وبلاگ

غذاهای کمک کننده به سلامت روده و معده

غذاهای کمک کننده به سلامت روده و معده : پاپایا می تواند هضم را بهبود بخشد و ممکن است برای زخم ها و انگل ها موثر باشد.

پاپایا، که به نام پنجه پا نیز شناخته می شود، یک میوه گرمسیری شیرین با گوشت نارنجی است که برخی از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای سوء هاضمه استفاده می کنند. پاپایا حاوی پاپائین است، یک آنزیم قدرتمند که پروتئین های موجود در غذایی که می خورید را تجزیه می کند و هضم و جذب آنها را آسان تر می کند.

برخی از افراد آنزیم های طبیعی کافی برای هضم کامل غذای خود تولید نمی کنند، بنابراین مصرف آنزیم های اضافی مانند پاپائین ممکن است به تسکین علائم سوء هاضمه کمک کند. تحقیقات زیادی در مورد فواید پاپائین انجام نشده است، اما حداقل یک مطالعه نشان داد که مصرف منظم کنسانتره پاپایا باعث کاهش یبوست و نفخ در بزرگسالان می شود. پاپایا همچنین در برخی از کشورهای غرب آفریقا به عنوان یک درمان سنتی برای زخم معده رایج است. تعداد محدودی از مطالعات حیوانی این ادعاها را تأیید می کنند، اما تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

در نهایت، دانه‌های پاپایا ممکن است به از بین بردن انگل‌های روده‌ای که می‌توانند در روده زندگی کنند و باعث ناراحتی شدید شکمی و سوءتغذیه شوند نیز کمک کنند. چندین مطالعه نشان داده اند که دانه ها دارای خواص ضد انگلی هستند و می توانند تعداد انگل های دفع شده در مدفوع کودکان را افزایش دهند.

غذاهای کمک کننده به سلامت روده و معده

خلاصه

کنسانتره پاپایا ممکن است به تسکین یبوست، نفخ و زخم معده کمک کند، در حالی که دانه ها ممکن است به از بین بردن انگل های روده کمک کنند.

موز سبز به تسکین اسهال کمک می کند

ناراحتی معده ناشی از عفونت یا مسمومیت غذایی اغلب با اسهال رخ می دهد. جالب توجه است، چندین مطالعه نشان داده اند که دادن موز پخته و سبز رنگ به کودکان مبتلا به اسهال می تواند به کاهش میزان، شدت و مدت زمان حملات کمک کند.

در واقع، یک مطالعه نشان داد که افزودن موز پخته و سبز تقریباً چهار برابر بیشتر از رژیم غذایی مبتنی بر برنج به تنهایی در از بین بردن اسهال مؤثر است. اثرات ضد اسهالی قوی موز سبز به دلیل نوع خاصی از فیبر موجود در آن است که به نشاسته مقاوم معروف است.

انسان نمی تواند نشاسته مقاوم را هضم کند، بنابراین از طریق دستگاه گوارش تا روده بزرگ، قسمت نهایی روده، ادامه می یابد. هنگامی که در روده بزرگ قرار می گیرند، باکتری های روده نشاسته را تخمیر می کنند تا اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید کنند، روده ها را تحریک می کند تا آب بیشتری جذب کند و مدفوع را سفت کند.

در حالی که این نتایج چشمگیر هستند، مطالعات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا موز سبز همان اثرات ضد اسهالی را در بزرگسالان دارد یا خیر. علاوه بر این، از آنجایی که نشاسته های مقاوم با رسیدن موز به قند تبدیل می شوند، مشخص نیست که آیا موز رسیده حاوی نشاسته مقاوم کافی برای داشتن همان اثرات است یا خیر.

خلاصه

ناراحتی معده گاهی می تواند با اسهال همراه باشد. موز سبز حاوی نوعی فیبر به نام نشاسته مقاوم است که در تسکین این نوع اسهال در کودکان بسیار موثر است. تحقیقات بیشتری در بزرگسالان مورد نیاز است.

مکمل های پکتین می توانند از اسهال و دیس بیوز جلوگیری کنند

هنگامی که یک حشره معده یا بیماری ناشی از غذا باعث اسهال می شود، مکمل های پکتین می توانند به سرعت بخشیدن به بهبودی کمک کنند. پکتین نوعی فیبر گیاهی است که به مقدار زیاد در سیب و مرکبات وجود دارد. این به شکل ایزوله به عنوان یک محصول غذایی یا مکمل موجود است.

انسان نمی‌تواند پکتین را هضم کند، بنابراین در دستگاه روده باقی می‌ماند، جایی که در سفت کردن مدفوع و جلوگیری از اسهال بسیار مؤثر است. در واقع، یک مطالعه نشان داد که 82٪ از کودکان بیمار که روزانه مکمل های پکتین مصرف می کنند، در عرض 4 روز از اسهال خود بهبود می یابند، در حالی که تنها 23٪ از کودکانی که مکمل های پکتین مصرف نمی کنند.

پکتین همچنین با افزایش رشد باکتری های خوب در دستگاه گوارش، ناراحتی معده را تسکین می دهد. گاهی اوقات، افراد به دلیل عدم تعادل باکتری ها در روده، علائم ناراحت کننده ای مانند گاز، نفخ یا درد شکم پیدا می کنند.

این می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، اما به ویژه پس از عفونت های روده، پس از مصرف آنتی بیوتیک ها، یا در طول دوره های استرس زیاد رایج است. مکمل‌های پکتین می‌توانند با افزایش رشد باکتری‌های خوب و کاهش رشد باکتری‌های مضر به تعادل مجدد روده و کاهش این علائم کمک کنند. در حالی که مکمل‌های پکتین در تسکین اسهال و ارتقای تعادل سالم باکتری‌های روده موثر هستند، مشخص نیست که آیا غذاهای طبیعی غنی از پکتین فواید مشابهی خواهند داشت یا خیر.

خلاصه

پکتین، نوعی فیبر گیاهی که در سیب و مرکبات یافت می‌شود، ممکن است به کوتاه کردن مدت اسهال و ترویج باکتری‌های سالم روده کمک کند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...