وبلاگ

با صبحانه دو برابر کالری بسوزانید

با صبحانه دو برابر کالری بسوزانید : بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که صبحانه بزرگ می خورند، دو برابر بیشتر از کسانی که شام بزرگتر می خورند، کالری می سوزانند. در طول 3 روز، محققان 16 مرد را که به طور متناوب یک صبحانه کم کالری و یک شام پر کالری می خوردند و بالعکس مورد ارزیابی قرار دادند. خوردن یک صبحانه پر کالری با کاهش گرسنگی و هوس های شیرین در طول روز مرتبط بود. صبحانه از دیرباز به عنوان مهمترین وعده غذایی در روز شناخته می شود.

نشان داده شده است که آنچه پس از بیدار شدن از خواب می خوریم و می نوشیم تأثیر زیادی بر عملکرد شناختی، خلق و خو و سطح انرژی ما در طول روز دارد. اکنون، تحقیقات جدید انجمن غدد درون ریز نشان می دهد که صبحانه نقش مهم تری در سلامت کلی ما نسبت به آنچه قبلا تصور می شد بازی می کند.

بر اساس مطالعه جدید منتشر شده در مجله کلینیکال غدد درون ریز و متابولیسم در روز چهارشنبه، افرادی که صبحانه مفصل می خورند در مقایسه با افرادی که یک شام بزرگتر می خورند، دو برابر کالری بیشتری می سوزانند.

آنها همچنین هوس کمتری به خصوص برای شیرینی جات دارند و سطح قند خون (گلوکز) و انسولین سالم تری در طول روز دارند.

با صبحانه دو برابر کالری بسوزانید

متابولیسم افراد بعد از صبحانه فعال تر است

در طول 3 روز، محققان 16 مرد را که به طور متناوب یک صبحانه کم کالری و یک شام پر کالری می خوردند و بالعکس مورد ارزیابی قرار دادند. سپس، ترموژنز ناشی از رژیم غذایی (DIT) – اندازه گیری میزان سوخت و ساز بدن در مواد غذایی – و همچنین گرسنگی کلی، سطح گلوکز خون و میل به شیرینی در شرکت کنندگان ردیابی شد.

محققان دریافتند که به طور متوسط DIT شرکت کنندگان بعد از صبحانه در مقایسه با بعد از شام 2.5 برابر بیشتر بود که اساساً نشان می دهد که متابولیسم افراد بعد از وعده غذایی صبح فعال تر است. علاوه بر این، خوردن یک صبحانه پر کالری با کاهش گرسنگی و هوس های شیرین در طول روز مرتبط بود.

در مقایسه با یک صبحانه غنی تر، یک صبحانه کم کالری بیشتر باعث می شود که در طول روز میان وعده بخورید. به علاوه، به گفته محققان، کسانی که صبحانه‌های کوچک‌تری می‌خورند، معمولاً وعده‌های غذایی بزرگ‌تری را در هنگام شام می‌خورند.

انسولین افراد – هورمونی که به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند – و گلوکز خون که برای انرژی استفاده می شود نیز بعد از صبحانه در مقایسه با بعد از شام کمتر بود. این یافته ها ممکن است پیامدهای بزرگی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، همراه با افرادی که دیابت دارند و سطح گلوکز خون بالاتر از حد طبیعی دارند، داشته باشد.

محققان در این مطالعه اظهار داشتند: «نتایج ما تأیید می‌کند که یک شام بزرگ تأثیرات منفی خاصی بر تحمل گلوکز دارد، که باید توسط بیماران دیابتی که به دنبال اجتناب از اوج‌های گلوکز خون هستند در نظر گرفته شود».

آنها افزودند: «بنابراین برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک، یک صبحانه مفصل باید به وعده‌های شام پرحجم ترجیح داده شود.»

نخوردن صبحانه متابولیسم را کند می کند و باعث هوس می شود

به گفته محققان، کم گذاشتن صبحانه یک رژیم غذایی رایج است که بسیاری از افراد امیدوارند وزن خود را کاهش دهند. اما تحقیقات نشان داده است که افرادی که برای صبحانه کمتر می‌خورند، بیشتر میان‌وعده می‌خورند و بعداً در روز پرخوری می‌کنند، که اهداف کاهش وزن آنها را از بین می‌برد.

دکتر مینیشا سود، متخصص غدد در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک، می گوید که او می بیند که مردم بارها و بارها صبحانه را حذف می کنند تا بتوانند کالری دریافتی خود را کنترل کنند. سود به Healthline گفت: «این برخلاف ریتم‌های شبانه‌روزی طبیعی ما است، و برای برخی با سیگنال‌های قوی گرسنگی صبحگاهی، می‌تواند منجر به افراط در خوردن غذای ظهر شود.»

او افزود: «همچنین می‌تواند تا حدودی به دلیل روان‌شناسی « جبران کالری‌های از دست رفته» به پرخوری در زمان شام منجر شود و این اغلب نتیجه معکوس دارد. متابولیسم ما تا حد زیادی تحت تأثیر ریتم شبانه روزی یا چرخه خواب و بیداری است.

سود می‌گوید که افراد صبح‌ها به انسولین حساس‌تر هستند، که اساساً به این معنی است که بدن‌شان برای کنترل سطح گلوکز خون بعد از خوردن غذا، نیاز به تولید انسولین کمتری دارد.

ما در متابولیسم در ساعات صبح بیشترین کارآمدی را داریم و بیشترین حساسیت را به انسولین در قسمت اولیه “پنجره غذا خوردن” خود داریم، بنابراین منطقی است که گرمازایی ناشی از رژیم غذایی [DIT] و متابولیسم کلی ما در مراحل اولیه موثرتر باشد. سود گفت: بخشی از روز.

علاوه بر این، افراد در صبح و روز از نظر بدنی فعال تر هستند و فعالیت بدنی به مدیریت سطح انسولین و گلوکز خون کمک می کند.

صبحانه بخورید تا انرژی روزتان را تامین کنید

دکتر جان ماگانا مورتون، رئیس بخش جراحی چاقی و کم تهاجمی پزشکی ییل، توصیه می‌کند که وعده‌های غذایی بزرگ‌تر خود را زودتر بخورید، به‌خصوص اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید. همانطور که این مطالعه نشان می دهد، سرعت متابولیسم ما در شب کاهش می یابد و باعث می شود بدن برای هضم غذا و سوزاندن آن برای سوخت بیشتر کار کند.

علاوه بر این، یک صبحانه متعادل – مانند میوه، تخم مرغ، بلغور جو دوسر و ماست – را هدف قرار دهید و از غذاهای بیش از حد فرآوری شده مانند شیرینی ها و غلات شیرین پرهیز کنید. مورتون می‌افزاید: آن‌ها سریع‌تر جذب می‌شوند و می‌توانند باعث افزایش سطح قند خون شوند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...