وبلاگ

طرز تهیه سوپ عدس قرمز ترکی

طرز تهیه سوپ عدس قرمز ترکی : این سوپ عدس قرمز ترکی که با نام Mercimek Corbasi نیز شناخته می شود، یک سوپ خامه ای وگان است که از پختن عدس قرمز با سبزیجات در آبگوشت تهیه می شود. یکی از محبوب ترین دستور العمل های سوپ در غذاهای ترکی، این دستور سوپ سالم به 6 ماده و 30 دقیقه وقت شما نیاز دارد. آن را به تنهایی، با کروتون در بالا، یا با نم نم روغن برای یک کاسه از خوبی های دلگرم کننده برای همه اعضای خانواده سرو کنید.

به محض اینکه دما شروع به کاهش می کند، از سالادهای ساده به دستور العمل های سوپ بسته بندی شده با سبزیجات مانند این سوپ عدس ترکی تغییر می دهیم. اگر تا به حال به ترکیه سفر کرده اید، به احتمال زیاد می دانید که این یکی از محبوب ترین دستور العمل های سوپ ترکی است.

در آرشیو این وب سایت، دستور العمل های سوپ بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از نظر تغذیه و سبک درست کنید، مانند سوپ عدس سبز من، سوپ زنجبیل هویج و سوپ سیب زمینی شیرین وگان. بنابراین، اگر از طرفداران سوپ های خامه ای بسته بندی شده با سبزیجات هستید، در جای مناسبی هستید.

چرا باید این دستور غذا را امتحان کنید

این دستور سوپ دلچسب برای روزهایی که می خواهید چیزی سریع و آسان اما در عین حال مغذی می خواهید، ضروری است.

  • طرز تهیه سریع و آسان: دستور پخت این سوپ عدس ترکی به 6 ماده نیاز دارد، در یک قابلمه درست می‌شود و پخت آن حدود 30 دقیقه طول می‌کشد تا نگران صرف زمان و تلاش فراوان برای این غذای خوشمزه نباشید.
  • تازه با عدس قرمز آشنا شدید؟ مشکلی نیست: عدس قرمز جزء اصلی اکثر آشپزخانه های ترکیه است، اما اگر در آشپزی با عدس قرمز تازه کار هستید، این دستور غذا برای شروع آسان است! مراحل ساده ای که در زیر به آنها اشاره خواهم کرد، پخت و پز با عدس قرمز را بسیار راحت می کند.
  • رژیم‌پسند: این سوپ دل‌گرم، علاوه بر مغذی بودن، به لطف عدس، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال یک غذای گیاهی و بدون گلوتن هستند.

طرز تهیه سوپ عدس قرمز ترکی

مواد تشکیل دهنده

برای تهیه این سوپ سنتی عدس قرمز ترکی، پیاز زرد، عدس قرمز، سیر، سیب زمینی، هویج، آب سبزیجات و نمک و فلفل سیاه را جمع آوری کنید.

مواد لازم برای دستور غذا در کاسه های کوچک قرار می گیرد

در حالی که اینها مواد اولیه ای هستند که شما به آن نیاز دارید، در زیر چند افزودنی و مبادله را که می توانید استفاده کنید، آورده ام:

  • رب گوجه فرنگی یا رب فلفل قرمز: اگر می خواهید کمی رنگ یا ادویه به سوپ خود اضافه کنید، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی یا رب فلفل قرمز اضافه کنید.
  • آب مرغ: اگرچه این سوپ عدس ترکی به طور پیش فرض گیاهی است، اما همیشه می توانید آب سبزیجات را جایگزین آب مرغ کنید. اگر از آب مرغ استفاده می کنید، توصیه می کنم از 4 فنجان آب و 4 فنجان آب استفاده کنید، زیرا ممکن است تمام آب مرغ کمی زیاد باشد.
  • چاشنی های اضافی: اگر می خواهید کمی طعم اضافی به سوپ خود اضافه کنید، سعی کنید از گیاهان و ادویه های تازه مانند جعفری تازه، نعناع تازه، زیره آسیاب شده و/یا فلفل قرمز استفاده کنید.

چگونه این سوپ را درست کنیم؟

طرز تهیه این سوپ ترکی عدس قرمز مخملی آسان است و فقط به چند مرحله اساسی نیاز دارد. اینم روش درست کردنش: مواد لازم را آماده کنید: پیاز و هویج خود را خرد کنید (اندازه می تواند بر اساس ترجیح متفاوت باشد) و 3 حبه سیر را خرد کنید. در مرحله بعد، عدس های خود را در یک آبکش زیر آب جاری سرد بشویید. در نهایت یک سیب زمینی کوچک را به مکعب های 1 اینچی برش دهید.

مواد را با هم ترکیب کنید و بپزید: پیاز، هویج، سیر، عدس و سیب زمینی را در یک قابلمه بزرگ یا قابلمه بزرگ با هم مخلوط کنید. آب سبزیجات، نمک و فلفل را اضافه کنید. سریع هم بزنید. درب را گذاشته و مخلوط را روی حرارت متوسط رو به بالا به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، حرارت را ملایم کنید و بگذارید 10-12 دقیقه بجوشد یا تا زمانی که چاقویی که در یکی از سبزیجات فرو کرده اید به راحتی داخل و خارج شود.

مخلوط کنید: روی حرارت را خاموش کنید، با استفاده از مخلوط کن غوطه ور (معروف به مخلوط کن دستی) هم بزنید تا یکدست و کرم رنگ شود. سوپ را یک دقیقه دیگر گرم کنید تا مطمئن شوید که خوب و گرم است.
چاشنی را بررسی کنید: چاشنی را بچشید و در صورت لزوم اضافه کنید. سوپ را داخل کاسه سوپ بریزید. در صورت تمایل، روی هر کاسه را با کروتون و مقداری سماق یا فلفل قرمز/فلفل حلب بپوشانید.

نحوه سرو کردن

روش های سنتی زیادی برای سرو این سوپ وجود دارد. در زیر روش های افزایش طعم مورد علاقه من برای سرو این غذای ساده را خواهید یافت.

لیمو وج: سوپ سنتی عدس ترکی همیشه با قاچ‌های لیمو سرو می‌شود، زیرا آب لیمو واقعاً آن را به سطح جدیدی می‌برد و طعم‌ها را روشن می‌کند.
نان کراستی یا کروتون: آن را با چند تکه بریوش، نان بدون خمیر یا چلو سرو کنید. یا با کروتون بروید.
روغن فلفل حلب – نم نم کره: در حالی که آماده کردن آن چند دقیقه بیشتر طول می کشد، ریختن آن با کره ذوب شده نه تنها روش سنتی سرو آن است، بلکه افزودنی فوق العاده برای طعم دادن به این خورش عدس قرمز است. برای انجام این کار، نصف چوب کره (4 قاشق غذاخوری) را در یک تابه کوچک روی حرارت ملایم گرم کنید تا کمی قهوه ای شود. 1/2 قاشق چای خوری فلفل هندی (یا فلفل حلب، اگر آن را دارید) اضافه کنید. سپس درست قبل از سرو، هر کاسه را با یک قاشق غذاخوری کره بریزید. با این اوصاف، اگر وقتتان کم است، می توانید آن را با کمی روغن زیتون نیز تمام کنید. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...