وبلاگ

غذاهای بسیار سالم پروبیوتیک

غذاهای بسیار سالم پروبیوتیک : پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که در صورت مصرف فواید سلامتی دارند. پروبیوتیک ها که معمولاً باکتری های مفید نامیده می شوند، انواع فواید قدرتمندی را برای بدن و مغز شما فراهم می کنند. آنها ممکن است:

  • بهبود سلامت گوارش
  • کاهش افسردگی
  • ارتقای سلامت قلب

برخی از شواهد نشان می دهد که آنها حتی ممکن است پوستی زیباتر به شما بدهند. مصرف پروبیوتیک ها به صورت مکمل یکی از راه های محبوب برای دریافت آنهاست، اما می توانید آنها را از غذاهای تخمیر شده نیز دریافت کنید. در اینجا لیستی از چند غذای پروبیوتیکی که فوق العاده سالم هستند آورده شده است.

ماست

از دیگر غذاهای بسیار سالم پروبیوتیک ماست است که یکی از بهترین منابع پروبیوتیک است . دارای باکتری های دوستی است که می توانند سلامت شما را بهبود بخشند. ماست از شیری ساخته می شود که توسط پروبیوتیک ها، عمدتاً باکتری های اسید لاکتیک و بیفیدوباکتری ها تخمیر شده است.

خوردن ماست با فواید سلامتی بسیاری از جمله بهبود سلامت استخوان همراه است. همچنین برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است. در کودکان، ماست ممکن است به کاهش اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها کمک کند. حتی می تواند به تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر نیز کمک کند. علاوه بر این، ماست ممکن است برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز مناسب باشد. این به این دلیل است که باکتری ها مقداری از لاکتوز را به اسید لاکتیک تبدیل می کنند که به ماست طعم ترش نیز می دهد.

غذاهای بسیار سالم پروبیوتیک

با این حال، به خاطر داشته باشید که همه ماست ها حاوی پروبیوتیک های زنده نیستند. در برخی موارد، باکتری های زنده در طول پردازش از بین رفته اند. به همین دلیل، حتما ماست با فرهنگ فعال یا زنده را انتخاب کنید. همچنین، همیشه قبل از خرید ماست، برچسب روی آن را بخوانید. حتی اگر برچسب کم چربی یا بدون چربی باشد، ممکن است همچنان با مقادیر زیادی شکر اضافه شده باشد.

خلاصه

ماست پروبیوتیک با تعدادی از فواید سلامتی همراه است و ممکن است برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز مناسب باشد. حتما ماستی را انتخاب کنید که دارای فرهنگ فعال یا زنده باشد.

کفیر

کفیر یک نوشیدنی شیر پروبیوتیک تخمیر شده است. با افزودن دانه های کفیر به شیر گاو یا بز تهیه می شود. دانه های کفیر دانه غلات نیستند، بلکه کشت باکتری های اسید لاکتیک و مخمرهایی هستند که کمی شبیه گل کلم هستند.

تصور می شود که کلمه “کفیر” از کلمه ترکی “keyif” گرفته شده است که به معنای احساس خوب پس از غذا خوردن است. در واقع، کفیر با فواید سلامتی مختلفی مرتبط است. ممکن است سلامت استخوان ها را بهبود بخشد، به برخی از مشکلات گوارشی کمک کند و در برابر عفونت ها محافظت کند.

در حالی که ماست احتمالاً شناخته شده ترین غذای پروبیوتیک در رژیم غذایی غربی است، کفیر در واقع منبع بهتری از باکتری های خوب است. کفیر حاوی چندین گونه اصلی باکتری و مخمر است که آن را به یک پروبیوتیک متنوع و قوی تبدیل می کند. مانند ماست، کفیر به طور کلی توسط افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند به خوبی تحمل می شود.

خلاصه

کفیر یک نوشیدنی شیر تخمیر شده است. منبع بهتری از پروبیوتیک ها نسبت به ماست است و افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز اغلب می توانند کفیر را بدون مشکل بنوشند.

کیمچی

کلم ترش یک کلم ریز خرد شده است که توسط باکتری های اسید لاکتیک تخمیر شده است. این یکی از قدیمی ترین غذاهای سنتی است و در بسیاری از کشورها به خصوص در اروپای شرقی محبوبیت دارد. کلم ترش اغلب در بالای سوسیس یا به عنوان یک غذای جانبی استفاده می شود. طعم ترش و شور دارد و می توان آن را برای ماه ها در ظرف دربسته نگهداری کرد. کلم ترش علاوه بر خواص پروبیوتیکی، سرشار از فیبر و همچنین ویتامین های C و K است. همچنین سرشار از سدیم و حاوی آهن و پتاسیم است.

کلم ترش همچنین حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که برای سلامت چشم مهم هستند. حتما کلم ترش غیر پاستوریزه را انتخاب کنید. پاستوریزاسیون باکتری های زنده و فعال را از بین می برد. انواع خام کلم ترش را می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید.

خلاصه

کلم ترش یک کلم ریز خرد شده و تخمیر شده است. سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. اطمینان حاصل کنید که مارک های غیر پاستوریزه حاوی باکتری های زنده را انتخاب کنید.

تمپه

تمپه یک محصول تخمیر شده سویا است. این یک نبات سفت را تشکیل می دهد که طعم آن به صورت آجیلی، خاکی یا شبیه طعم قارچ توصیف می شود. تمپه اصالتاً اهل اندونزی است اما به عنوان یک جایگزین گوشت با پروتئین بالا در سراسر جهان محبوب شده است.

فرآیند تخمیر در واقع اثرات شگفت انگیزی بر مشخصات غذایی آن دارد. دانه های سویا به طور معمول سرشار از اسید فیتیک هستند، یک ترکیب گیاهی که جذب مواد معدنی مانند آهن و روی را مختل می کند. با این حال، تخمیر مقدار اسید فیتیک را کاهش می دهد، که ممکن است میزان مواد معدنی را که بدن شما قادر به جذب از تمپه است افزایش دهد.

تخمیر همچنین مقداری ویتامین B12 تولید می کند، یک ماده مغذی که دانه های سویا حاوی آن نیستند. ویتامین B12 عمدتاً در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی، لبنیات و تخم‌مرغ یافت می‌شود. این باعث می شود تمپه یک انتخاب عالی برای گیاهخواران باشد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...