وبلاگ

فواید غذایی ترشیجات

فواید غذایی ترشیجات : آیا ترشی برای شما مفید است؟ شاید درباره فواید ترشی و آب ترشی برای سلامتی شنیده باشید. خیار شور و ترش ممکن است به کاهش وزن، دیابت و حتی پیشگیری از سرطان کمک کند. اما ممکن است هشدارهایی در مورد میزان بالای سدیم و افزایش خطر ابتلا به سرطان معده نیز شنیده باشید. در اینجا چیزی است که باید بدانید تا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ترشی بخورید و یا خیر.

حقایق تغذیه ترشی

پیتر پایپر، کسی که یک تکه فلفل ترشی چید، احتمالاً کل پک را نخورده است. یک پک حدود دو گالن است، ترشی از هر نوع برای یک نفر بسیار زیاد است. بسته به نام تجاری و نوع، حقایق تغذیه می تواند بسیار متفاوت باشد، اما تقریباً همه ترشی ها دارای سدیم بسیار بالایی هستند.

فواید غذایی ترشیجات

آیا ترشی ها تخمیر می شوند؟

تخمیر یکی از روش های ترشی است، اما همه ترشی ها تخمیر نمی شوند. هنگامی که سبزیجات و میوه ها تخمیر می شوند، باکتری های سالم قندهای طبیعی را تجزیه می کنند. این فرآیند همان چیزی است که به ترشی های تخمیر شده طعم ترش می دهد. ترشی ها در آب نمک می نشینند و در طول روز تخمیر می شوند.

تخمیر به همین دلیل است که برخی از افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند ممکن است بتوانند ماست بخورند. باکتری خوب موجود در ماست، قندی به نام لاکتوز را تجزیه می کند. این باکتری ها که به نام پروبیوتیک ها نیز شناخته می شوند، غذاها را حفظ می کنند و فواید زیادی برای سلامتی بدن شما دارند.

وقتی خیارشورها تخمیر نمی‌شوند، سرکه به آن‌ها طعم می‌دهد. سرکه خود از طریق فرآیند تخمیر تولید می‌شود، اما فقط سرکه‌هایی که خام و پاستوریزه نشده باقی می‌مانند، مانند سرکه سیب خام، بخش‌هایی از «فرهنگ مادر» را حفظ می‌کنند که این باکتری‌های خوب را فراهم می‌کند.

بیشتر ترشی هایی که در خواربار فروشی پیدا می کنید، ترشی های تخمیر نشده و سرکه ای هستند. در این موارد، خیار سرکه و ادویه ها را خیس می کند. درست کردن آنها در خانه نیز آسان است.

فواید سلامتی و فواید غذایی ترشیجات

خوردن غذاهای تخمیر شده ممکن است به همه چیز از مقاومت به انسولین تا التهاب کمک کند. کلم ترش، یکی از محبوب ترین غذاهای تخمیر شده در سراسر جهان، دارای فواید ضد سرطانی است، در حالی که خوردن منظم ماست ممکن است خطر چاقی را کاهش دهد.

ترشی‌هایی که تخمیر نشده‌اند هنوز فواید سرکه، ادویه‌ها و خیار را دارند. نوشیدن آب ترشی به دلیل مزایای تبلیغ شده مربوط به گرفتگی عضلات، کاهش وزن، دیابت و موارد دیگر به یک روند تبدیل شده است.

آب ترشی همچنین مورد علاقه کسانی است که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، که ممکن است برای مدیریت تعادل الکترولیت ها به سدیم بیشتری نیاز داشته باشند.

ترشی ها می توانند مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهند. آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در تمام میوه ها و سبزیجات به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. رادیکال های آزاد مواد شیمیایی ناپایداری هستند که به طور طبیعی در بدن تشکیل می شوند و با مشکلاتی مانند بیماری قلبی و سرطان مرتبط هستند.

پختن هر غذایی می تواند مواد مغذی حساس به حرارت از جمله آنتی اکسیدان ها را تجزیه کند. ترشی سبزیجات و میوه های خام قدرت آنتی اکسیدانی آنها را حفظ می کند.

سدیم موجود در ترشی

نگهداری هر نوع غذایی مستلزم افزودن نمک است و نمک حدود 5 درصد از بیشتر دستورهای تهیه ترشی را تشکیل می دهد. دو نیزه کوچک تقریباً 600 میلی گرم سدیم دارند که بیش از یک چهارم مقدار توصیه شده روزانه است.

غذاهای ترشی بسیار شور علاوه بر نگرانی برای اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا، ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان معده قرار دهد. یک بررسی در سال 2015 از تحقیق منبع مطمئن نشان داد که غذاهای پر نمک همراه با آبجو و مشروبات الکلی سفت با خطر سرطان معده مرتبط هستند.

نحوه درست کردن ترشی خیار (خیارشور)

ترشی، از طریق تخمیر یا نمک آب شور، برای هزاران سال برای حفظ مواد غذایی در خارج از فصل رشد استفاده شده است. معمولاً در دستور پخت ترشی نمک، سرکه سفید و چاشنی هایی مانند شوید و دانه خردل نیاز است. در بخش هایی از آسیا از نفت نیز استفاده می شود.

در حالی که خیار بیشتر در آمریکای شمالی رایج است، در سراسر جهان انواع میوه ها و سبزیجات و حتی گوشت ها ترشی می شوند. می توانید خیار، هویج، گل کلم، چغندر، کلم و غیره را ترشی کنید. تمام کاری که انجام می دهید این است که سرکه داغ و نمکی و آب را روی آن بریزید، بگذارید خنک شود، روی آن را بپوشانید و بگذارید چند روز در یخچال خیس بخورند. ترشی های خانگی را اغلب ترشی سریع یا ترشی یخچالی می نامند.

اگر به نمک حساس نیستید، فشار خون ندارید، یا می‌توانید خودتان ترشی درست کنید، می‌توانید از فواید یک ترشی خوشمزه لذت ببرید. (منبع)

 

در این سری از مقاله های تهیه غذا در کترینگ آتیسا به دلایل مضر بودن غذای سرخ شده میپردازیم. ما در تهیه غذا و کترینگ آتبسا به تهیه انواع غذاهای رژیمی مشغول هستیم. برای سفارش لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...