وبلاگ

جو چه خواصی دارد؟

جو چه خواصی دارد؟ جو می تواند کنترل قند خون را بهبود بخشد، دیابت نوع 2 یک بیماری شایع سلامتی است که با افزایش قابل توجه قند خون مشخص می شود. معمولاً از کاهش حساسیت به هورمون انسولین ناشی می شود. جو ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند، به ویژه در افرادی که اضافه وزن دارند یا دیابت نوع 2 دارند. بتا گلوکان موجود در جو و جو نیز ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.

با این حال، یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده در سال 2016 شاهد هیچ بهبودی در حساسیت به انسولین نبود، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

این اثرات عمدتاً به توانایی بتا گلوکان در تشکیل ژل ضخیم نسبت داده می شود که تخلیه معده و جذب گلوکز در خون را به تاخیر می اندازد.

خلاصه

با توجه به فیبر محلول بتا گلوکان، جو ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و به کاهش سطح قند خون کمک کند.

بلغور جو دوسر بسیار سیر کننده است و ممکن است به کاهش وزن کمک کند بلغور جو دوسر (فرنی) نه تنها یک غذای صبحانه خوشمزه است، بلکه بسیار سیر کننده است. خوردن غذاهای سیر کننده ممکن است به شما کمک کند کالری کمتری بخورید و وزن کم کنید. با به تعویق انداختن زمانی که معده شما از غذا خالی می شود، بتا گلوکان موجود در بلغور جو دوسر ممکن است احساس سیری شما را افزایش دهد.

بتا گلوکان همچنین ممکن است باعث آزاد شدن پپتید YY (PYY) شود، هورمونی که در روده در پاسخ به خوردن غذا تولید می شود. نشان داده شده است که این هورمون سیری منجر به کاهش دریافت کالری می شود و ممکن است خطر چاقی را کاهش دهد.

خلاصه

بلغور جو دوسر ممکن است با ایجاد احساس سیری بیشتر به کاهش وزن کمک کند. این کار را با کاهش سرعت تخلیه معده و افزایش تولید هورمون سیری PYY انجام می دهد.

جو ریز آسیاب شده ممکن است به مراقبت از پوست کمک کند

تصادفی نیست که جو را می توان در محصولات مراقبت از پوست متعدد یافت. سازندگان این محصولات اغلب جو دوسر ریز آسیاب شده را به عنوان “بلغور جو دوسر کلوئیدی” برچسب گذاری می کنند. FDA در سال 2003 بلغور جو دوسر کلوئیدی را به عنوان یک ماده محافظ پوست تأیید کرد. اما در واقع، جو دوسر سابقه طولانی در درمان خارش و سوزش در شرایط مختلف پوستی دارد.

به عنوان مثال، محصولات پوستی مبتنی بر جو ممکن است علائم ناراحت کننده اگزما را بهبود بخشند. توجه داشته باشید که مزایای مراقبت از پوست فقط مربوط به جوی است که روی پوست استفاده می شود، نه جوی که خورده می شود.

خلاصه

بلغور جو دوسر کلوئیدی (جوی دوسر ریز آسیاب شده) از دیرباز برای کمک به درمان خشکی و خارش پوست استفاده می شود. ممکن است به تسکین علائم بیماری های پوستی مختلف از جمله اگزما کمک کند.

ممکن است خطر ابتلا به آسم دوران کودکی را کاهش دهند

آسم شایع ترین بیماری مزمن در کودکان است. این یک اختلال التهابی در مجاری هوایی است – لوله‌هایی که هوا را به ریه‌های فرد و از آن‌ها می‌برند. اگرچه همه کودکان علائم یکسانی ندارند، اما بسیاری از آنها سرفه مکرر، خس خس سینه و تنگی نفس را تجربه می کنند.

تحقیقات قدیمی‌تر نشان می‌دهد که معرفی زودهنگام جو، به عنوان مثال، ممکن است در واقع از کودکان در برابر ابتلا به آسم محافظت کند. یک مطالعه گزارش می دهد که تغذیه با جو به نوزادان قبل از 6 ماهگی با کاهش خطر ابتلا به آسم در دوران کودکی مرتبط است

جو ممکن است به رفع یبوست کمک کند

جو چه خواصی دارد؟ افراد در هر سن و جمعیتی یبوست را تجربه می کنند. این به حرکات نادر و نامنظم روده اشاره دارد که دفع آنها دشوار است. یبوست تقریباً 16 نفر از 100 بزرگسال و حدود 33 از هر 100 بزرگسال 60 ساله و بالاتر را تحت تأثیر قرار می دهد.

مطالعات نشان می دهد که سبوس جو دوسر، لایه بیرونی غنی از فیبر غلات، ممکن است به تسکین یبوست در افراد مسن کمک کند. یک کارآزمایی نشان داد که سلامتی 30 فرد مسن‌تری که روزانه سوپ یا دسر حاوی سبوس جو دوسر را به مدت 12 هفته مصرف کرده‌اند، بهبود یافته است.

علاوه بر این، 59٪ از این افراد پس از مطالعه 3 ماهه توانستند استفاده از ملین ها را متوقف کنند، در حالی که مصرف کلی ملین در گروه کنترل 8٪ افزایش یافته است. همچنین نشان داده شد که سبوس جو دوسر علائم گوارشی را کاهش داده و به هضم غذا در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو کمک می کند.

با این حال، در حالی که فیبر محلول در جو به طور کلی در برابر یبوست مؤثر است، مشخص شده است که در برابر یبوست ناشی از مواد افیونی مؤثرتر است، زیرا بر حرکت روده بزرگ که داروها ممکن است سرکوب کنند، تأثیر نمی گذارد.

چگونه جو را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

شما می توانید جو دوسر را به روش های مختلفی میل کنید. محبوب ترین راه صرفاً خوردن بلغور جو دوسر (فرنی) برای صبحانه است.

برای تهیه بلغور جو دوسر به موارد زیر نیاز دارید:

  • 1/2 فنجان جو دوسر نورد شده
  • 1 فنجان (250 میلی لیتر) آب یا شیر
  • یک کم نمک

مواد را در یک قابلمه با هم ترکیب کنید و بگذارید به جوش بیاید. حرارت را کم کنید تا بجوشد و جو را بپزید و هر از گاهی هم بزنید تا نرم شود. برای اینکه بلغور جو دوسر خوشمزه‌تر و حتی مغذی‌تر شود، می‌توانید دارچین، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها و روغن یونانی را اضافه کنید. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...