وبلاگ

انواع مواد غذایی پروبیوتیک

انواع مواد غذایی پروبیوتیک: میسو یک چاشنی ژاپنی است. به طور سنتی از تخمیر سویا با نمک و نوعی قارچ به نام کوجی تهیه می شود. میسو را می‌توان با مخلوط کردن دانه‌های سویا با مواد دیگر مانند جو، برنج و چاودار نیز درست کرد. این خمیر بیشتر در سوپ میسو، یک غذای صبحانه محبوب در ژاپن استفاده می شود.

میسو معمولاً شور است. شما می توانید آن را در انواع مختلفی مانند سفید، زرد، قرمز و قهوه ای خریداری کنید. میسو منبع خوبی از پروتئین و فیبر است. همچنین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی از جمله ویتامین K، منگنز و مس است.

میسو با برخی از فواید سلامتی مرتبط است. یک مطالعه گزارش داد که مصرف مکرر سوپ میسو با خطر کمتر سرطان سینه در زنان میانسال ژاپنی مرتبط است. مطالعه دیگری نشان داد که زنانی که مقدار زیادی سوپ میسو می‌خورند، خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهند.

خلاصه

میسو یک خمیر تخمیر شده سویا و یک چاشنی محبوب ژاپنی است. سرشار از چندین ماده مغذی مهم است و ممکن است خطر سرطان و سکته مغزی را به ویژه در زنان کاهش دهد.

انواع مواد غذایی پروبیوتیک

کامبوجا

کومبوجا یک نوشیدنی تخمیر شده چای سیاه یا سبز است. این چای محبوب توسط کلونی دوستانه از باکتری ها و مخمر تخمیر می شود. در بسیاری از نقاط جهان به ویژه آسیا مصرف می شود. حتی می توانید آن را به صورت آنلاین خریداری کنید. اینترنت مملو از ادعاهایی در مورد اثرات بالقوه کامبوچا بر سلامتی است. با این حال، شواهد با کیفیت بالا در مورد کامبوچا وجود ندارد.

مطالعاتی که وجود دارد، مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی هستند و نتایج ممکن است برای انسان صدق نکند .

با این حال، از آنجایی که کامبوچا با باکتری ها و مخمر تخمیر می شود، احتمالاً مزایای سلامتی مربوط به خواص پروبیوتیکی آن را دارد.

خلاصه

کامبوجا یک نوشیدنی چای تخمیر شده است. ادعا می شود که دارای طیف گسترده ای از مزایای سلامتی است، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ترشی

خیارشورها (همچنین به عنوان غرس نیز شناخته می شوند) خیارهایی هستند که در محلول نمک و آب نگهداری می شوند. آنها برای مدتی با استفاده از باکتری‌های اسید لاکتیک موجود طبیعی خودشان، تخمیر می‌شوند. این روند آنها را ترش می کند. خیارشور منبع خوبی از باکتری های پروبیوتیک سالم است که ممکن است سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد. آنها همچنین کالری کمی دارند و منبع خوبی از ویتامین K هستند که یک ماده مغذی ضروری برای لخته شدن خون است.

به خاطر داشته باشید که ترشی ها نیز دارای سدیم بالایی هستند. توجه به این نکته ضروری است که ترشی های تهیه شده با سرکه حاوی پروبیوتیک زنده نیستند.

خلاصه

خیارشورها خیارهایی هستند که در آب شور نگهداری شده و تخمیر شده اند. آنها کم کالری و سرشار از ویتامین K هستند. با این حال، ترشی های تهیه شده با سرکه اثرات پروبیوتیکی ندارند.

دوغ سنتی

اصطلاح “دوغ” در واقع به طیف وسیعی از نوشیدنی های لبنی تخمیر شده اشاره دارد. دو نوع اصلی دوغ وجود دارد: سنتی و پرورشی. دوغ سنتی به سادگی مایع باقیمانده از تولید کره است. فقط این نسخه حاوی پروبیوتیک است و گاهی به آن پروبیوتیک مادربزرگ نیز گفته می شود. دوغ سنتی عمدتاً در هند، نپال و پاکستان مصرف می شود. دوغ پرورشی که معمولاً در سوپرمارکت‌های آمریکا یافت می‌شود، معمولاً هیچ‌گونه فواید پروبیوتیکی ندارد.

دوغ چربی و کالری کمی دارد اما حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مهم مانند ویتامین B12، ریبوفلاوین، کلسیم و فسفر است.

خلاصه

دوغ سنتی یک نوشیدنی لبنی تخمیر شده است که عمدتاً در هند، نپال و پاکستان مصرف می شود. دوغ پرورشی که در سوپرمارکت های آمریکا یافت می شود، عموماً هیچ گونه فواید پروبیوتیکی ندارد.

ناتو

انواع مواد غذایی پروبیوتیک : ناتو یکی دیگر از محصولات تخمیر شده سویا است، مانند تمپه و میسو. حاوی یک سویه باکتری به نام باسیلوس سوبتیلیس است. ناتو یک عنصر اصلی در آشپزخانه های ژاپنی است. معمولاً با برنج مخلوط می شود و با صبحانه سرو می شود.

دارای بوی متمایز، بافت لغزنده و طعم قوی است. ناتو سرشار از پروتئین و ویتامین K2 است که برای سلامت استخوان و قلب و عروق مهم است.

یک مطالعه در مردان مسن ژاپنی نشان داد که مصرف منظم ناتو با تراکم مواد معدنی استخوان بیشتر مرتبط است. این به محتوای بالای ویتامین K2 ناتو نسبت داده می شود.

مطالعات دیگر نشان می دهد که ناتو ممکن است به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان کمک کند .

خلاصه

ناتو یک محصول تخمیر شده سویا است که در آشپزخانه های ژاپنی یکی از اصلی ترین محصولات است. حاوی مقدار زیادی ویتامین K2 است که ممکن است به جلوگیری از پوکی استخوان و حملات قلبی کمک کند.

برخی از انواع پنیر

اگرچه بیشتر انواع پنیر تخمیری هستند، اما به این معنی نیست که همه آنها حاوی پروبیوتیک هستند. به همین دلیل است که جستجوی عبارت «فرهنگ‌های زنده» یا «فرهنگ‌های فعال» روی برچسب‌های مواد غذایی مهم است.

باکتری های خوب در برخی از پنیرها از جمله گودا، موزارلا، چدار و پنیر کوتیج از فرآیند پیری زنده می مانند. پنیر بسیار مغذی و منبع بسیار خوبی از پروتئین است. همچنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم از جمله کلسیم، ویتامین B12، فسفر و سلنیوم است. (منبع)

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...