وبلاگ

نوشیدنی سم زدا چیست؟

نوشیدنی سم زدا چیست؟ تبلیغات زیادی در مورد فواید سلامتی فرضی “آب سم زدا” وجود دارد. بله، هیدراته ماندن برای سلامتی مهم است. بنابراین، اغلب توصیه می شود که هشت لیوان آب در روز بنوشید.

اما برخی از مردم فکر می کنند افزودن مواد اضافی به آب فواید سلامتی آن را افزایش می دهد. گفته می شود که نتیجه ای که دتاکس واتر نام دارد به بدن شما کمک می کند تا از شر سموم خلاص شود، سطح انرژی شما را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند. در اینجا نگاهی دقیق به آب سم زدا داریم. فواید واقعی سلامتی را از افسانه ها جدا می کند.

دتاکس واتر چیست؟

نوشیدنی سم زدا چیست؟ دتاکس واتر آبی است که با طعم میوه ها، سبزیجات یا گیاهان تازه آغشته شده باشد. گاهی اوقات از آن به عنوان آب میوه یا آب با طعم میوه یاد می شود. شما می توانید دتاکس واتر را در خانه به روش های مختلف درست کنید. می توانید از هر ترکیبی از میوه، سبزیجات و سبزی که دوست دارید استفاده کنید.

از آنجایی که آب سم زدایی به جای آبمیوه گیری یا مخلوط کردن، از طعم دادن به آن درست می شود، کالری بسیار کمی دارد. این آن را به نوشیدنی محبوب برای رژیم‌های سم‌زدایی مانند «سم‌زدایی لیمو» یا «پاک‌سازی اصلی» تبدیل می‌کند. دتاکس واتر نیز اغلب در برنامه های کاهش وزن توصیه می شود، به خصوص به جای نوشیدنی های پر قند مانند نوشابه و آب میوه.

نوشیدنی سم زدا چیست؟

خلاصه

دتاکس واتر با تزریق آب با میوه ها، سبزیجات یا گیاهان دارویی ساخته می شود. شما می توانید در خانه با طعم های مختلف درست کنید.

نحوه درست کردن دتاکس واتر

ساخت دتاکس واتر در خانه بسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید آب و مجموعه ای از میوه ها، سبزیجات و گیاهان است. به سادگی مواد خود را خرد کرده و بسته به سلیقه خود به آب سرد یا گرم اضافه کنید. هرچه بیشتر از یک ماده استفاده کنید، طعم آن قوی تر می شود.

اگر نوشیدنی سرد درست می‌کنید، می‌توانید آب سم زدایی را به مدت ۱ تا ۱۲ ساعت در یخچال بگذارید تا طعم‌ها عمیق‌تر دم بکشد. مطمئن شوید که بعد از این مدت مواد را بردارید تا شروع به تجزیه نکنند. اگر عجله دارید، له کردن یا کبودی میوه و گیاهان خود قبل از استفاده از آنها می تواند به آزاد شدن سریعتر طعم کمک کند.

در اینجا چند ترکیب محبوب دستور العمل دتاکس واتر آورده شده است:

  • خیار و نعناع
  • لیمو و زنجبیل
  • شاه توت و پرتقال
  • لیمو و فلفل هندی
  • هندوانه و نعناع
  • گریپ فروت و رزماری
  • پرتقال و لیمو
  • لیمو و لیموترش
  • توت فرنگی و ریحان
  • سیب و دارچین

خلاصه

برای تهیه دتاکس واتر، میوه ها، سبزیجات و گیاهان را به آب اضافه کنید و سپس بگذارید بماند. خرد کردن یا کبودی میوه ها و گیاهان می تواند به آزاد شدن بیشتر طعم آنها کمک کند.

ادعاهای بهداشتی در مورد آب سم زدا

گفته می شود که دتاکس واتر فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله:

  • کاهش وزن
  • حذف سموم یا سم زدایی
  • متعادل کردن pH بدن
  • سلامت گوارش بهتر
  • تقویت عملکرد سیستم ایمنی
  • بهبود خلق و خو
  • افزایش سطح انرژی
  • بهبود چهره

خواص دقیق دتاکس واتر بسته به موادی که استفاده می کنید و قدرت تزریق متفاوت است. اما بسیاری از ادعاهای بهداشتی در مورد آب سم زدایی را می توان به خود آب نسبت داد، نه موادی که با آن طعم دار شده است. این به این دلیل است که شما مواد مغذی زیادی را از مواد موجود در دتاکس واتر دریافت نمی‌کنید، به خصوص در مقایسه با خوردن آن‌ها به شکل کامل.

خلاصه

ادعا شده است که دتاکس واتر به حذف سموم، کمک به کاهش وزن، تعادل pH و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مزایای سلامتی واقعی

در زیر نگاهی دقیق به علم پشت ادعاهای سلامتی آب سم زدایی است. چند مورد معتبر هستند، هر چند در برخی موارد اغراق شده است.

به کاهش وزن کمک می کند

نوشیدن آب ممکن است به کاهش وزن کمک کند، و این در مورد آب سم زدایی نیز صدق می کند. نشان داده شده است که آب به طور موقت سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد، بنابراین کالری بیشتری می سوزانید.

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن 17 اونس (نیم لیتر) آب می تواند میزان متابولیسم شما را تا 30 درصد برای حدود یک ساعت افزایش دهد. در واقع، افرادی که مقدار توصیه شده آب را به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن می نوشند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، وزن بیشتری از دست می دهند.

یک مطالعه نشان داد که بزرگسالان دارای اضافه وزن که 17 اونس (نیم لیتر) آب قبل از وعده های غذایی خود می نوشند، 40 درصد بیشتر از کسانی که این کار را نمی کنند، وزن کم می کنند. این را می توان تا حدی با افزایش متابولیسم توضیح داد، اما ممکن است به دلیل تأثیر آب بر اشتهای شما نیز باشد. نوشیدن آب با کاهش گرسنگی مرتبط است، بنابراین اگر قبل از غذا آب بنوشید، ممکن است کمتر غذا بخورید.

سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

هیدراتاسیون برای سلامت دستگاه گوارش و حفظ حرکات منظم روده مهم است. کم آبی مزمن می تواند باعث یبوست شود که می تواند باعث شود احساس نفخ و تنبلی کنید. نوشیدن آب زیاد ممکن است به عبور غذا از روده شما کمک کند و از یبوست شما جلوگیری کند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...