وبلاگ

صبحانه پر پروتئین از پرخوری جلوگیری می کند

صبحانه پر پروتئین از پرخوری جلوگیری می کند : غذاهای سرشار از پروتئین شامل تخم مرغ و گوشت است. محققان می گویند صبحانه با پروتئین کافی می تواند از پرخوری در بقیه روز جلوگیری کند. آنها گفتند که بدن ما سعی می کند در طول روز به اهداف پروتئینی ضربه بزند، اما کارشناسان دیگر می گویند دلایل زیادی وجود دارد که افراد پرخوری می کنند. غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از تخم مرغ، گوشت، لوبیا و محصولات لبنی.

به گفته محققان استرالیایی خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا ممکن است به شما کمک کند در طول روز کمتر غذا بخورید. بسیاری از غذاهایی که امروزه می خوریم فرآوری شده و تصفیه شده هستند و معمولاً پروتئین کمی دارند. محققان در منبع مورد اعتماد خود نوشتند که بدن ما این را با خوردن غذای اضافی در طول روز برای تامین نیازهای پروتئین و انرژی خود جبران می کند.

دانشمندان مصرف غذا، تغذیه و فعالیت بدنی 9341 بزرگسال در استرالیا را از ماه می 2011 تا ژوئن 2012 تجزیه و تحلیل کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان حدود 46 سال بود.

میانگین مصرف روزانه آنها شامل موارد زیر بود:

  • 18 درصد پروتئین
  • 43 درصد کربوهیدرات
  • 31 درصد چربی
  • 2 درصد فیبر
  • 4 درصد الکل

صبحانه پر پروتئین از پرخوری جلوگیری می کند

آنچه محققان در مورد پروتئین در وعده صبحانه کشف کردند

محققان گزارش دادند که شرکت کنندگانی که در اولین وعده غذایی خود مقدار کمی پروتئین مصرف کردند، میزان غذای مصرفی خود را برای بقیه وعده های غذایی افزایش دادند.

کسانی که مقدار توصیه شده پروتئین را در اولین وعده غذایی خود در روز مصرف کردند، مصرف غذای خود را در طول روز افزایش ندادند.

دانشمندان خاطرنشان کردند که شرکت کنندگان با اولین وعده غذایی کم پروتئین، غذاهای پرانرژی بیشتری مانند چربی های اشباع، قندها و نمک در طول روز مصرف کردند. آنها همچنین کمتر از پنج گروه غذایی، از جمله غلات، سبزیجات/حبوبات، میوه ها و لبنیات/گوشت خوردند.

به گفته محققان، به طور کلی، کسانی که اولین وعده غذایی آنها حاوی پروتئین کمی بود، کیفیت رژیم غذایی ضعیف تری داشتند. انرژی پروتئین آن‌ها در طول روز کاهش می‌یابد، حتی با افزایش مصرف غذا – اثری که دانشمندان آن را «رقیق شدن پروتئین» می‌نامند.

چگونه “هدف های پروتئینی” بر رژیم غذایی ما تأثیر می گذارد

محققان گفتند که مردم برای رسیدن به پروتئین هدف، غذاها را مصرف می کنند. آنها گفتند وقتی مردم غذاهای کم پروتئین می خورند، باید غذاهای بیشتری بخورند تا به هدف خود برسند. پروتئین ها بلوک های سازنده بدن ما در سلول ها هستند و برای ترمیم و ساخت سلول های جدید استفاده می شوند.

محققان تخمین زدند که بیش از 1 میلیون فرم پروتئین مورد نیاز است تا بدن انسان بتواند به درستی عمل کند. در حالی که پروتئین مهم است، همه موافق نیستند که مردم برای رسیدن به هدف غیرقابل تعریفی برای دریافت پروتئین کافی غذا می خورند.

لیز وایناندی، RDN، متخصص تغذیه در ایالت اوهایو گفت: «برخی از نتایج این تحقیق و مقاله با یافته‌های دیگر همخوانی دارد، اما اینکه بگوییم مردم کالری بیشتری را عمدتاً به دلیل نیاز به پروتئین مصرف می‌کنند، احتمالاً کل ماجرا نیست.» مرکز پزشکی دانشگاه وکسنر و مدرس تمرین در رژیم غذایی پزشکی.

او به Healthline گفت: “به خوبی شناخته شده است که پروتئین نسبت به کربوهیدرات ها و چربی ها دارای فاکتور سیری بالاتری است، اما در مورد این اصل هشدارهایی وجود دارد.” همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که غذاهای بسیار فراوری شده بیشتری مصرف می‌کنند، مقادیر بیشتری غذا و کالری بیشتری به دلیل طعم و مزه مصرف می‌کنند. این سؤال پیش می‌آید: آیا مردم برای برآوردن نیاز پروتئینی خود غذای بیشتری می‌خورند یا به این دلیل است که غذا طعم خوبی دارد؟ همچنین، دلایل دیگری برای پرخوری وجود دارد، مانند خوردن احساسی و بی حوصلگی. ما دوست داریم کارها را ساده کنیم و به یکی دو دلیل برای پرخوری اشاره کنیم. در واقع، دلایل متعددی وجود دارد.»

چه مقدار پروتئین باید بخورید؟

آن داناهی، یک متخصص تغذیه در آریزونا و صاحب شرکت Craving Something Healthy، می‌گوید: «رژیم غذایی معمول آمریکایی در اوایل روز کم پروتئین و در شب بیشترین میزان پروتئین را دارد. او به Healthline گفت: افزودن پروتئین بیشتر در صبحانه و ناهار به حفظ توده عضلانی با افزایش سن کمک می کند. “توده عضلانی بیشتر به حفظ متابولیسم شما کمک می کند، که حفظ وزن سالم را در طول زمان آسان تر می کند.”

نیازهای غذایی هر فرد منحصر به فرد است. با این حال، کلیاتی وجود دارد که می تواند به افراد در برنامه ریزی وعده های غذایی کمک کند. مگان رو، RD، متخصص تغذیه و مدیر تندرستی ثبت شده در مرکز پزشکی پراویدنس سنت جود در کالیفرنیا، می گوید: دستورالعمل های کلی 25 تا 30 گرم پروتئین در وعده های غذایی و 10 تا 15 گرم پروتئین در میان وعده ها است.

بیشتر صبحانه‌های متداول از غلات، نان تست و بلغور جو دوسر کمتر از 10 گرم پروتئین در هر وعده دارند، بنابراین اگر کسی در خواندن برچسب‌ها یا ایجاد تغییراتی در وعده غذایی صبحگاهی برای افزودن پروتئین بیشتر فعال نباشد، قطعاً دچار کمبود می‌شود. پروتئین برای شروع روزشان،” او به Healthline گفت.

Wroe ادامه داد: “پروتئین و چربی هر دو سیر کننده هستند، بنابراین کم بودن هر کدام به این معنی است که بدن شما زودتر گرسنه می شود.” “البته عوامل دیگری نیز در پرخوری دخیل هستند، بنابراین پروتئین تنها چیزی نیست که باید به آن توجه کرد، اما من موافقم که این فرضیه و این مقاله بر اساس اطلاعات صحیح است.” (منبع)

افزودن پروتئین به رژیم غذایی

منابع خوب پروتئین عبارتند از:

  • گوشت ها
  • شیر و لبنیات
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • سویا
  • حبوبات
  • لوبیا

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد : این...