وبلاگ

چرا نوزادان نمی توانند عسل بخورند؟

چرا نوزادان نمی توانند عسل بخورند؟ اگر کودک شما عسل بخورد، می تواند منجر به یک مورد خطرناک بوتولیسم نوزاد شود. بیاموزید که چه زمانی وارد کردن شیرین کننده طبیعی به رژیم غذایی او بی خطر است.

هنگام معرفی مواد جامد، والدین در مورد تعداد زیادی از غذاهای غیرمجاز، از جمله خطرات خفگی مانند انگور و هات داگ، اقلام سخت هضم مانند شیر گاو و دسرهای حاوی قند یاد می گیرند. اما برخلاف بسیاری از محدودیت های غذایی دیگر در دوران شیرخوارگی، آلرژی و خفگی مشکل عسل نیست. دریابید که چرا نوزادان نمی توانند عسل بخورند و یاد بگیرید که چه زمانی شیرین کننده طبیعی را در رژیم غذایی خود وارد کنید.

چرا نوزادان نمی توانند عسل بخورند؟

عسل ممکن است حاوی اسپورهای باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم باشد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) این احتمالاً می تواند باعث بوتولیسم شود – یک بیماری جدی که به اعصاب بدن حمله می کند.

چرا نوزادان نمی توانند عسل بخورند؟

دخترم بوتولیسم نوزادی داشت: آنچه باید بدانید

علائم بوتولیسم نوزاد می تواند چند ساعت تا چند روز پس از خوردن عسل توسط نوزاد ظاهر شود. آنها شامل بی حالی، یبوست، کم اشتهایی، دشواری در تنفس، مشکل در بلع، “شکستگی” بدن و ضعیف شدن کنترل ماهیچه ها هستند. موارد شدید می تواند منجر به کم آبی بدن و ذات الریه شود.

پزشکان بوتولیسم را با یک سری آزمایشات تشخیص می دهند و اغلب در بخش مراقبت های ویژه (ICU) درمان می شود. اکثر نوزادان به طور کامل بهبود می یابند.

چه زمانی می توانم عسل را برای کودکم استفاده کنم؟

وجود بوتولیسم به معنای آلوده بودن عسل ما نیست. در واقع، این باکتری ها برای بزرگسالان و کودکان بالای 1 سال بی ضرر هستند. اما می توانند نوزادانی را که سیستم گوارشی و ایمنی آنها کمتر توسعه یافته است، به طور جدی (و احتمالاً کشنده) بیمار کند.

متخصصان اطفال توصیه می کنند قبل از معرفی عسل، حداقل تا 12 ماهگی کودک صبر کنید. حتی باید از شیشه هایی که ادعا می کنند پاستوریزه شده اند دوری کنید، زیرا این فرآیند هنوز نمی تواند به طور قابل اعتماد همه باکتری ها را از بین ببرد. همچنین از غذاهایی که حاوی عسل به عنوان یک ماده هستند خودداری کنید.

بوتولیسم نوزاد چیست؟

بوتولیسم نوزاد یک بیماری است که می تواند زمانی اتفاق بیفتد که کودک سموم نوعی باکتری را می خورد (می گیرد). نوزادان مبتلا به بوتولیسم نوزادی (BAH-chuh-liz-im) ممکن است دچار ضعف عضلانی، گریه ضعیف و مشکلات تنفسی شوند. آنها باید در بیمارستان درمان شوند. با تشخیص زودهنگام و مراقبت های پزشکی مناسب، نوزاد باید به طور کامل از بیماری بهبود یابد.

چه چیزی باعث بوتولیسم نوزاد می شود؟

بوتولیسم نوزادان توسط یک سم (سم) از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم که در خاک و گرد و غبار زندگی می کند ایجاد می شود. این باکتری می تواند روی سطوحی مانند فرش و زمین نفوذ کند و همچنین می تواند عسل را آلوده کند. به همین دلیل است که به نوزادان کمتر از یک سال هرگز نباید عسل داده شود.

این باکتری ها برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان بی ضرر هستند. این به این دلیل است که سیستم گوارشی بالغ آنها می تواند سموم را قبل از ایجاد آسیب در بدن حرکت دهد. بوتولیسم نوزادان معمولاً نوزادان 3 هفته تا 6 ماهه را تحت تاثیر قرار می دهد. اما همه نوزادان تا اولین تولد خود در معرض خطر ابتلا به آن هستند.

علائم و نشانه های بوتولیسم نوزادان چیست؟

نوزادان مبتلا به بوتولیسم نوزاد ممکن است موارد زیر را داشته باشند:

  • یبوست (اغلب اولین علامتی است که والدین متوجه آن می شوند)
  • ماهیچه های ضعیف صورت که صورت آنها را “تخت” نشان می دهد
  • یک گریه ضعیف
  • عضلات ضعیف در بازوها، پاها و گردن
  • مشکلات تنفسی
  • مشکل در بلع همراه با ترشح زیاد آب دهان
  • آنها همچنین ممکن است به خوبی تغذیه نکنند یا به اندازه معمول حرکت نکنند.

بوتولیسم نوزاد چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشکان بوتولیسم نوزاد را با پرسش در مورد علائم نوزاد تشخیص می دهند. آنها یک معاینه انجام می دهند و ممکن است آزمایش هایی را برای مشاهده عملکرد عضلات کودک درخواست کنند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد : این...