وبلاگ

طرز تهیه شیر جو پرک

طرز تهیه شیر جو پرک : در سال‌های اخیر، جایگزین‌های شیر گیاهی مانند شیر جو دوسر بسیار محبوب شده‌اند. شیر جو دوسر انتخاب خوبی برای افرادی است که حساسیت و عدم تحمل غذایی خاصی دارند، زیرا به طور طبیعی فاقد لاکتوز، آجیل و سویا است. اگر از جو دوسر بدون گلوتن تایید شده تهیه شده باشد، برای کسانی که اختلالات مرتبط با گلوتن دارند نیز مناسب است.

با توجه به محبوبیت روزافزون آن، می توانید آن را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی و آنلاین پیدا کنید. همچنین می توانید آن را خودتان در خانه درست کنید و به سلیقه خود آن را سفارشی کنید. این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد شیر جو دوسر بدانید، از جمله تغذیه، فواید، مضرات احتمالی و نحوه درست کردن شیر جو را توضیح می‌دهد.

طرز تهیه شیر جو پرک

چگونه آن را درست کنیم

طرز تهیه شیر جو پرک : تهیه شیر جو دوسر در خانه آسان است – و به طور بالقوه حتی ارزان تر از گزینه های خریداری شده در فروشگاه است.

علاوه بر این، به شما امکان می دهد مواد تشکیل دهنده را انتخاب کنید و از افزودنی ها یا غلیظ کننده هایی که در برخی از محصولات تجاری یافت می شود اجتناب کنید. همچنین می توانید با استفاده از جو دوسر تایید شده بدون گلوتن آن را بدون گلوتن درست کنید.

در اینجا طرز تهیه شیر جو دو سر خانگی در چند دقیقه آورده شده است:

  • 1 فنجان (80 گرم) جو دو سر پرک را با 3 فنجان (720 میلی لیتر) آب سرد به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید.
  • یک پارچه پنیر را روی یک شیشه یا بطری دهان گشاد قرار دهید. مخلوط را روی پارچه پنیر بریزید تا شیر از جو جدا شود.
  • پارچه را از انتهای آن بلند کنید تا یک کیسه تشکیل شود و به آرامی مایع باقی مانده را داخل شیشه فشار دهید.
  • برای افزایش طعم، سعی کنید قبل از مخلوط کردن، کمی نمک، کمی عصاره وانیل یا دارچین، چند خرما، شربت افرا یا عسل اضافه کنید.

شیر جو دوسر را می توانید تا 5 روز با خیال راحت در یخچال نگهداری کنید.

برای جلوگیری از لزج شدن نتیجه، از آب سرد استفاده کنید، از فشار دادن بیش از حد پارچه پنیر هنگام تخلیه مایع باقیمانده خودداری کنید، جو را از قبل خیس نکنید و بیش از 30 ثانیه آنها را با هم مخلوط نکنید.

خلاصه

شما می توانید شیر جو دو سر خود را با مخلوط کردن 1 فنجان (80 گرم) جو با 3 فنجان (720 میلی لیتر) آب و ریختن مخلوط روی پارچه پنیر در یک بطری یا شیشه درست کنید. تا 5 روز در یخچال نگهداری می شود.

مملو از مواد مغذی

شیر جو دوسر منبع عالی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. یک فنجان (240 میلی لیتر) شیر جو دوسر بدون شیرینی و غنی شده توسط Oatly حاوی:

  • کالری: 120
  • پروتئین: 3 گرم
  • چربی: 5 گرم
  • کربوهیدرات: 16 گرم
  • فیبر غذایی: 2 گرم
  • ویتامین B12: 50 درصد از ارزش روزانه (DV)
  • ریبوفلاوین: 45 درصد DV
  • ویتامین D: 20 درصد از DV
  • ویتامین A: 20 درصد از DV
  • پتاسیم: 8 درصد DV
  • آهن: 2% از DV

شیر جو دوسر به اندازه جو کامل مغذی نیست و شیر جو دو سر تجاری اغلب با مواد مغذی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، ویتامین های گروه B و ویتامین های A و D غنی شده است. به این ترتیب، نسخه های خریداری شده در فروشگاه معمولاً مواد مغذی بیشتری نسبت به انواع خانگی دارند. .

شیر جو دوسر به طور کلی کالری، کربوهیدرات و فیبر بیشتری نسبت به شیر بادام، سویا و گاو دارد. پروتئین کمتری نسبت به سویا و انواع لبنیات فراهم می کند. علاوه بر این، شیر جو دوسر بیشتر از شیر بادام حاوی ویتامین B است، در حالی که شیر بادام ویتامین E بیشتری دارد.

خلاصه

شیر جو دوسر منبع غنی از مواد مغذی است، به خصوص اگر غنی شده باشد. کالری، کربوهیدرات و فیبر بیشتری نسبت به شیر بادام، سویا و گاو دارد، اما پروتئین کمتری نسبت به شیر سویا و لبنیات دارد.

فواید سلامتی

مطالعات بر روی جو دوسر و شیر جو دوسر نشان می دهد که ممکن است فواید سلامتی زیادی داشته باشند.

وگان و فاقد لاکتوز، سویا و آجیل

شیر جو دوسر یک گزینه معقول برای کسانی است که محدودیت های غذایی خاصی دارند. از آنجایی که بر پایه جو و آب است، گیاهی است و فاقد آجیل، سویا و لاکتوز است. اگرچه جو به طور طبیعی بدون گلوتن است، اما می‌توان آن را در همان کارخانه‌هایی فرآوری کرد که دانه‌های حاوی گلوتن ممکن است آن‌ها را آلوده کند.

اگر شیر جو دوسر بدون گلوتن تضمینی را ترجیح می دهید، برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید محصول انتخابی شما با جو دوسر تایید شده بدون گلوتن ساخته شده است. از طرف دیگر، می توانید شیر جو دو سر خانگی را با استفاده از جو دو سر تایید شده بدون گلوتن درست کنید.

منبع عالی ویتامین B

شیر جو دوسر اغلب با ویتامین های گروه B مانند ریبوفلاوین (B2) و ویتامین B12 غنی شده است. ویتامین های B برای سلامتی مطلوب ضروری هستند و با فواید متعددی مرتبط هستند. به عنوان مثال، آنها ممکن است به کاهش استرس، مبارزه با آسیب اکسیداتیو، و تقویت مو، ناخن و پوست سالم کمک کنند – به خصوص اگر کمبود این گروه از ویتامین ها را دارید.

ممکن است کلسترول LDL (بد) را کاهش دهد

شیر جو دوسر سرشار از بتا گلوکان است، نوعی فیبر محلول با فواید سلامت قلب. بتا گلوکان یک ماده ژل مانند در روده شما تشکیل می دهد که می تواند به کلسترول متصل شود و جذب آن را کاهش دهد. این ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند، به ویژه سطح کلسترول بد (LDL) که با بیماری قلبی مرتبط است. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...