وبلاگ

فواید غذایی خیار

فواید غذایی خیار : اگرچه معمولا تصور می شود خیار یک سبزی است، اما در واقع یک میوه است. سرشار از مواد مغذی مفید و همچنین ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدان های خاصی است که ممکن است به درمان و حتی پیشگیری از برخی بیماری ها کمک کند.

همچنین، خیار کالری کمی دارد و حاوی مقدار مناسبی آب و فیبر محلول است که آن را برای افزایش هیدراتاسیون و کمک به کاهش وزن ایده آل می کند. این مقاله نگاهی دقیق‌تر به برخی از مهمترین فواید سلامتی خوردن خیار دارد.

سرشار از مواد مغذی است

فواید غذایی خیار : خیار کالری کمی دارد اما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. یک خیار 11 اونس (300 گرم) پوست کنده و خام حاوی مواد زیر است:

  • کالری: 45
  • چربی کل: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 11 گرم
  • پروتئین: 2 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • ویتامین C: 14 درصد از RDI
  • ویتامین K: 62 درصد از RDI
  • منیزیم: 10 درصد از RDI
  • پتاسیم: 13 درصد از RDI
  • منگنز: 12 درصد از RDI

فواید غذایی خیار

اگرچه، اندازه مصرف معمولی حدود یک سوم خیار است، بنابراین خوردن یک وعده استاندارد حدود یک سوم از مواد مغذی فوق را تامین می کند.

علاوه بر این، خیار محتوای آب بالایی دارد. در واقع، خیار از حدود 96 درصد آب تشکیل شده است. برای به حداکثر رساندن محتوای مواد مغذی خیار، باید بدون پوست مصرف شود. پوست کندن آنها باعث کاهش مقدار فیبر و همچنین برخی ویتامین ها و مواد معدنی می شود.

خلاصه

خیار کالری کمی دارد اما آب و چندین ویتامین و مواد معدنی مهم دارد. خوردن خیار با پوست، حداکثر مواد مغذی را تامین می کند.

حاوی آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که اکسیداسیون را مسدود می کنند، یک واکنش شیمیایی که اتم های بسیار واکنش پذیر را با الکترون های جفت نشده به نام رادیکال های آزاد تشکیل می دهد. تجمع این رادیکال های آزاد مضر می تواند منجر به انواع مختلفی از بیماری مزمن شود.

در واقع، استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد با سرطان و بیماری‌های قلبی، ریوی و خودایمنی مرتبط است. میوه ها و سبزیجات، از جمله خیار، به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید هستند که ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهد. یک مطالعه قدرت آنتی اکسیدانی خیار را با مکمل کردن 30 فرد مسن با پودر خیار اندازه گیری کرد.

در پایان مطالعه 30 روزه، پودر خیار باعث افزایش قابل توجهی در چندین نشانگر فعالیت آنتی اکسیدانی و بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی شد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که پودر خیار مورد استفاده در این مطالعه احتمالاً حاوی دوز بیشتری از آنتی اکسیدان‌ها نسبت به مصرف معمولی خیار است.

مطالعه لوله آزمایش دیگری خواص آنتی اکسیدانی خیار را بررسی کرد و دریافت که آنها حاوی فلاونوئیدها و تانن ها هستند که دو گروه از ترکیبات هستند که به ویژه در مسدود کردن رادیکال های آزاد مضر موثر هستند.

خلاصه

خیار حاوی آنتی اکسیدان هایی از جمله فلاونوئیدها و تانن ها است که از تجمع رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.

باعث افزایش هیدراتاسیون می شود

آب برای عملکرد بدن شما بسیار مهم است و نقش های مهم متعددی ایفا می کند. در فرآیندهایی مانند تنظیم دما و حمل و نقل مواد زائد و مواد مغذی دخیل است. در واقع، هیدراتاسیون مناسب می تواند همه چیز را از عملکرد فیزیکی گرفته تا متابولیسم تحت تاثیر قرار دهد.

در حالی که اکثر نیازهای مایعات خود را با نوشیدن آب یا مایعات دیگر تامین می کنید، برخی از افراد ممکن است تا 40 درصد از کل آب مصرفی خود را از غذا دریافت کنند. به ویژه میوه ها و سبزیجات می توانند منبع خوبی از آب در رژیم غذایی شما باشند.

در یک مطالعه، وضعیت هیدراتاسیون مورد ارزیابی قرار گرفت و سوابق رژیم غذایی برای 442 کودک جمع آوری شد. آنها دریافتند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات با بهبود وضعیت هیدراتاسیون مرتبط است. از آنجایی که خیارها از حدود 96 درصد آب تشکیل شده اند، به ویژه در افزایش هیدراتاسیون موثر هستند و می توانند به شما در رفع نیاز روزانه به مایعات کمک کنند.

خلاصه

خیار از حدود 96 درصد آب تشکیل شده است که ممکن است هیدراتاسیون بدن را افزایش دهد و به شما در رفع نیاز روزانه به مایعات کمک کند.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

خیار به طور بالقوه می تواند به چند روش مختلف به کاهش وزن کمک کند. اول از همه، آنها کم کالری هستند. هر وعده یک فنجان (104 گرم) فقط حاوی 16 کالری است، در حالی که یک خیار کامل 11 اونس (300 گرم) تنها حاوی 45 کالری است. این بدان معناست که شما می توانید مقدار زیادی خیار بدون دریافت کالری اضافی که منجر به افزایش وزن می شود بخورید.

خیار می تواند طراوت و طعم را به سالادها، ساندویچ ها و غذاهای جانبی اضافه کند و همچنین ممکن است به عنوان جایگزینی برای جایگزین های کالری بالاتر استفاده شود. علاوه بر این، محتوای بالای آب خیار می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. یک تجزیه و تحلیل 13 مطالعه شامل 3628 نفر را مورد بررسی قرار داد و دریافت که خوردن غذاهای حاوی آب زیاد و محتوای کالری کم با کاهش قابل توجه وزن بدن همراه است.

خلاصه

خیار کم کالری، پر آب است و می توان از آن به عنوان یک ماده غذایی خوب در رژیم کم کالری استفاده کرد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...