وبلاگ

چرا برخی ها سبزیجات دوست ندارند

چرا برخی ها سبزیجات دوست ندارند ؟ چرا خوردن سبزیجات برای برخی افراد سخت است؟ محققان دانشگاه کنتاکی بر این باورند که یک ژن خاص باعث می‌شود ترکیبات موجود در برخی سبزیجات برای برخی افراد طعم تلخی داشته باشد، بنابراین از سبزیجات مغذی و مفید برای قلب مانند بروکلی، کلم بروکسل و کلم اجتناب می‌کنند.

به گفته جنیفر ال. اسمیت، پرستار و عضو فوق دکترا در دانشکده پزشکی دانشگاه کنتاکی و یکی از نویسندگان مطالعه اولیه، چنین افرادی ممکن است حساسیت مشابهی به شکلات تلخ، قهوه و آبجو نیز داشته باشند.

منبع قابل اعتماد مطالعه که در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا در فیلادلفیا در 16 تا 18 نوامبر ارائه خواهد شد، بر اساس برخی از کارهای قبلی است که نشان می‌دهد این ژنوتیپ با انواع سبزیجات مصرف‌شده توسط دانشجویان مرتبط است.

چرا برخی ها سبزیجات دوست ندارند

“ژن طعم”

چرا برخی ها سبزیجات دوست ندارند ؟ انسان ها با دو نسخه از ژن چشایی به نام TAS2R38 متولد می شوند. کسانی که دو نسخه از گونه ای به نام AVI را به ارث می برند، به تلخی این مواد شیمیایی حساس نیستند. اسمیت گفت، اما کسانی که یک نسخه از AVI و یک نسخه از PAV را به ارث می برند، به ویژه حساس هستند و این غذاها را به ویژه تلخ می دانند.

برای این مطالعه، محققان احتمال وجود این ارتباط را در افرادی با دو یا چند عامل خطر بیماری قلبی عروقی بررسی کردند. در طی یک دوره 3 ساله، آنها تجزیه و تحلیل ثانویه داده ها را با استفاده از نمونه ای از یک مطالعه قبلی انجام دادند که تعاملات ژنی را در افراد در معرض خطر بیماری قلبی عروقی بررسی می کرد. آنها پرسشنامه های بسامد غذا را از 175 نفر تجزیه و تحلیل کردند.

میانگین سنی پاسخ دهندگان 52 سال بود. بیش از 70 درصد آنها زن بودند. آنها دریافتند که افراد دارای فرم ژن PAV بیش از 2/2 برابر بیشتر در نیمه پایین سبزیجات مصرف شده قرار دارند. این مطالعه می تواند نحوه برخورد پزشکان با افرادی را که به آنها توصیه می شود رژیم غذایی خود را تغییر دهند تا سیستم قلبی عروقی سالم تری داشته باشند، تغییر دهد.

اسمیت گفت: «این ارتباط می‌تواند بر توانایی آن‌ها برای تغییر رژیم غذایی برای رسیدن به یک الگوی غذایی سالم برای قلب تأثیر بگذارد.

با این حال، اسمیت گفت که باید تحقیقات بیشتری در مورد بهترین راه برای تشویق مردم به خوردن سبزیجات انجام شود.

او گفت: «ما امیدواریم راه‌هایی را که افراد دارای این ژن می‌توانند برای خوش‌مزه‌تر کردن غذا در نظر بگیرند، کشف کنیم. ما امیدواریم که بتوانیم از اطلاعات ژنتیکی استفاده کنیم تا بفهمیم مردم بهتر است کدام سبزیجات را بپذیرند و بفهمیم کدام ادویه‌ها برای فوق‌طعم‌ها (آنهایی که حساسیت بالایی نسبت به طعم دارند) جذاب هستند تا بتوانیم خوردن آن‌ها را آسان‌تر کنیم. سبزیجات بیشتر.»

همیشه از دل خود پیروی نکنید

تونیا راینهارد، مدرس ارشد در دانشگاه ایالتی وین در دیترویت و مدیر دوره تغذیه بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه، گفت: جالب است که محققان دانشگاه کنتاکی مناطق ژنتیکی مرتبط با طعم و مزه را شناسایی کرده اند که می تواند بر انتخاب های غذایی فرد تأثیر بگذارد و بالقوه تأثیر بگذارد. ایجاد برخی بیماری های مزمن

از آنجایی که میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیتونوترینت‌ها و مواد مغذی ضروری هستند که می‌توانند التهاب و آسیب اکسیداتیو را کاهش دهند – دو فرآیند آسیب‌رسان کلیدی مرتبط با بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و سایر بیماری‌های مزمن – هر چیزی که بر مصرف این غذاها در رژیم غذایی تأثیر بگذارد احتمالاً می‌تواند بر پیشرفت بیماری تأثیر بگذارد. راینهارد، یکی از اعضای آکادمی تغذیه و رژیم غذایی و رئیس سابق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی میشیگان گفت.

او افزود که مردم باید به خاطر داشته باشند که درک ذائقه انسان فرآیند پیچیده ای است که تحت تأثیر متغیرهای متعددی قرار می گیرد. او گفت: «برای افراد مفید است که سعی کنند ترجیحات خود را درک کنند و در صورت ناسالم بودن، از عملکرد شناختی خود برای غلبه بر برخی از آنها استفاده کنند.

آنی ماهون، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه، و مدرس مدعو در بخش حرکت شناسی در دانشگاه ایندیانا- دانشگاه پردو ایندیاناپولیس، مطالعه ژن‌هایی را که بر ترجیحات چشایی تأثیر می‌گذارند، یک حوزه فعال تحقیقاتی نامید. او نگرانی‌های خود را در مورد پیامدهای سلامتی کنار گذاشتن سبزیجات چلیپایی و مفید برای قلب مانند کلم بروکلی و گل کلم تکرار کرد.

ماهون گفت: «این سبزیجات منابع خوبی از فیبر، فولات و همچنین ویتامین C و K هستند. این مواد مغذی برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن و همچنین سلامت قلب مهم هستند. او گفت که گزینه هایی برای افراد دارای این ژنوتیپ می تواند شامل پختن سبزیجات باشد.

او گفت: “این ممکن است تلخی را کاهش دهد و بنابراین طعم قابل قبولی دارد.” “یا افراد باید منابع دیگری از این مواد مغذی را پیدا کنند که انجام آنها باید نسبتاً آسان باشد زیرا گزینه های زیادی وجود دارد.”

ماهون گفت همچنین مهم است که به یاد داشته باشیم که با افزایش سن، حساسیت جوانه های چشایی کاهش می یابد. او گفت: «بنابراین فقط به این دلیل که در جوانی یک میوه یا سبزی را دوست نداشتید، به این معنی نیست که با بزرگ‌تر شدن آن را دوست نخواهید داشت. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...