وبلاگ

طرز تهیه بولونیز ایتالیایی

طرز تهیه بولونیز ایتالیایی : در اینجا نحوه درست کردن دستور پخت بولونیس واقعی ما با گوشت چرخ کرده، شیر و گوجه فرنگی آورده شده است. با کمی حوصله و نکات ساده ما می توانید یک سس خوش طعم، غنی، خامه ای و لطیف درست کنید.

اگر تا به حال یک گلدان بولونی کلاسیک درست نکرده اید، من اینجا هستم تا به شما بگویم این کار را انجام دهید! اگر حتی به یک آشپز رمانتیک نزدیک هستید (مثل من)، آن وقت می فهمید که دستور پخت گهگاهی سه تا چهار ساعته روح را آرام می کند. بیشتر اوقات، من سخت کار می‌کنم تا سریع‌ترین و آسان‌ترین غذا را برای خودم یا خانواده‌ام تهیه کنم، اما وقتی فرصت بیشتری برای صرف زمان بیشتر در آشپزخانه و آشپزی برای لذت خالص دارم، به دنبال دستور العمل‌هایی مانند این بولونی می‌گردم. . همچنین باید توجه داشته باشم که این دستور پخت بولونی ارزش تلاش را دارد، حتی اگر آشپز رمانتیکی نباشید. این راحتی خالص و کاملاً خوشمزه است.

چرا به بولونیز شیر اضافه می کنید؟

وقتی صحبت از بولونیز به میان می آید، شیر یک ماده جادویی است. ابتدا اسید لاکتیک و کلسیم موجود در شیر به نرم شدن گوشت کمک می کند. با این حال، بیشتر از آن، شیر شراب و گوجه فرنگی را متعادل می کند، بافت خامه ای ایجاد می کند و غنای بیشتری ایجاد می کند (مشابه اینکه کره یا ماست به غذاها طعم و مزه بیشتری می بخشد).

مواد اصلی و طرز تهیه بولونیز ایتالیایی

آماده سازی 15 دقیقه، پخت 3 ساعت 45 دقیقه، در مجموع 4 ساعت
دستور غذای بولونیزی امتحان شده و واقعی ما با گوشت چرخ کرده، شیر، شراب سفید و گوجه فرنگی. با کمی حوصله و نکات ساده ما می توانید یک سس خوش طعم، غنی، خامه ای و لطیف درست کنید.

برای توضیحات بیشتر در مورد مواد اصلی دستور غذا و نکات بیشتر، به مقاله ما در بالا مراجعه کنید.

طرز تهیه بولونیز ایتالیایی

از یک پاستا صاف و روبان مانند مانند تالیاتل یا پاپاردل استفاده کنید. ما عاشق این هستیم که چگونه همه چین‌ها روی سس بولونیز نگه می‌دارند. زیبا هم هست ما ریگاتونی را هم دوست داریم. همچنین می توانید اسپاگتی بولونیز درست کنید و از رشته فرنگی اسپاگتی استفاده کنید.

4 تا 6 سرو می شود
شما نیاز خواهید داشت
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری کره

3/4 فنجان پیاز ریز خرد شده (4 اونس یا 1/2 پیاز متوسط)

3/4 فنجان هویج ریز رنده شده (3 اونس یا 2 هویج کوچک)

3/4 فنجان کرفس ریز خرد شده (4 اونس یا دو ساقه)

1 پوند گوشت چرخ کرده، 85 تا 90 درصد بدون چربی

1 فنجان شیر کامل

1/8 قاشق چایخوری جوز هندی ریز رنده شده

3/4 فنجان (6 اونس) شراب سفید خشک، یادداشت های زیر

2 فنجان گوجه فرنگی کامل کنسرو شده

نمک و فلفل سیاه آسیاب شده تازه

1 پوند تالیاتل یا پاپاردل یا ریگاتونی را امتحان کنید

مراحل طرز تهیه بولونیز ایتالیایی

روغن زیتون و کره را در یک قابلمه عمیق و با کف سنگین روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز، کرفس و هویج را با هم مخلوط کنید، سپس بپزید، گهگاه آنها را دور تابه هم بزنید تا نرم شوند و پیازها شفاف به نظر برسند، حدود 3 دقیقه.

گوشت چرخ کرده، یک قاشق چایخوری نمک ریز و ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده تازه را به قابلمه اضافه کنید. با قاشق چوبی گوشت را به تکه های کوچک خرد کنید و آنقدر بپزید تا گوشت قرمز نشود، اما قبل از شروع کاراملی شدن گوشت. نمک گوشت گاو را تشویق می کند تا رطوبت خود را آزاد کند، اگر مایعی در ته دیگ وجود دارد تعجب نکنید.

شیر و جوز هندی را هم بزنید. به آرامی بجوشانید و بپزید، هر چند وقت یکبار هم بزنید تا مایع تبخیر شود و یک قابلمه عمدتا خشک باقی بماند، حدود 30 دقیقه.

گوشت را در اطراف قابلمه هم بزنید و سپس در شراب بریزید. 10 دقیقه بجوشانید و هر چند وقت یکبار هم بزنید تا زمانی که شراب از بین برود.

در همین حین گوجه فرنگی را آماده کنید. ما گوجه فرنگی کامل کنسرو شده را ترجیح می دهیم. قوطی را باز کنید، 2 فنجان از گوجه فرنگی کامل را با آب آن اندازه بگیرید و سپس با استفاده از یک چنگال یا انگشتان خود گوجه فرنگی کامل را به قطعات کوچکتر خرد کنید. البته، آنها پخته می شوند و در قابلمه حتی بیشتر از هم جدا می شوند، اما شروع کردن به آنها ایده خوبی است. یک قوطی 28 اونسی گوجه فرنگی کامل حدود 3 فنجان دارد، بنابراین مقداری گوجه فرنگی باقی مانده است.

وقتی شراب جوش آمد، گوجه فرنگی ها را هم بزنید. وقتی گوجه ها شروع به جوشیدن کردند، حرارت را کم کنید تا به سختی بجوشد. ما به دنبال حباب هایی هستیم که گاه به گاه در سطح ظاهر می شوند. بدون درب آن را با حرارت کم بپزید و سس را هر 20 تا 30 دقیقه به مدت 3 ساعت هم بزنید.

اگر سس خشک به نظر می رسد، ¼ تا ½ فنجان آب را با آن مخلوط کنید. من قبلا این کار را 2 یا 3 بار در طول زمان پخت انجام داده ام و هیچ طعمی را کم نمی کند. همانطور که سس پخته می شود، هر چند وقت یکبار آن را بچشید تا ببینید چگونه پیشرفت می کند. من معمولاً چند نمک اضافی می‌ریزم.

در پایان زمان پخت، معمول است که سس جدا شده به نظر برسد (با چربی در بالا). این عالی است و دقیقاً همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

برای سرو بولونیز، آن را با ماکارونی پخته شده بریزید و روی آن را با پنیر پارمیجانو رژیانو رنده شده تازه بپوشانید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...