وبلاگ

صبحانه و کاهش درصد ابتلا به دیابت نوع 2

صبحانه و کاهش درصد ابتلا به دیابت نوع 2 : کارشناسان می گویند حذف گهگاهی صبحانه حتی می تواند خطر ابتلا را افزایش دهد. در اینجا توصیه هایی در مورد اینکه چه چیزی بخوریم وجود دارد.

نخوردن صبحانه می تواند باعث نوسانات قند خون و سطح انسولین شود.

معمولاً گفته می شود که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است و تحقیقات جدید نشان می دهد که چرا خوردن سالم در صبح بسیار مهم است. محققان آلمانی بررسی مطالعات موجود را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که نخوردن صبحانه – حتی گاهی اوقات – با خطر بالاتر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

این بررسی داده های بیش از 96000 نفر را بررسی کرد که شامل 6 مطالعه جداگانه بود. محققان دریافتند که حذف صبحانه یک بار در هفته با ۶ درصد بیشتر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. این اعداد از آنجا افزایش یافت، با حذف 4 یا 5 بار صبحانه در هفته منجر به افزایش خطر 55 درصدی می شود.

این تحقیق معتبر در مجله تغذیه منتشر شد. یک متخصص تغذیه که با Healthline مصاحبه کرده است، می‌گوید که داده‌ها به‌ویژه تعجب‌آور نیستند و نکاتی را برای افرادی که شروع روز خود را با یک وعده غذایی مقوی مشکل دارند، ارائه کرد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید 90 تا 95 درصد از 30 میلیون نفری که در ایالات متحده با دیابت زندگی می‌کنند، دارای دیابت نوع 2 هستند.

در حالی که دیابت نوع 1 کمتر شایع است و به طور کلی در اوایل زندگی تشخیص داده می شود، دیابت نوع 2 معمولاً در افراد بالای 45 سال ایجاد می شود. عوامل خطر شامل اضافه وزن و عدم تحرک بدنی همراه با ژنتیک است.

پزشکان معمولاً برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 تغییرات سبک زندگی را توصیه می کنند. و استراتژی هایی برای مدیریت بیماری برای افرادی که قبلاً تشخیص داده شده اند وجود دارد.

صبحانه و کاهش درصد ابتلا به دیابت نوع 2

چگونه صبحانه کمک می کند

با توجه به ارتباط بین دیابت نوع 2، قند خون و انسولین، برای متخصصان تغذیه تعجب آور نیست که حذف صبحانه نیز می تواند منجر به افزایش خطر شود.

Jenna Freeman Scudder، RD، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو که بر کمک به افراد مبتلا به دیابت تمرکز دارد، می‌گوید: «برخی مطالعات کوچک نشان می‌دهند که حذف وعده غذایی صبح در واقع می‌تواند منجر به مقاومت بیشتر به انسولین شود. مقاومت به انسولین وضعیتی است که برای رساندن قند خون به محدوده طبیعی به انسولین بیشتری نیاز دارد. و زمانی که مزمن باشد، یک عامل خطر عمده برای دیابت نوع 2 وجود دارد.

اسکادر گفت که حذف صبحانه در صبح نیز با افزایش قند خون بعد از ناهار و شام همراه است. این می تواند استرس بی مورد را به بدن وارد کند و همچنین منجر به انتخاب های غذایی ضعیف شود. او گفت: «نشاندن این روزه بعد از یک خواب شبانه می‌تواند بدن و متابولیسم آن را تحت فشار قرار دهد و همچنین می‌تواند منجر به پرخوری شود. همچنین گزینه‌های ناسالم و پر کالری را جذاب‌تر می‌کند.»

چه کسی وقت دارد؟

یک نظرسنجی در سال 2015 نشان داد که 53 درصد از آمریکایی ها حداقل یک بار در هفته صبحانه را حذف می کنند و 12 درصد اصلاً صبحانه نمی خورند. در حالی که بسیاری از شرکت کنندگان در نظرسنجی گزارش کردند که در صبح احساس گرسنگی نمی کنند، یکی دیگر از دلایل اصلی حذف وعده غذایی نداشتن زمان کافی است.

همان مطالعه نشان داد که وقتی بسیاری از مردم صبحانه می‌خورند، ترجیح می‌دهند این کار را در حال حرکت با صرف یک وعده غذایی سریع در یک رستوران فست فود یا یک کافی‌شاپ انجام دهند. اسکادر گفت ایده خوبی نیست که روز خود را با یک وعده غذایی ناسالم شروع کنید.

تشویق مردم به خوردن صبحانه باید شامل بحث در مورد غذاهای محبوب صبحانه آمریکایی باشد. چیزهایی مانند دونات، شیرینی، پنکیک و غلات شیرین پر از چربی اشباع شده و حاوی پروتئین و فیبر بسیار کمی هستند. “اینها غذاهایی نیستند که شما می خواهید در صبح بخورید.”

اگر غذای راحت اغلب ناسالم است و یک صبحانه مناسب بیش از حد طول می کشد، چه چیزی باعث می شود یک صبحانه سریع و مقوی باشد؟ اسکادر می گوید بلغور جو دوسر یک انتخاب سالم است زیرا حاوی نوعی فیبر است که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید. همچنین می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

اگرچه این با یک هشدار همراه است. او گفت: «از انواع طعم‌دار بلغور جو دوسر که قند اضافی دارند اجتناب کنید. بلغور جو دوسر ساده نیز در بسته‌های جداگانه عرضه می‌شود، بنابراین درست کردن آن به همین سادگی است.

اگر بلغور جو دوسر ساده خیلی ملایم است، اسکادر توصیه می‌کند که کمی عسل، میوه تازه یا آجیل را با آن مخلوط کنید. گزینه دیگر تخم مرغ است که یک غذای اصلی صبحانه است. اگر زمان کافی برای پختن آنها وجود ندارد، تخم مرغ آب پز گزینه خوبی است زیرا می توان آنها را زودتر از موعد درست کرد و در طول هفته مصرف کرد.

افزودن یک تکه نان تست 100 درصد گندم کامل، یک وافل سبوس دار، یا ماست یونانی ساده با یک تکه میوه می تواند یک وعده غذایی متعادل در صبح ایجاد کند که آماده کردن آن زمان زیادی را صرف نمی کند. او گفت.

او گفت: «مصرف یک صبحانه حاوی فیبر بالا، کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین بهترین است. این می تواند به شما کمک کند روز خود را شروع کنید، به شما انرژی بدهد، اشتهای شما را برطرف کند و زمینه را برای تغذیه سالم در طول روز فراهم کند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...