وبلاگ

آیا موز باعث یبوست می شود یا آن را تسکین می دهد؟

آیا موز باعث یبوست می شود یا آن را تسکین می دهد؟ یبوست یک مشکل شایع سلامتی است. با حرکات نامنظم روده و مدفوع سفت که دفع آن دشوار است مشخص می شود. دلایل زیادی برای یبوست وجود دارد، از رژیم غذایی نامناسب گرفته تا ورزش نکردن. برخی ادعا می کنند که موز باعث یبوست می شود، در حالی که برخی دیگر می گویند که به پیشگیری از آن کمک می کند.

این مقاله شواهدی را برای تعیین اینکه آیا موز باعث یبوست می شود یا آن را تسکین می دهد تجزیه و تحلیل می کند.

آیا موز باعث یبوست می شود یا آن را تسکین می دهد؟

موز سرشار از فیبر است

موز یکی از محبوب ترین میوه های جهان است. آنها یک میان وعده راحت و فوق العاده سالم هستند. موز سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی مهم است، همچنین دارای فیبر نسبتا بالایی است، به طوری که یک موز متوسط ​​حاوی حدود 3.1 گرم از این ماده مغذی است. مدت‌ها ادعا شده است که فیبر به پیشگیری و تسکین یبوست کمک می‌کند.

فیبر محلول آب را جذب می کند و به مدفوع کمک می کند بزرگ و نرم بماند. این ممکن است به بهبود حرکت مدفوع از طریق دستگاه گوارش شما کمک کند. با این حال، شواهد حمایت از این ایده که فیبر به تسکین یبوست کمک می‌کند متناقض و به‌طور شگفت‌انگیزی ضعیف است، به‌ویژه با توجه به اینکه تعداد زیادی از متخصصان سلامت مصرف بالای فیبر را به بیماران یبوست خود توصیه می‌کنند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که فیبر محلول می تواند به رفع یبوست کمک کند. در مقابل، مطالعات دیگر نشان می دهد که کاهش مصرف فیبر غذایی ممکن است در برخی موارد کمک کند. به نظر می رسد که افزایش مصرف فیبر به رفع یبوست کمک می کند یا خیر. نوع فیبری که مصرف می کنید نیز مهم است.

خلاصه

موز منبع نسبتا خوبی از فیبر است که ممکن است به رفع یبوست در برخی افراد کمک کند. با این حال، شواهد در این مورد نسبتاً متناقض است.

موز سبز سرشار از نشاسته مقاوم است

نشاسته مقاوم یک کربوهیدرات پیچیده است که دارای خواص فیبر مانند است. از هضم در روده کوچک فرار می کند و در نهایت به روده بزرگ می رسد، جایی که باکتری های دوستی را که در آنجا زندگی می کنند تغذیه می کند.

تغذیه این باکتری ها چیز خوبی است. آنها چربی های با زنجیره کوتاه تولید می کنند که به سلامت گوارش کمک می کند و اثرات مفیدی بر متابولیسم دارد. موز قبل از رسیدن تقریباً به طور کامل نشاسته است که 70 تا 80 درصد وزن خشک آن را تشکیل می دهد. بخش زیادی از این نشاسته نشاسته مقاوم است. با رسیدن موز، مقدار نشاسته و نشاسته مقاوم کاهش می یابد و به قند تبدیل می شود.

عملکرد نشاسته مقاوم مانند فیبر محلول است که می تواند به یبوست کمک کند. یک مطالعه نشان داد که تغذیه موش های یبوست نشاسته مقاوم از موز باعث افزایش سرعت حرکت مدفوع در روده آنها می شود. در نهایت، شایان ذکر است که موز سبز برای درمان اسهال در کودکان و بزرگسالان استفاده شده است. این ویژگی ها به محتوای بالای نشاسته مقاوم آنها نسبت داده می شود.

خلاصه

نشاسته مقاوم موجود در موز سبز مانند فیبر محلول عمل می کند و برای درمان یبوست استفاده می شود. همچنین ممکن است به کاهش اسهال کمک کند.

برخی معتقدند موز باعث یبوست می شود

بسیاری از مقالات در اینترنت ادعا می کنند که موز باعث یبوست می شود. مطالعات این را تایید نکرده اند، اما برخی افراد معتقدند که آنها یک عامل خطر برای این وضعیت هستند. در یک مطالعه، محققان آلمانی اثرات درک شده اقلام مختلف غذایی بر قوام مدفوع را بررسی کردند. آنها سه گروه را مورد بررسی قرار دادند:

خلاصه

هیچ شواهد محکمی مبنی بر اینکه موز باعث یبوست می شود وجود ندارد، اگرچه یک نظرسنجی نشان داد که برخی افراد معتقدند که این امر باعث یبوست می شود.

سایر جنبه های سلامت گوارش را بهبود می بخشد

اکثر مردم موز را به خوبی تحمل می کنند، حداقل در صورت مصرف متعادل. آنها سلامت گوارش را بهبود می بخشند و اثرات پری بیوتیکی دارند، به این معنی که باکتری های روده دوست شما را تغذیه می کنند و رشد آنها را تحریک می کنند.

یک مطالعه شامل 34 زن با اضافه وزن بررسی کرد که چگونه خوردن موز بر باکتری های روده تأثیر می گذارد. پس از اینکه زنان به مدت دو ماه دو موز در روز خوردند، محققان افزایش باکتری های مفیدی به نام بیفیدوباکتریا را مشاهده کردند. با این حال، اثر از نظر آماری معنی‌دار نبود. علاوه بر این، گروه موز بهبود علائم گوارشی مانند نفخ و درد معده را گزارش کردند.

خلاصه

موز می تواند هضم را بهبود بخشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که آنها همچنین ممکن است رشد باکتری های خوب را تحریک کنند. (منبع)

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...