وبلاگ

طرز تهیه شربت خانگی

طرز تهیه شربت خانگی : طرز تهیه شربت ساده با شکر معمولی، شکر قهوه ای یا عسل. این برای کوکتل، ماکتل، قهوه، چای و برای تزئین کیک عالی است. طرز تهیه شربت ساده : شربت ساده به طرز عالی آسان درست می‌شود، و از آنجایی که مدتی در یخچال ماندگار است، می‌توانیم یک دسته بزرگ درست کنیم و هر بار که می‌خواهیم کوکتل درست کنیم، به آن برگردیم. این هم یک شربت دیگر برای شما! شربت زنجبیل لیمو ما در کوکتل، ماکتل و چای خوشمزه است.

برای دستور پخت ساده شربت خود فقط به دو ماده نیاز دارید: آب و شکر. رایج ترین نسبت شربت ساده، نسبت مساوی آب به شکر است. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید با استفاده از شکر بیشتر شربت را غنی‌تر یا با استفاده از شکر کمتر، شربت را غنی‌تر کنید.

طرز تهیه شربت ساده خانگی

شما حتی می توانید هنگام درست کردن شربت ساده بازی کنید. تعویض شکر سفید با شکر قهوه ای، شربتی غنی و تقریباً کاراملی مانند می سازد که در کوکتل هایی مانند این Old Fashioned یا Lemon Drop Martini ما به خوبی کار می کند.

عسل نیز ایده خوبی است، به خصوص که استفاده از عسل خالص در کوکتل دشوار است. عسل خالص غلیظ است و به طور کامل در کوکتل حل نمی شود. با تهیه یک شربت ساده عسل، عسل را رقیق می کنید و در عین حال طعم آن را حفظ می کنید.

ایده دیگر این است که یک شربت ساده طعم دار درست کنید. این کاری است که ما در ویدیوی خود انجام دادیم. در ویدیو یک شربت مرکبات ساده نعنا درست می کنیم.

برای تهیه شربت قهوه ای ساده، شکر قهوه ای روشن یا تیره را با مقدار مساوی با آب ترکیب کنید. آن را به جوش بیاورید و بپزید تا شکر حل شود.
برای تهیه شربت ساده عسل، از نسبت یک به یک عسل و آب استفاده کنید تا یک شربت عسل با طعم ملایم درست کنید یا عسل را به دو قسمت برسانید و با یک قسمت آب مخلوط کنید تا طعم عسل قوی‌تر شود. برای شربت عسل، با عسل های مختلف آزمایش کنید. عسل شبدر ملایم و شیرین است، در حالی که عسل شکوفه پرتقال ممکن است برای کوکتل هایی که مرکبات را می طلبند، لمس خوبی باشد.
برای تهیه شربت ساده با طعم نعناع مرکبات، مقدار مساوی شکر و آب را با هم ترکیب کنید. همه چیز را بجوشانید و بپزید تا شکر حل شود. حرارت را خاموش کنید و سپس یک مشت پوست مرکبات و برگ های تازه نعناع را اضافه کنید. همانطور که شربت می نشیند و خنک می شود، طعم مرکبات و نعناع در شربت قرار می گیرد. یک فرآیند مشابه با ادویه جات ترشی جات کار می کند – میخک کامل، بادیان ستاره ای و دارچین را در نظر بگیرید.

طرز تهیه شربت خانگی

شربت ساده خانگی آسان

آماده سازی 5 دقیقه پخت و پز 5 دقیقه در مجموع 10 دقیقه
رایج ترین نسبت شربت ساده، نسبت مساوی آب به شکر است. برای داشتن شربت غنی تر، از شکر بیشتری استفاده کنید. برای شربت کم چرب، کمتر استفاده کنید. این دستور را می توان با شکر سفید، شکر قهوه ای و عسل استفاده کرد. همچنین برای طرز تهیه شربت ساده طعم دار به بخش یادداشت های زیر نگاهی بیندازید.

تقریباً 1 1/2 فنجان شربت ساده درست می کند
ما را در تهیه دستور العمل تماشا کنید

شما نیاز خواهید داشت
1 فنجان آب، ترجیحا فیلتر شده

1 فنجان شکر گرانول، شکر قهوه ای یا عسل

دستورالعمل

دستور اولیه

آب و شکر را در قابلمه ای روی حرارت متوسط رو به بالا اضافه کنید. مخلوط را بجوشانید و بپزید و گهگاه تابه را بچرخانید تا شکر کاملا حل شود. خنک شود سپس در ظرف در بسته در یخچال تا 4 هفته نگهداری شود.

شربت نعناع مرکباتی ساده

برای تهیه شربت ساده نعناع مرکبات به دستور زیر عمل کنید و بعد از حل شدن شکر حرارت را خاموش کنید و سپس یک مشت برگ نعنا و پوست مرکبات را هم بزنید (من عاشق ترکیب لیمو، پرتقال و لیموترش هستم) . شربت را روی حرارت بگذارید و بگذارید دم بکشد و خنک شود. صاف کنید و سپس ذخیره کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...