وبلاگ

فواید روزه گرفتن متناوب

فواید روزه گرفتن متناوب : مطالعات زیادی در مورد روزه متناوب، هم در حیوانات و هم در انسان انجام شده است. این مطالعات نشان داده اند که می تواند فواید قدرتمندی برای کنترل وزن و سلامت بدن و مغز شما داشته باشد. حتی ممکن است به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید.

در اینجا مهمترین مزایای سلامتی روزه متناوب ذکر شده است:

  • کاهش وزن: همانطور که در بالا ذکر شد، روزه متناوب می تواند به کاهش وزن و چربی شکم شما کمک کند، بدون اینکه نیاز به محدود کردن آگاهانه کالری داشته باشید.
  • مقاومت به انسولین: روزه داری متناوب می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد، قند خون را 3-6٪ و سطح انسولین ناشتا را 20-31٪ کاهش دهد که باید در برابر دیابت نوع 2 محافظت کند.
  • التهاب: برخی از مطالعات کاهش نشانگرهای التهاب را نشان می‌دهند که محرک اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن است.
  • سلامت قلب: روزه داری متناوب ممکن است کلسترول بد LDL، تری گلیسیرید خون، نشانگرهای التهابی، قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش دهد – همه عوامل خطر برای بیماری قلبی.
  • سرطان: مطالعات حیوانی نشان می دهد که روزه داری متناوب ممکن است از سرطان جلوگیری کند.
  • سلامت مغز: روزه داری متناوب باعث افزایش هورمون مغزی BDNF می شود و ممکن است به رشد سلول های عصبی جدید کمک کند. همچنین ممکن است از بیماری آلزایمر محافظت کند.
  • ضد پیری: روزه داری متناوب می تواند طول عمر را در موش افزایش دهد. مطالعات نشان داد که موش‌های روزه‌دار 36 تا 83 درصد بیشتر عمر کردند.

به خاطر داشته باشید که تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است. بسیاری از مطالعات کوچک، کوتاه مدت یا بر روی حیوانات انجام شد. بسیاری از سوالات هنوز در مطالعات انسانی با کیفیت بالاتر پاسخ داده نشده اند.

فواید روزه گرفتن متناوب

خلاصه

روزه داری متناوب می تواند فواید زیادی برای بدن و مغز شما داشته باشد. می تواند باعث کاهش وزن شود و ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهد. همچنین ممکن است به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید.

سبک زندگی سالم شما را ساده تر می کند

فواید روزه گرفتن متناوب : تغذیه سالم ساده است، اما حفظ آن می تواند فوق العاده سخت باشد. یکی از موانع اصلی، تمام کارهای مورد نیاز برای برنامه ریزی و طبخ غذاهای سالم است.

روزه‌داری متناوب می‌تواند کار را آسان‌تر کند، زیرا نیازی به برنامه‌ریزی، آشپزی یا تمیز کردن بعد از وعده‌های غذایی قبلی ندارید. به همین دلیل، روزه داری متناوب در میان جمعیت هک زندگی بسیار محبوب است، زیرا سلامت شما را بهبود می بخشد و در عین حال زندگی شما را ساده می کند.

خلاصه

یکی از مزایای مهم روزه داری متناوب این است که تغذیه سالم را ساده تر می کند. وعده های غذایی کمتری برای تهیه، پختن و تمیز کردن بعد از آن نیاز دارید.

چه کسی باید مراقب باشد یا از آن اجتناب کند؟

روزه متناوب قطعا برای همه مناسب نیست. اگر کمبود وزن دارید یا سابقه اختلالات خوردن دارید، نباید بدون مشورت با یک متخصص بهداشتی روزه بگیرید. در این موارد، می تواند کاملاً مضر باشد.

آیا زنان باید روزه بگیرند؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روزه متناوب ممکن است به اندازه مردان برای زنان مفید نباشد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2005 نشان داد که حساسیت به انسولین را در مردان بهبود می بخشد، اما کنترل قند خون را در زنان بدتر می کند.

اگرچه مطالعات انسانی در مورد این موضوع در دسترس نیست، مطالعات قدیمی‌تر روی موش‌ها نشان داده‌اند که روزه‌داری متناوب می‌تواند موش‌های ماده را لاغر، مردانه، نابارور کرده و باعث از دست دادن چرخه آن‌ها شود.

تعدادی گزارش حکایتی در مورد زنانی وجود دارد که دوره قاعدگی آنها با شروع IF متوقف شد و با از سرگیری الگوی غذایی قبلی خود به حالت عادی بازگشتند.

به این دلایل خانم ها باید مراقب روزه داری متناوب باشند. آنها باید دستورالعمل های جداگانه ای مانند سهولت در تمرین و توقف فوری در صورت داشتن هر گونه مشکلی مانند آمنوره (عدم قاعدگی) را دنبال کنند. اگر مشکلات باروری دارید و/یا در تلاش برای باردار شدن هستید، فعلاً از روزه داری متناوب خودداری کنید. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، این الگوی غذایی احتمالاً ایده بدی است.

خلاصه

افرادی که کمبود وزن دارند یا سابقه اختلالات خوردن دارند نباید روزه بگیرند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روزه داری متناوب ممکن است برای برخی از زنان مضر باشد.

ایمنی و عوارض جانبی

گرسنگی عارضه اصلی روزه داری متناوب است. همچنین ممکن است احساس ضعف کنید و مغزتان آن‌طور که عادت کرده‌اید عملکرد خوبی نداشته باشد. این ممکن است فقط موقتی باشد، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا بدن شما با برنامه غذایی جدید سازگار شود. اگر شرایط پزشکی دارید، باید قبل از شروع روزه متناوب با پزشک خود مشورت کنید.

این به ویژه مهم است اگر شما:

  • دیابت داشته باشند.
  • در تنظیم قند خون مشکل دارند.
  • فشار خون پایین دارند.
  • داروها را مصرف کنید.
  • کم وزن هستند.
  • سابقه اختلالات خوردن داشته باشید.
  • زنی هستند که در تلاش برای باردار شدن هستند.
  • آیا خانمی با سابقه آمنوره هستند.
  • باردار یا شیرده هستند.

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...