وبلاگ

طرز تهیه نان بدون مخمر

طرز تهیه نان بدون مخمر : این دستور پخت آسان نان مسطح به جای مخمر از بکینگ پودر استفاده می کند و از ابتدا تا انتها حدود 30 دقیقه طول می کشد. آنها در تابه ای روی اجاق گاز پخته می شوند. اینها واقعا نمی توانند ساده تر باشند و طعم فوق العاده ای دارند!

ما عاشق این دستور پخت نان تخت هستیم

وقتی صحبت از تهیه نان در خانه می شود، ما کاملاً عاشق نان تخت هستیم! ما قبلاً این نسخه سیر کنجد را به اشتراک گذاشته‌ایم که به مخمر نیاز دارد. ما آنها را دوست داریم، اما زمانی که وقتمان کم است و هیچ مخمری در خانه نداریم، این نان های بدون مخمر راحت بهترین هستند. وقتی برای اولین بار شروع به آزمایش استفاده از بکینگ پودر به جای مخمر برای تهیه نان کردیم، شک داشتیم. مطمئن نبودم که بافتش درست باشد یا نه، اما بعد از چند بار تلاش، نسبت آرد به بیکینگ پودر به آب را پیدا کردیم که نان فوق‌العاده نرم و پفکی می‌سازد.

سه مرحله آسان برای تهیه نان خانگی

من اینها را بارها درست کرده ام و هنوز از آسان و خوشمزه بودن آنها شگفت زده هستم. در اینجا روند اساسی برای طرز تهیه نان بدون مخمر آمده است (لیست کامل مواد و روش در زیر در دستور غذا آمده است).

آرد، بکینگ پودر، نمک، روغن زیتون و آب سرد را با هم مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید سپس روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند.
خمیر را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و به شکل دیسک های صاف پهن کنید.
یک ماهیتابه را گرم کنید، کمی روغن اضافه کنید و سپس آنها را به مدت یک یا دو دقیقه از هر طرف بپزید. لذت ببرید!

طرز تهیه نان بدون مخمر

سوالات متداول

درست کردن این نان های تخت در خانه بسیار ساده است. اگر تا به حال نان درست نکرده اید، نترسید، می توانید این دستور را کاملا درست کنید!

از چه نوع آردی استفاده کنم؟

ما از آرد همه منظوره و آرد گندم کامل برای تهیه آنها استفاده کرده ایم. آرد گندم کامل طعم بیشتری می‌دهد، اما نان را کمی متراکم‌تر می‌کند (البته نه لزوماً بد). آردهای دیگر مانند نان و آرد املا نیز باید کار کنند. ما آردهای بدون گندم مانند آرد بادام یا نارگیل را آزمایش نکرده ایم. من انتظار دارم که یک ترکیب آرد بدون گلوتن بتواند کار کند، اما بافت نان متفاوت خواهد بود.

آیا می توانم آنها را به جای پختن در تابه روی اجاق، در فر بپزم؟

آره. پختن نان تخت در تابه به شما امکان می دهد مقداری روغن اضافه کنید، که باعث می شود کمی نرم تر شوند. گفته می شود، می توانید آنها را در فر بپزید. ما فر 400 درجه فارنهایت را پیشنهاد می کنیم. آنها را تا زمانی که پف کرده و شروع به قهوه ای شدن کنند، حدود 10 دقیقه بپزید.

چگونه آنها را ذخیره کنم و چه مدت ماندگاری دارند؟

من دوست دارم نان تخت پخته شده را در فویل بپیچم و سپس به مدت 2 تا 3 روز در دمای اتاق نگهداری کنم. همچنین می‌توانید آن‌ها را خوب بپیچید و یک یا دو ماه فریز کنید و سپس در فر گرم یا تابه گرم کنید.

نان نرم و کرکی (بدون مخمر)
آماده سازی 20 دقیقه پخت و پز 10 دقیقه در مجموع 30 دقیقه
در این دستور پخت نان مسطح نرم و کرکی به جای مخمر از بکینگ پودر استفاده می شود. چند دقیقه طول می کشد تا خمیر نان درست شود و حدود 10 دقیقه دیگر طول می کشد تا خمیر قبل از پخت استراحت کند. این نان های خانگی در تابه ای روی اجاق گاز پخته می شوند، یعنی می توانید آن ها را در حدود 30 دقیقه درست کنید!

6 را می سازد
ما را در تهیه دستور العمل تماشا کنید

شما نیاز خواهید داشت
2 فنجان (260 گرم) آرد همه منظوره

1 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1 قاشق چایخوری نمک دریایی خوب

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق چایخوری شربت افرا خالص یا شکر

3/4 فنجان (175 میلی لیتر) آب سرد

روغن نباتی برای پخت و پز

طرز تهیه نان بدون مخمر

خمیر درست کنید

در یک کاسه بزرگ، آرد، بکینگ پودر و نمک را با همزن بزنید تا خوب مخلوط شوند.

وسط مخلوط آرد یک چاه درست کنید و سپس روغن زیتون، شربت افرا و بیشتر آب را اضافه کنید (چند قاشق غذاخوری را در صورت لزوم اضافه کنید).

به یک کاردک لاستیکی یا قاشق تغییر دهید و مواد مرطوب را در مخلوط آرد هم بزنید. اگر خمیر خشک به نظر می رسد، آب باقی مانده را اضافه کنید. وقتی خمیر جمع شد روی سطح کار آردپاشی شده منتقل کنید و 5 تا 10 بار ورز دهید تا یکدست شود. با یک پارچه ظرف تمیز بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

نان های تخت را بپزید

خمیر را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید. هر تکه را در آرد بپاشید و در یک دیسک به ضخامت 1/8 اینچ تا 1/4 اینچ بغلتانید. (غلتک کردن نان نازک‌تری می‌سازد که وسط آن نرم‌تر است. غلیظ‌تر کردن نان غلیظ‌تر و نرم‌تر می‌شود.)

یک تا دو قاشق غذاخوری روغن را در ماهیتابه ای که روی حرارت متوسط قرار داده اید، اضافه کنید. وقتی روغن براق به نظر می رسد، یک نان صاف (یا بیشتر اگر جا داشت) اضافه کنید و تفت دهید تا یک طرف آن قهوه ای طلایی شود، آن را برگردانید و بپزید تا طرف دوم قهوه ای طلایی شود، هر طرف ۱ تا ۲ دقیقه.

نان تخت پخته شده را به بشقاب منتقل کنید، با یک حوله ظرف تمیز بپوشانید تا گرم بماند و سپس با نان های تخت باقی مانده ادامه دهید. اگر ماهیتابه خشک به نظر می رسد، قبل از ادامه دادن کمی روغن اضافه کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...