وبلاگ

خواص چای سیاه

خواص چای سیاه چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است فوایدی از جمله بهبود سلامت قلب و روده، کاهش کلسترول بد LDL، فشار خون و سطح قند خون را به همراه داشته باشد. به غیر از آب، چای سیاه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی های منبع معتبر در جهان است. این گیاه از گیاه Camellia sinensis می آید و اغلب برای طعم های مختلف با گیاهان دیگر مانند ارل گری یا چای مخلوط می شود.

از نظر طعم قوی تر است و کافئین بیشتری نسبت به سایر چای ها دارد، اما کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد. چای سیاه همچنین دارای مزایای سلامتی مختلفی است زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

فواید چای سیاه

در اینجا 10 مزیت چای سیاه برای سلامتی آورده شده است که همگی توسط علم تایید شده اند.

خواص چای سیاه

خاصیت آنتی اکسیدانی دارد

آنتی اکسیدان ها به عنوان یک سری از مزایای سلامتی شناخته شده اند. مصرف آنها می تواند به حذف رادیکال های آزاد و کاهش آسیب سلولی در بدن کمک کند. این در نهایت ممکن است به کاهش خطر بیماری مزمن کمک کند. پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند که در برخی غذاها و نوشیدنی ها از جمله چای سیاه یافت می شود.

گروه‌هایی از پلی‌فنول‌ها، از جمله کاتچین‌ها، تافلاوین‌ها و تآروبیگین‌ها، منابع اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها در چای سیاه هستند و ممکن است سلامت کلی را تقویت کنند. در واقع، یک مطالعه روی موش‌ها نقش تافلاوین و تیاروبیگین را در چای سیاه و خطر ابتلا به دیابت، چاقی و کلسترول بالا بررسی کرد. نتایج نشان داد که تافلاوین ها و تیاروبیگین ها سطح کلسترول و قند خون را کاهش می دهند.

یک مطالعه قدیمی‌تر نقش کاتچین‌های چای اولانگ را بر وزن بدن بررسی کرد. این نشان داد که افرادی که روزانه 690 میلی گرم کاتچین از چای به مدت 12 هفته مصرف کردند، کاهش چربی بدن را نشان دادند.

در حالی که بسیاری از مکمل ها حاوی آنتی اکسیدان هستند، بهترین راه برای مصرف آنها از طریق غذا و نوشیدنی است. در واقع، برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف آنتی اکسیدان ها به شکل مکمل ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند.

خلاصه

چای سیاه حاوی گروهی از پلی فنول هاست که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. مصرف آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش خطر بیماری های مزمن و بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

ممکن است سلامت قلب را تقویت کند

چای سیاه حاوی گروه دیگری از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید است. همراه با چای، فلاونوئیدها را می توان در سبزیجات، میوه ها، شراب قرمز و شکلات تلخ یافت. مصرف منظم آنها ممکن است به کاهش بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی، از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، سطح تری گلیسیرید بالا و چاقی کمک کند.

یک بررسی بزرگ از مطالعات نشان داد که به ازای هر فنجان چای که روزانه مصرف شود، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی 4 درصد، خطر حمله قلبی و سایر حوادث قلبی عروقی 2 درصد، خطر سکته مغزی 4 درصد کمتر است. 1.5 درصد کمتر خطر مرگ ناشی از همه دلایل.

خواص چای سیاه : یک مطالعه آینده‌نگر بزرگ دیگر نشان داد که افرادی که روزانه چای می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که در ۱۲ ماه گذشته چای ننوشیده‌اند، ۸ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و ۱۰ درصد کاهش خطر ابتلا به حوادث عمده قلبی مانند حمله قلبی داشتند.

افزودن چای سیاه به برنامه روزانه خود راهی آسان برای گنجاندن آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی شما و کاهش احتمالی خطر عوارض سلامتی در آینده است.

خلاصه

چای سیاه حاوی فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید است. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن منظم چای سیاه ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

ممکن است کلسترول بد LDL را کاهش دهد

بدن حاوی دو لیپوپروتئین است که کلسترول را در سراسر بدن منتقل می کند.

خواص چای سیاه : یکی لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و دیگری لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) است. LDL به عنوان لیپوپروتئین “بد” در نظر گرفته می شود زیرا کلسترول را به سلول های بدن منتقل می کند. در همین حال، HDL به عنوان لیپوپروتئین “خوب” در نظر گرفته می شود زیرا کلسترول را از سلول های شما دور می کند و به کبد می برد تا از جریان خون خارج شود.

هنگامی که LDL بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، می تواند در شریان ها رسوب کند و باعث ایجاد رسوبات مومی به نام پلاک شود. این می تواند منجر به مشکلاتی مانند نارسایی قلبی یا سکته شود. خوشبختانه، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف چای ممکن است به کاهش کلسترول LDL کمک کند.

یک بررسی از مطالعات به خوبی طراحی شده نشان داد که نوشیدن چای سیاه به طور قابل توجهی کلسترول LDL را تا 4.64 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد. این اثر در افرادی که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی بالاتری داشتند، بارزتر بود.

با این حال، در یک مطالعه خوب طراحی شده دیگر، نوشیدن روزانه پنج فنجان چای سیاه به طور قابل توجهی سطح کلسترول کل، HDL یا LDL را در افراد مبتلا به کلسترول بالا در مقایسه با دارونما تغییر نداد.

خلاصه

LDL و HDL دو نوع لیپوپروتئین هستند که کلسترول را در سراسر بدن حمل می کنند. LDL بیش از حد در بدن می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد. مطالعات نشان داده اند که چای سیاه ممکن است به کاهش سطح LDL کمک کند، اما نتایج متفاوت است. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...