وبلاگ

طرز تهیه پای سیب

طرز تهیه پای سیب : دستور العمل مورد علاقه ما برای تهیه پای سیب کلاسیک از ابتدا. این دستور تهیه پای سیب را با سیب‌های کاملاً پخته (نه لطیف) که با سس غلیظ شده و به آرامی تند شده احاطه شده‌اند، تضمین می‌کند که همگی درون یک پوسته پوسته‌دار و قهوه‌ای طلایی پخته شده‌اند.

طرز تهیه پای سیب خانگی عالی

پای سیب مورد علاقه ما

آماده سازی 1 ساعت 30 دقیقه پخت و پز 1 ساعت 15 دقیقه در مجموع 2 ساعت و 45 دقیقه
ما متوجه هستیم که دستور تهیه پای سیب ما ممکن است طولانی تر از بقیه به نظر برسد، اما اجازه ندهید که شما را بترساند. ما به سادگی نکات بسیاری را به دستور غذا اضافه کرده ایم تا مطمئن شویم بهترین پای سیب ممکن را درست می کنید. از دستور العمل ما برای رسیدن به پای سیب با سیب های کاملاً پخته (نه لطیف) استفاده کنید که با یک سس غلیظ و خوشمزه احاطه شده اند که همه در داخل یک پوسته پوسته پوسته و قهوه ای طلایی پخته شده اند. دستور پخت پوسته پایی که برای این پای سیب استفاده می کنیم مانند همه پای های دیگر در Inspired Taste است. این دستور پخت پوسته پای پوسته پوسته هرگز ما را ناکام نمی گذارد. شما می توانید از هر پوسته پای برای این پای استفاده کنید، اما برای بهترین نتیجه، ما دستور پخت خود را به شدت توصیه می کنیم.

شما نیاز خواهید داشت به :

خمیر پای برای پای 9 اینچی بالا و پایین، سرد شده، دستور پخت پوسته پای فلکی ما را ببینید

4 تا 4 ¼ پوند سیب پخت (7 تا 8 سیب)، برای پیشنهادات به یادداشت ها مراجعه کنید

1/2 فنجان (100 گرم) شکر قهوه ای روشن یا تیره

1/2 فنجان (100 گرم) شکر گرانول

1/4 قاشق چایخوری نمک دریایی خوب

1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

1/4 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده

هل آسیاب شده 1/4 قاشق چایخوری

1/4 قاشق چایخوری فلفل دلمه ای آسیاب شده

1/4 قاشق چایخوری جوز هندی تازه رنده شده

2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت یا از 4 قاشق غذاخوری آرد/نشاسته تاپیوکا استفاده کنید

1 قاشق غذاخوری کره

1 عدد تخم مرغ

طرز تهیه پای سیب مورد علاقه ما

طرز تهیه پای سیب

پر کردن سیب درست کنید
سیب ها را پوست بگیرید و سپس از وسط نصف کنید. هسته ها را بردارید و سپس نصف های سیب را به ورقه های نازک به ضخامت حدود 1/4 اینچ برش دهید. برش های سیب را در یک کاسه بسیار بزرگ قرار دهید.

شکر، نمک و ادویه ها را روی سیب ها بپاشید و سپس با دستان خود آنها را بریزید و تا حد امکان برش های سیب را بپوشانید. به مدت 1 ساعت در دمای اتاق کنار بگذارید.

پوسته پای را آماده کنید

نیمه اول خمیر پای را روی سطح کار کمی آردپاشی شده باز کنید. برای جلوگیری از چسبیدن خمیر و اطمینان از ضخامت یکنواخت، از مرکز خمیر به سمت بیرون رول کنید و در حین رول کردن، خمیر را یک ربع به سمت بالا بالا بیاورید و بچرخانید. اندازه درست را با برعکس کردن ظرف پای روی خمیر بررسی کنید. خمیر باید حدود 1/2 تا 2 اینچ بزرگتر از ظرف باشد.

مراقب باشید که آن را کش نیاورید، خمیر را در ظرف پای قرار دهید و سپس خمیر آویزان را تا 3/4 اینچ از لبه ظرف کوتاه کنید. در حالی که فیلینگ پای را درست می کنید، در یخچال بگذارید.

نیمه دوم خمیر را به اندازه قبل باز کنید و آن را در یک ورقه پخت بزرگ با پوشش روغنی قرار دهید. این را تا زمانی که لازم است در یخچال نگهداری کنید.

فر را آماده کنید

یک توری فر را به سمت مرکز فر قرار دهید و سپس فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

مواد را با هم مخلوط کنید

نشاسته ذرت (یا تاپیوکا) را با سیب ها بریزید. بیشتر (اگر نه همه) سیب ها را به پوسته ته آماده شده منتقل کنید، با استفاده از دستان خود آنها را در پای قرار دهید. پای را پر کنید تا سیب ها در همان ارتفاع یا کمی بالاتر از لبه پوسته پای کپه شوند و تا جایی که می توانید داخل آن بریزید. اگر سیب های زیادی دارید، آنها را ذخیره کنید (به یادداشت ها مراجعه کنید). ویدیوی ما را ببینید که نشان می دهد چقدر سیب ها را روی هم می چینیم.

آب هایی که در ته ظرف جمع شده اند را روی سیب ها بریزید. (اگر به نظر می رسد که بیش از 3/4 تا 1 فنجان مایع وجود دارد، ممکن است بخواهید مقداری از آن را کنار بگذارید، به یادداشت های زیر مراجعه کنید). یک قاشق غذاخوری کره را به 8 قطعه کوچک برش دهید و آنها را روی پای بگذارید.

برای یک پای دو قلو، خمیر پای دوم را روی فیلینگ قرار دهید یا آن را به صورت نوار برش دهید و روی آن را مشبک کنید (به ویدیوی ما در مقاله بالا مراجعه کنید یا این آموزش را برای نحوه مشبک کردن پوسته پای مطالعه کنید). اگر پوسته مشبک اضافه نمی کنید و به جای آن پوسته رویی را به صورت یک تکه اضافه می کنید، با یک چاقوی تیز چند شکاف در بالای پوسته برش دهید تا بخار خارج شود.

خمیر اضافی را از روی پوسته یا نوارهای مشبک جدا کنید و سپس قسمت بالای خمیر را در زیر خود تا کنید و یک لبه ضخیم تشکیل دهید. آن را به هم فشار دهید یا با انگشتان خود فشار دهید (یا از چنگال استفاده کنید).

تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب هم بزنید و سپس از آن به عنوان شست و شوی تخم مرغ استفاده کنید و پوسته بالایی را کمی برس بزنید. این به درخشندگی می افزاید و به قهوه ای شدن پوسته کمک می کند.

پخت پای

پای آماده شده را روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده است قرار دهید (این می تواند همان ورقه پختی باشد که برای سرد کردن پوسته بالایی استفاده می شود). پای را حدود 75 دقیقه بپزید و چند بار بچرخانید تا یکدست شود.

اگر متوجه شدید که پوسته پای خیلی سریع قهوه ای می شود، یک تکه فویل بزرگ را روی کاسه ای که وارونه قرار داده شده است قالب بزنید تا گنبد فویلی درست شود. گنبد فویل را برای مدت زمان باقیمانده پخت روی پای قرار دهید. این کار باعث کند شدن رنگ قهوه ای می شود.

پای سیب زمانی درست می‌شود که آب میوه‌ها از دریچه‌های پوسته یا شبکه بالا حباب می‌زند. اگر حباب نمی بینید، پای به زمان بیشتری نیاز دارد. راه دیگر برای بررسی آماده بودن، استفاده از دماسنج داخلی است. پای را از وسط سوراخ کنید سپس دما را تست کنید. پای با دمای 195 درجه فارنهایت (90 درجه سانتیگراد) انجام می شود. سوراخ کردن پای نیز نشانه خوبی از نرمی سیب است. اگر احساس می‌کنند خیلی ترد هستند، پای به زمان بیشتری نیاز دارد. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه ماکارونی با پنیر
طرز تهیه ماکارونی با پنیر
طرز تهیه ماکارونی با پنیر : ماک و پنیر وگان ما را امتحان...