وبلاگ

فواید چشمگیر چای سفید

فواید چشمگیر چای سفید : چای سفید از گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. برگ‌ها و جوانه‌های آن درست قبل از باز شدن کامل، زمانی که با کرک‌های سفید ریز پوشیده شده‌اند، چیده می‌شوند. این جایی است که چای سفید نام خود را می گیرد. چای سبز و چای سیاه نیز از گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شوند. با این حال، روش های مختلف پردازش طعم و عطر منحصر به فرد خود را به آنها می دهد.

چای سفید کمترین فرآوری شده در بین سه چای است. به همین دلیل، مقدار زیادی آنتی اکسیدان را حفظ می کند. تصور می‌شود این یکی از دلایلی است که چرا مطالعات چای سفید را با فواید بسیاری برای سلامتی مرتبط می‌دانند. به عنوان مثال، ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی، مبارزه با پیری پوست و حتی کمک به کاهش وزن کمک کند.

این مقاله چند مزیت علمی نوشیدن چای سفید را فهرست می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان است

فواید چشمگیر چای سفید : چای سفید مملو از نوعی پلی فنول به نام کاتچین است. پلی فنول ها مولکول های گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در داخل بدن عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها از سلول ها در برابر آسیب توسط ترکیباتی به نام رادیکال های آزاد محافظت می کنند. آسیب بیش از حد رادیکال های آزاد می تواند اثرات مضری بر بدن داشته باشد. این با افزایش سن، التهاب مزمن، سیستم ایمنی ضعیف و انواع بیماری های مضر مرتبط است.

فواید چشمگیر چای سفید

خوشبختانه به نظر می رسد چای سفید یکی از بهترین انواع چای برای مبارزه با رادیکال های آزاد باشد. در واقع، مطالعات نشان می دهد که چای سفید دارای مزایای آنتی اکسیدانی مشابه با چای سبز است که به دلیل فواید سلامتی آن شناخته شده است.

یک مطالعه لوله آزمایشی نشان داد که عصاره چای سفید می تواند به محافظت از سلول های عصبی حیوانات در برابر آسیب رادیکال آزاد به نام پراکسید هیدروژن کمک کند.

مطالعه دیگری در لوله آزمایش نشان داد که پودر چای سفید در کاهش التهاب ناشی از رادیکال‌های آزاد در سلول‌های پوست انسان بسیار مؤثر است. در حالی که مطالعات لوله آزمایش امیدوارکننده است، تحقیقات بیشتر مبتنی بر انسان در مورد چای سفید و مزایای آنتی اکسیدانی آن مورد نیاز است.

خلاصه

چای سفید مملو از پلی فنول ها است که دارای مزایای آنتی اکسیدانی است. آنها با محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به کاهش التهاب مزمن کمک می کنند.

ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. این به شدت با التهاب مزمن مرتبط است که با عوامل مختلفی مرتبط است. اینها شامل رژیم غذایی، ورزش و عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن است. پلی فنول‌هایی مانند آن‌هایی که در چای سفید یافت می‌شوند ممکن است به روش‌های مختلف به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

برای نمونه، چندین مطالعه نشان داده اند که پلی فنول ها ممکن است به شل شدن رگ های خونی و تقویت ایمنی کمک کنند. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که پلی‌فنول‌ها ممکن است از اکسید شدن کلسترول بد LDL جلوگیری کنند که عامل خطر دیگری برای بیماری قلبی است.

در تجزیه و تحلیل پنج مطالعه، دانشمندان دریافتند افرادی که سه فنجان یا بیشتر چای در روز می نوشند، 21 درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند. در حالی که این نتایج نشان می دهد که چای سفید ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند، ایجاد تغییرات دیگری در شیوه زندگی برای داشتن قلب سالم نیز مهم است. اینها شامل خوردن میوه و سبزیجات بیشتر، ورزش منظم و استراحت زیاد است.

خلاصه

پلی فنول هایی مانند آنهایی که در چای سفید یافت می شوند ممکن است به آرامش رگ های خونی، تقویت ایمنی و جلوگیری از اکسید شدن کلسترول بد کمک کنند. این عوامل ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

چای سبز اغلب اولین چایی است که وقتی به چای های کاهش وزن فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند. با این حال، چای سفید ممکن است در مورد چربی سوزی به همان اندازه موثر باشد. هر دو چای دارای سطوح مشابهی از کافئین و کاتچین مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) هستند، ترکیبی در چای سبز که با چربی سوزی مرتبط است. به نظر می رسد که این ترکیبات با هم یک اثر هم افزایی دارند.

به عنوان مثال، یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که عصاره چای سفید قادر به تحریک تجزیه چربی و جلوگیری از تشکیل سلول های چربی جدید است. این تا حد زیادی به دلیل EGCG بود. بررسی مطالعات همچنین نشان می دهد که چای سفید ممکن است به افزایش متابولیسم شما 4 تا 5 درصد اضافی کمک کند. این ممکن است برابر با سوزاندن 70 تا 100 کالری اضافی در روز باشد.

شاید به دلیل اینکه چای سفید چندان محبوب نیست، هیچ تحقیقی در مورد اثرات نوشیدن چای سفید و کاهش وزن طولانی مدت انجام نشده است. تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

خلاصه

چای سفید منبع خوبی از کافئین و کاتچین مانند EGCG است. این دو ترکیب ممکن است اثر هم افزایی داشته باشند که به بدن در سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم کمک می کند.

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...