وبلاگ

طرز تهیه نان سیمیت

طرز تهیه نان سیمیت : سیمیت که معمولاً با پنیر فتا، زیتون و چای ترکی سرو می‌شود، برای قرن‌ها جزء اصلی صبحانه در هر خانواده ترک محسوب می‌شود. متأسفانه، برای ما که در خارج از ترکیه زندگی می کنیم، پیدا کردن آن آسان نیست (مگر اینکه در شهری با یک رستوران ترکی عالی زندگی می کنید.) طرز تهیه سیمیت من آسان است.

مواد لازم

برای سهولت کار مواد سیمیت را به سه قسمت تقسیم می کنم.

1. مخلوط مخمر و شیر: به آب با دمای 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد)، 1 فنجان شیر کامل (یا خامه غلیظ) در دمای اتاق و 2 قاشق غذاخوری یا 3 بسته (1/4 اونس) مخمر خشک فعال نیاز دارید. من از فلایشمن) و شکر گرانول استفاده کردم.

نکته ای سریع در مورد استفاده از شیر کامل در مقابل خامه غلیظ: در این دستور می توانید از شیر و خامه غلیظ به جای هم استفاده کنید. نان شیرینی سیمیت که با خامه غلیظ تهیه می شود به دلیل چربی بیشتر خامه غلیظ غنی تر است. با این حال، اگر آن را پیدا نکردید، می توانید آن را با شیر کامل جایگزین کنید. من جایگزین شیر گیاهی در این دستور را توصیه نمی کنم.

2. بقیه مواد: آرد همه منظوره، یک تخم مرغ بزرگ، نمک کوشر و روغن گیاهی را جمع آوری کنید (روغن آووکادو، روغن کانولا یا روغن هسته انگور همگی موثر هستند).

طرز تهیه نان سیمیت

نکته ای سریع در مورد آردی که استفاده کردم: من این دستور غذا را با چندین مارک آرد همه منظوره آزمایش کردم و نتایج مشابه بود. من شخصاً آرد شاه آرتور را دوست دارم زیرا دارای مقدار بیشتری پروتئین است که برای تهیه نان ایده آل است. دستور غذای زیر با 5 فنجان شروع می شود، اما برای استفاده روی سطح در حین ورز دادن خمیر سیمیت، حداقل به 1 تا 1 ½ فنجان یا بیشتر آرد نیاز دارید.

3. مواد غوطه ور: ملاس (من از ملاس مادربزرگ (لینک وابسته) و دانه های کنجد سفید استفاده کردم. همچنین می توانید از ملاس انگور یا انار که به طور سنتی در ترکیه استفاده می شود، استفاده کنید.

طرز تهیه نان سیمیت، چگونه سیمیت درست کنیم؟

این دستور نان سیمیت در زیر 10 عدد سیمیت درست می کند. اگرچه مراحل بسیار زیاد به نظر می رسند، روند ساخت سیمیت بسیار ساده است.

  • مخمر را فعال کنید: آب، شیر، شکر و مخمر خشک فعال را در یک پیمانه بریزید. آن را سریع هم بزنید، روی آن را با فیلم استرچ بپوشانید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پیشخوان بماند یا تا زمانی که روی آن حباب ایجاد شود.
  • خمیر سیمیت را درست کنید: 5 فنجان (700 گرم) آرد همه منظوره، نمک کوشر، روغن، تخم مرغ و مخلوط شیر و مخمر را در یک کاسه بزرگ بریزید. با دست شروع به هم زدن کنید تا یکدست شود. روی پیشخوان را کمی آرد پاشیده و خمیر را روی سطح بریزید. با دست ورز دهید تا خمیر صاف و کشدار به دست آید تا جایی که خمیر به انگشتانتان نچسبد. این ممکن است حدود 15 تا 17 دقیقه طول بکشد.
  • بگذارید خمیر سیمیت ور بیاید: حوله آشپزخانه را با آب داغ خیس کنید و روی خمیر قرار دهید. بگذارید روی پیشخوان آشپزخانه بماند تا حجمش دو برابر شود، 30-45 دقیقه.
  • کنجد را برشته کنید: در حالی که خمیر در حال ور آمدن است، کنجد را در یک تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید و 20 تا 25 دقیقه برشته کنید تا قهوه ای طلایی شود. به یک بشقاب کم عمق بزرگ منتقل کنید تا خنک شود.
  • خمیر را به یک استوانه تبدیل کنید: خمیر را از هر انتها به سمت خودش به سمت وسط تا کنید، به آرامی فشار دهید و به شکل استوانه ای به طول تقریبا 20 اینچ (51 سانتی متر) بپیچید.
  • خمیر را که حالا ور آمده تقسیم کنید: با استفاده از یک چاقوی تیز یا سوهان شیرینی پزی خمیر را به 10 قسمت مساوی تقسیم کنید و روی یک تابه (با کاغذ روغنی پوشانده شده و آرد پاشی شده) بریزید. روی آن را با یک حوله آشپزخانه تمیز بپوشانید (برای جلوگیری از آن وقتی روی هر قطعه کار می کنید، خشک می شوند.)
  • فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. دو ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  • هر خمیر سیمیت را شکل دهید: هر گلوله خمیر را به صورت رشته ای به طول تقریباً 40 اینچ (102 سانتی متر) بغلتانید. نخ را با انگشت خود روی خود تا کنید تا در وسط نگه دارید. خمیر را در جهت مخالف بچرخانید تا یک طناب مارپیچ شکل بگیرد. آن را به شکل حلقه ای به قطر 5 اینچ بغلتانید و انتهای آن را به آرامی فشار دهید تا ببندد.
  • اجازه دهید سیمیت ها استراحت کنند: خمیر را که اکنون شکل گرفته است، روی ورقه پخت روغنی قرار دهید. همین کار را برای بقیه گلوله های خمیر نیز تکرار کنید. اجازه دهید 30 دقیقه استراحت کنند تا بلند شوند. میزان افزایش آنها بستگی به دمای آشپزخانه شما دارد. (در بخش نکات زیر می توانید در مورد این موضوع بیشتر بدانید)
  • سیمیت را در ملاس و دانه کنجد فرو کنید: ملاس را با آب در یک بشقاب بزرگ کم عمق مخلوط کنید. کنجد را بیاورید. ابتدا سیمیت را در مخلوط ملاس (از دو طرف) و سپس در کنجد فرو کنید و مطمئن شوید که همه طرف ها کاملاً با کنجد پوشانده شده است. روی یک ورقه پخت منتقل کنید و همین کار را برای بقیه حد تکرار کنید.
  • پخت: هر دو ورق را به مدت 18 تا 20 دقیقه در فر بپزید یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شوند، مطمئن شوید که آنها را از بالا به پایین در نیمه فرآیند پخت بچرخانید. بگذارید 5 دقیقه خنک شوند و در حالی که هنوز گرم هستند سرو کنید.

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...