وبلاگ

طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک : طرز تهیه قهوه ترک در خانه را از روشی که از مادرم یاد گرفتم یاد بگیرید. پست زیر شامل مراحل تهیه قهوه ترک است که تجهیزات مورد نیاز، نحوه سرو درست دستور پخت قهوه ترک نسخه مادرم را به شما نشان می دهد و اطلاعاتی در مورد قهوه ترک دارد.

در ترکیه، وقتی به خانه کسی می روید، اولین سوال این نیست که آیا می خواهید قهوه ترک بنوشید، بلکه این است که چگونه می خواهید قهوه خود را آماده کنید. میزبان شما در مورد میزان شکری که می خواهید در قهوه خود داشته باشید می پرسد. برای پاسخ به این سوال، می توانید بگویید “ساد” که به معنای بدون شکر است. az seker که به معنی شکر بسیار کم است. Orta به معنی با 1-2 قاشق چایخوری شکر؛ یا «سکِرلی» یعنی با 3-4 قاشق چایخوری شکر.

هنگامی که درخواست خود را ارسال می کنید، مسئولیت تهیه قهوه بر اساس ترجیحات قندی هر فرد بر عهده شخصی است که قهوه را درست می کند. معمولاً آن شخص کوچکترین دختر خانه است. همانطور که می توانید تصور کنید، من به عنوان تنها دختر خانواده مان، در طول زندگی ام بیش از سهم من قهوه درست کرده ام. بنابراین، من به اندازه کافی واجد شرایط هستم تا دانش خود را با شما به اشتراک بگذارم.

مواد مورد نیاز:

شما نیاز خواهید داشت به:

  • آب سرد فیلتر شده
  • قهوه ترک: قهوه ترک بسیار ریزتر از قهوه معمولی است. حتی اگر خودتان می توانید آن را آسیاب کنید، امروزه می توانید آن را در اکثر سوپرمارکت های خاورمیانه یا مدیترانه پیدا کنید.
  • Cezve (یک قابلمه ته پهن مخصوص که معمولاً از مس ساخته می شود) و سالهاست که از آن استفاده می کنم.
  • فنجان های قهوه ترک: در اینجا یک مجموعه (لینک وابسته) است که می توانید خریداری کنید
  • شکر دانه ریز

درست کردن قهوه ترک آسان است و نیازی به مهارت خاصی ندارد، به شرطی که چند ترفند را بدانید.

  • آب: همیشه از آب سرد و فیلتر شده استفاده کنید. برای اندازه گیری مقدار آب برای هر فنجان، از فنجان قهوه ای که قرار است استفاده کنید استفاده کنید.
  • وقتی صحبت از نسبت آب به قهوه ترک می‌شود، قانون اصلی من 1½ “فنجان” آب در هر فنجان است. بار دیگر، اندازه گیری “فنجان” به جای یک فنجان اندازه گیری استاندارد، فنجان قهوه ای است که قرار است قهوه را در آن سرو کنید.
  • قهوه و شکر: برای هر فنجان قهوه، از یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده استفاده کنید. اگر یک فنجان با شکر آماده می کنید، در همان ابتدا آن را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود. با این حال، اگر یک یا چند نفر از مهمانان بدون شکر ترجیح می دهند، ابتدا آن فنجان را آماده کرده و بریزید. پس از بازگرداندن قهوه جوش به اجاق گاز، شکر بیشتری به آن اضافه کنید تا با ترجیحات میهمانان باقی مانده باشد.

طرز تهیه قهوه ترک

مخلوط را به آرامی روی حرارت متوسط به جوش بیاورید. این کار 3 تا 4 دقیقه طول می کشد، بنابراین مراقب آن باشید. با گرم شدن قهوه، کف تیره ای ایجاد می شود. سرو قهوه ترک با فوم روی آن مرسوم و مهم است. وقتی مخلوط به جوش آمد، از یک قاشق چایخوری برای انتقال مقداری کف به هر فنجان قهوه استفاده کنید. قابلمه قهوه را روی اجاق گاز برگردانید.

وقتی قهوه به جوش آمد، نیمی از قهوه را در فنجان ها، روی کف بریزید. قابلمه قهوه را روی اجاق برگردانید و باقی مانده قهوه را به مدت 10-15 ثانیه دیگر بجوشانید و فنجان ها را تا لبه آن پر کنید.

نحوه سرو قهوه

ما همیشه قهوه ترک را با آب سرد (یا دمای اتاق) سرو می کنیم، زیرا یک جرعه آب به فرد این امکان را می دهد که کام خود را قبل از نوشیدن قهوه پاک کند تا بهترین لذت را ببرد. علاوه بر آب، بیشتر مردم دوست دارند آن را با یک خوراکی شیرین کوچک مانند شیرینی ترکی، شکلات، آب نبات و غیره سرو کنند.

هنگام سرو، مهم است که از بزرگ ترین مهمان در اتاق شروع کنید. اعتراف به سن آنها نشانه احترام است و عدم احترام تلقی می شود. از آنجایی که این نوع قهوه چگالی تر از قهوه فیلتر شده است، نوشیدن بیش از یک فنجان مرسوم نیست. من در برخی از وب سایت ها خوانده ام که برخی افراد به قهوه خود شیر یا خامه اضافه می کنند، اما صادقانه بگویم، تا به حال ندیده ام که کسی در ترکیه به قهوه ترک خود شیر یا خامه اضافه کند.

تقریباً هشت سال پس از درگذشت او، وقتی امروز چشمانم را می‌بندم و به مادرم فکر می‌کنم، او را با یک فنجان قهوه ترک در دست تصویر می‌کنم و از هر اتفاقی که در آن روز می‌افتد داستان می‌گوید. اگرچه می‌خواهم هر فرصتی که به دست می‌آورم به سنت خانوادگی‌مان ادامه دهم، اما می‌دانم که بدون او هرگز مثل قبل نخواهد بود. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...