده شده بریزید و سپس با استفاده از یک کاردک لاستیکی آنها را به سمت بالا فشار دهید. روی آن را بپوشانید و سپس حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید. اگر عجله دارید، می توانید آنها را حدود 30 دقیقه فریز کنید. اگر میله ها قبل از سرد شدن کامل بریده شوند خیلی نرم خواهند بود.

بلوک خنک شده مخلوط گرانولا را از تابه بردارید، سپس فویل یا کاغذ پوست را جدا کنید. به 12 میله برش دهید.

نحوه نگهداری

میله های گرانولا را تا یک هفته در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. برای نرم ترین میله ها، آنها را در دمای اتاق نگه دارید. برای میله های کمی سفت تر، در یخچال نگهداری کنید. میله ها در صورت بسته بندی خوب تا سه ماه در فریزر نگهداری می شوند.

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...