وبلاگ

چه سبزیجاتی کربوهیدرات کمتری دارند؟

چه سبزیجاتی کربوهیدرات کمتری دارند؟ گل کلم گل کلم یکی از همه کاره ترین و محبوب ترین سبزیجات کم کربوهیدرات است. طعم بسیار ملایمی دارد و می تواند به عنوان جایگزینی برای سیب زمینی، برنج و سایر غذاهای پر کربوهیدرات استفاده شود.

یک فنجان (100 گرم) گل کلم خام حاوی 5 گرم کربوهیدرات است که 3 گرم آن فیبر است. همچنین سرشار از ویتامین K است و 77 درصد از RDI را برای ویتامین C فراهم می کند. مانند سایر سبزیجات چلیپایی، با کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

خلاصه

گل کلم در هر وعده حاوی 2 گرم کربوهیدرات قابل هضم است. همچنین سرشار از ویتامین K و C است و ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان کمک کند.

لوبیا سبز

لوبیا سبز گاهی اوقات به عنوان لوبیا اسنپ یا لوبیا چیتی نامیده می شود. آنها به همراه لوبیا و عدس از خانواده حبوبات هستند. با این حال، آنها کربوهیدرات کمتری نسبت به اکثر حبوبات دارند. یک فنجان (125 گرم) لوبیا سبز پخته شده حاوی 10 گرم کربوهیدرات است که 4 گرم آن فیبر است.

آنها سرشار از کلروفیل هستند، که مطالعات حیوانی نشان می دهد ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کند. علاوه بر این، آنها حاوی کاروتنوئیدهایی هستند که با بهبود عملکرد مغز در طول پیری مرتبط هستند.

چه سبزیجاتی کربوهیدرات کمتری دارند؟

خلاصه

لوبیا سبز حاوی 6 گرم کربوهیدرات قابل هضم در هر وعده و همچنین آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به پیشگیری از سرطان و محافظت از مغز کمک کند.

کاهو

کاهو یکی از کم کربوهیدرات ترین سبزیجات موجود در جهان است. یک فنجان (47 گرم) کاهو حاوی 2 گرم کربوهیدرات است که 1 گرم آن فیبر است. بسته به نوع آن، ممکن است منبع خوبی از ویتامین های خاصی نیز باشد.

به عنوان مثال، روما و سایر گونه های سبز تیره سرشار از ویتامین های A، C و K هستند. آنها همچنین دارای فولات بالایی هستند. فولات به کاهش سطح هموسیستئین کمک می کند، ترکیبی که با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

یک مطالعه روی 37 زن نشان داد که مصرف غذاهای سرشار از فولات به مدت 5 هفته باعث کاهش 13 درصدی سطح هموسیستئین در مقایسه با رژیم غذایی کم فولات می شود.

خلاصه

کاهو حاوی 1 گرم کربوهیدرات قابل هضم در هر وعده است. سرشار از چندین ویتامین از جمله فولات است که ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

سیر

سیر به دلیل اثرات مفید آن بر عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده است. مطالعات نشان داده اند که ممکن است مقاومت در برابر سرماخوردگی را افزایش دهد و فشار خون را کاهش دهد. اگرچه از نظر وزن یک سبزی پر کربوهیدرات است، اما مقدار مصرف آن در یک وعده به دلیل طعم و عطر قوی آن بسیار کم است. یک حبه (3 گرم) سیر حاوی 1 گرم کربوهیدرات است که بخشی از آن فیبر است.

خلاصه

سیر حاوی 1 گرم کربوهیدرات قابل هضم در هر حبه است. ممکن است فشار خون را کاهش دهد و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد.

کلم پیچ

چه سبزیجاتی کربوهیدرات کمتری دارند؟ کلم پیچ یک سبزی مرسوم است که مواد مغذی زیادی نیز دارد. سرشار از آنتی اکسیدان هایی از جمله کورستین و کامفرول است. نشان داده شده است که اینها فشار خون را کاهش می دهند و همچنین ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سایر بیماری ها کمک کنند.

یک فنجان (67 گرم) کلم پیچ خام حاوی 7 گرم کربوهیدرات است که 1 گرم آن فیبر است. همچنین 206٪ از RDI برای ویتامین A و 134٪ از RDI برای ویتامین C را فراهم می کند. نشان داده شده است که مصرف زیاد ویتامین C عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و توانایی پوست را برای مبارزه با رادیکال های آزاد مضر افزایش می دهد، که می تواند روند پیری را تسریع کند.

خلاصه

کلم پیچ حاوی 6 گرم کربوهیدرات قابل هضم در هر وعده است. سرشار از آنتی اکسیدان است و بیش از 100 درصد RDI برای ویتامین های A و C دارد.

خیار

خیار کربوهیدرات کمی دارد و بسیار با طراوت است. یک فنجان (104 گرم) خیار خرد شده حاوی 4 گرم کربوهیدرات است که کمتر از 1 گرم آن فیبر است.

اگرچه خیار سرشار از ویتامین یا مواد معدنی نیست، اما حاوی ترکیبی به نام کوکوربیتاسین E است که ممکن است اثرات مفیدی بر سلامتی داشته باشد. نتایج حاصل از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که دارای خواص ضد سرطانی و ضد التهابی است و ممکن است از سلامت مغز محافظت کند.

خلاصه

خیار در هر وعده حاوی کمتر از 4 گرم کربوهیدرات قابل هضم است. آنها ممکن است به محافظت در برابر سرطان و حمایت از سلامت مغز کمک کنند.

کلم بروکسل

کلم بروکسل یکی دیگر از سبزیجات خوش طعم چلیپایی است. نصف فنجان (78 گرم) کلم بروکسل پخته شده حاوی 6 گرم کربوهیدرات است که 2 تای آن فیبر است (50 گرم). همچنین 80 درصد از RDI برای ویتامین C و 137 درصد از RDI برای ویتامین K را فراهم می کند.

علاوه بر این، مطالعات کنترل شده انسانی نشان می دهد که خوردن کلم بروکسل ممکن است عوامل خطر سرطان، از جمله سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

خلاصه

کلم بروکسل در هر وعده حاوی 4 گرم کربوهیدرات قابل هضم است. آنها سرشار از ویتامین C و K هستند و ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کنند.

کرفس

کرفس کربوهیدرات قابل هضم بسیار کمی دارد. یک فنجان (101 گرم) کرفس خرد شده حاوی 3 گرم کربوهیدرات است که 2 گرم آن فیبر است. منبع خوبی از ویتامین K است. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...