وبلاگ

آیا برای کاهش وزن باید صبحانه بخورید؟

آیا برای کاهش وزن باید صبحانه بخورید؟ یک مطالعه جدید در مورد خوردن صبحانه و کاهش وزن وجود دارد. کارشناسان می گویند خوردن یک صبحانه مغذی احتمالا ایده خوبی است.

در گذشته، برخی مطالعات نشان دادند که خوردن صبحانه ممکن است به کاهش وزن کمک کند، در حالی که حذف یک وعده غذایی صبحگاهی ممکن است منجر به افزایش وزن شود. اما بر اساس یک بررسی جدید از تحقیق مورد اعتماد منتشر شده در ژانویه در BMJ، هیچ مدرک قوی برای حمایت از این ایده وجود ندارد که خوردن صبحانه به کاهش وزن کمک می کند. نویسندگان این مرور به داده‌های 13 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده انجام‌شده در سه دهه گذشته، عمدتاً در ایالات متحده و بریتانیا، نگاه کردند.

آنها دریافتند افرادی که صبحانه می خورند نسبت به افرادی که صبحانه می خورند تمایل به مصرف کالری بیشتری در روز دارند. به طور متوسط، افرادی که صبحانه می خورند 260 کالری بیشتر در روز می خورند، به این معنی که بعید است در وعده های غذایی دیگر به میزان قابل توجهی سبک تر بخورند، حتی اگر صبح کالری بیشتری مصرف کنند. نویسندگان همچنین دریافتند افرادی که صبحانه می‌خورند نسبت به افرادی که صبحانه می‌خورند کمی بیشتر وزن دارند. به طور متوسط، صبحانه خواران 0.44 کیلوگرم (15.5 اونس) سنگین تر بودند.

اما آیا این بدان معناست که صبحانه “ناسالم” است؟ نه دقیقا. نویسندگان می نویسند: «اگرچه خوردن صبحانه به طور منظم می تواند اثرات مهم دیگری مانند بهبود سطح تمرکز و توجه در دوران کودکی داشته باشد، اما هنگام توصیه صبحانه برای کاهش وزن در بزرگسالان احتیاط لازم است.

آیا برای کاهش وزن باید صبحانه بخورید؟

کیفیت شواهد پایین است

به گفته نویسندگان بررسی جدید، تحقیقات بیشتری برای بررسی نقش صبحانه در مدیریت وزن مورد نیاز است. نویسندگان هشدار دادند که داده های موجود در مورد این موضوع کیفیت محدودی دارند. برای مثال، اکثر کارآزمایی‌های بالینی که آنها ارزیابی کردند، شامل تعداد کمی از شرکت‌کنندگان بود. تنها دو مورد از آزمایش‌ها شامل بیش از 50 نفر بودند. متوسط طول آزمایشات نیز کوتاه بود. آنها در دوره های 2 تا 16 هفته ای انجام شدند و هیچ مدرکی در مورد اثرات طولانی مدت عادات صبحانه ارائه نکردند.

نتایج نیز از یک کارآزمایی به کارآزمایی دیگر متفاوت بود. به عنوان مثال، هشت کارآزمایی نشان داد افرادی که صبحانه می‌خورند، نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند، کالری بیشتری در روز مصرف می‌کنند، اما دو کارآزمایی برعکس آن را نشان می‌دهد.

رهاف آل بوچی، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، به Healthline گفت: همانطور که نویسندگان پیشنهاد می کنند، کیفیت داده ها پایین است و نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند.

او ادامه داد: “تحقیقات نشان می دهد که فواید صبحانه فراتر از وزن است.” “در پایان روز، نیازهای تغذیه ای بسیار فردی است. مهم است که به دنبال یک متخصص تغذیه ثبت شده برای توصیه های تغذیه شخصی باشید.

برخی از صبحانه ها سالم تر از بقیه هستند

پس از خواندن مرور جدید، برخی از کارشناسان نگرانی‌هایی را در مورد محتوای صبحانه‌هایی که به افراد در آزمایش‌های بالینی داده شده است، ابراز کرده‌اند. لیز وایناندی، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو، به Healthline گفت: «وقتی به گروه‌های مداخله نگاه می‌کنید، آنچه برای صبحانه به آنها داده می‌شود، به طور کلی چیزی نیست که به مردم توصیه می‌کنیم بخورند.

به عنوان مثال، به شرکت کنندگان در چندین آزمایش غلات فرآوری شده، مانند Kellogg’s Rice Krispies یا Frosted Flakes داده شد. در یک مطالعه، نان سفید با مربای توت فرنگی به آنها داده شد. این غذاها سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده و فیبر و پروتئین کم هستند.

وایناندی می‌گوید: «می‌توانستم ببینم که این باعث افزایش وزن می‌شود، زیرا اگر یک صبحانه واقعاً پر کربوهیدرات بخورید، به‌ویژه بدون فیبر یا پروتئین، باعث می‌شود افراد زودتر دوباره گرسنه شوند.»

او توضیح داد: «این باعث می‌شود قند خون شما به سرعت بالا برود، و بدن شما مقدار زیادی انسولین ترشح می‌کند تا آن را به سمت پایین بکشد، و سپس مردم سریع‌تر دوباره گرسنه می‌شوند.» شارون ضرابی، متخصص تغذیه و مدیر برنامه های چاقی در بیمارستان لنوکس هیل، با این موضوع موافق است. ضرابی گفت: این صبحانه نیست، چیزی است که ما برای صبحانه می خوریم.

او می‌گوید صبحانه‌های غنی از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم می‌توانند در مقایسه با وعده‌های غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، به افراد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند. او اضافه می کند که به همین دلیل است که شمارش کالری کافی نیست. در عوض، ضرابی مردم را تشویق می کند که به محتوای درشت مغذی های وعده های غذایی خود توجه کنند و غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنند.

صبحانه می تواند به افراد در رفع نیازهای تغذیه ای خود کمک کند

خوردن صبحانه یک راه مطمئن برای کاهش وزن نیست، اما ممکن است فواید دیگری نیز داشته باشد. Weinandy می‌گوید این فرصتی را به افراد می‌دهد تا برخی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز خود را برای سلامتی مطلوب دریافت کنند.

او گفت: «نخوردن صبحانه تقریباً فرصتی از دست رفته برای دریافت برخی از آن مواد مغذی است که اکثر آمریکایی‌ها به اندازه کافی از آنها دریافت نمی‌کنند، مانند پتاسیم، کلسیم و فیبر». اگر مردم بعداً در روز غذاهای غنی از مواد مغذی بخورند، حذف صبحانه ممکن است مشکلی ایجاد نکند. اما در تجربه او، بسیاری از کسانی که صبحانه را نادیده می گیرند، به جای آن سراغ میان وعده های ناسالم می روند.

این یکی از دلایلی است که Weinandy بسیاری از مشتریان را تشویق می کند تا روز خود را با صبحانه شروع کنند. با این حال، او به آن فکر می کند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...