وبلاگ

خواص چای سبز با لیمو

خواص چای سبز با لیمو : چای سبز با آب لیمو یک نوشیدنی تسکین دهنده است که می توانید در هر زمانی از روز از آن لذت ببرید. پر از طعم، لذیذ و تهیه آن آسان است. همچنین بسیار مغذی است و تحقیقات نشان داده است که با فهرست طولانی از مزایای سلامتی بالقوه مرتبط است.

در اینجا چند مورد از مهمترین فواید چای سبز با لیمو برای سلامتی آورده شده است.

خواص چای سبز با لیمو

سرشار از آنتی اکسیدان

چای سبز و لیمو هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند، ترکیباتی که به محافظت در برابر التهاب و آسیب سلولی ناشی از اکسیداسیون کمک می کنند. چای سبز، به ویژه، سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، کوئرستین، اسید کلروژنیک و تئوگالین است.

لیمو منبع خوبی از آنتی اکسیدان های اسید اسکوربیک، هسپریدین، نارینژین و اسید فرولیک است. تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌ها نقش کلیدی در سلامت و بیماری دارند و ممکن است در برابر بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی محافظت کنند.

خلاصه

چای سبز و لیمو سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می تواند به محافظت در برابر التهاب و بیماری های مزمن کمک کند.

باعث کاهش وزن می شود

خواص چای سبز با لیمو : چای سبز با لیمو می تواند یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن باشد. در واقع، مطالعات متعدد نشان داده اند که چای سبز می تواند از کاهش وزن حمایت کرده و چربی سوزی را تقویت کند.

بر اساس یک بررسی از 15 مطالعه، نوشیدن چای سبز با مقادیر بالاتر EGCG برای حداقل 12 هفته با کاهش وزن بدن و چربی بدن مرتبط بود. یک مطالعه روی 115 زن همچنین نشان داد که مصرف عصاره چای سبز به مدت 12 هفته منجر به کاهش قابل توجه وزن بدن، شاخص توده بدنی و چربی شکم شد.

اگرچه دانشمندان باید تحقیقات بیشتری در مورد انسان انجام دهند، برخی از مطالعات نشان می دهد که لیمو می تواند کاهش وزن را نیز افزایش دهد. یک مطالعه حیوانی نشان داد که وقتی موش ها با فلاونوئیدهای مرکبات درمان شدند، اندازه سلول های چربی آنها کاهش یافت. فلاونوئیدهای مرکبات همچنین متابولیسم را در موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می کردند، افزایش داد.

مطالعه دیگری بر روی حیوانات در سال 2008 نشان داد که تغذیه موش‌ها با پلی فنول لیمو با رژیم غذایی پرچرب به جلوگیری از افزایش وزن و تجمع چربی کمک می‌کند.

خلاصه

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سبز ممکن است به کاهش وزن و چربی بدن کمک کند. برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که ترکیبات خاصی در لیمو می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند.

از شما در برابر دیابت محافظت می کند

جالب توجه است، برخی تحقیقات نشان می دهد که چای سبز می تواند به بهبود کنترل قند خون و محافظت در برابر دیابت نوع 2 کمک کند. طبق یک بررسی، نوشیدن چای با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و عوارض مرتبط با دیابت مرتبط است.

نوشیدن منظم چای همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهد و توانایی بدن در استفاده موثر از انسولین را افزایش دهد. انسولین هورمونی است که قند را از جریان خون به سلول‌ها منتقل می‌کند.

یک مطالعه روی 92 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز نشان داد که مصرف عصاره چای سبز به مدت 16 هفته مقاومت به انسولین را کاهش می دهد. این ممکن است به کنترل بهتر قند خون کمک کند. با این حال، مطالعات دیگر نتایج متفاوتی یافته اند و دانشمندان باید تحقیقات بیشتری در مورد چای سبز و دیابت انجام دهند.

خلاصه

برخی مطالعات، نوشیدن چای سبز را با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین مرتبط دانسته اند.

ممکن است سلامت قلب را افزایش دهد

تحقیقات نشان داده است که هم چای سبز و هم لیمو با چندین فواید برای سلامت قلب مرتبط هستند. در واقع، یک بررسی گزارش داد که فلاونوئیدهای مرکبات، از جمله آنهایی که در لیمو یافت می شوند، ممکن است التهاب را سرکوب کنند، عملکرد رگ های خونی را بهبود بخشند و از سطح کلسترول سالم حمایت کنند. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که روزانه لیمو مصرف می‌کنند، سطح فشار خونشان کاهش یافته است، به‌ویژه زمانی که به طور منظم پیاده‌روی می‌کنند.

به طور مشابه، تجزیه و تحلیل 9 مطالعه نشان داد که افرادی که به طور منظم چای سبز مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که چای سبز نمی‌نوشیدند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، حمله قلبی و سکته کمتری داشتند. علاوه بر این، یک بررسی اخیر از 24 مطالعه همچنین نشان داد که نوشیدن چای سبز می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک بالا کمک کند، که هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی هستند.

خلاصه

مطالعات نشان داده است که مصرف چای سبز و لیمو با بهبود سلامت قلب و کاهش چندین عامل خطر بیماری قلبی مرتبط است. (منبع)

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...