وبلاگ

در زمان بیماری چه چیزی بخوریم؟

در زمان بیماری چه چیزی بخوریم؟ موز یک غذای عالی برای خوردن در هنگام بیماری است. آنها نرم و ملایم هستند اما سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات های سریع الاثر هستند. پتاسیم موجود در موز می تواند به پر کردن ذخایر الکترولیت شما نیز کمک کند، زیرا پتاسیم یکی از الکترولیت های کلیدی مورد نیاز بدن شما است.

یکی دیگر از مزایای بزرگ موز فیبر محلول موجود در آن است. فیبر محلول در حضور مایع به ژل تبدیل می‌شود، بنابراین می‌تواند با کاهش میزان آب آزاد در دستگاه گوارش شما به معکوس کردن اسهال کمک کند.

بلغور جو دوسر

مانند موز، بلغور جو دوسر ملایم و آسان برای خوردن است، اما همچنین کالری، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را در هنگام بیماری فراهم می کند. یک مطالعه روی موش‌ها نشان داد که بتا گلوکان، نوعی فیبر موجود در جو دوسر، به کاهش التهاب در روده کمک می‌کند. اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا می تواند تأثیر مشابهی در انسان داشته باشد و برای تسکین علائم گوارشی مفید باشد، مورد نیاز است.

به جای خرید بلغور جو دوسر با طعم مصنوعی با مقدار زیادی شکر افزودن مقدار کمی عسل یا میوه به جو دوسر نورد شده یا فولادی برای فواید سلامتی بیشتر در نظر بگیرید.

در زمان بیماری چه چیزی بخوریم؟

ماست

در زمان بیماری چه چیزی بخوریم؟ ماست حاوی پروبیوتیک‌های مفیدی است که سویه‌هایی از باکتری‌ها هستند که می‌توانند در روده شما مستعمره شوند و فواید سلامتی را ارائه دهند. طبق تعداد کمی از مطالعات، پروبیوتیک ها می توانند به کودکان و بزرگسالان کمک کنند که کمتر سرما بخورند، در هنگام بیماری سریعتر بهبود پیدا کنند و آنتی بیوتیک های کمتری مصرف کنند.

یک مطالعه نشان داد که کودکان بیمار که پروبیوتیک مصرف می کنند به طور متوسط ​​2 روز سریعتر احساس بهتری داشتند و علائم آنها حدود 55٪ شدیدتر بود. با این حال، برخی از افراد گزارش کرده اند که مصرف لبنیات ترشحات مخاطی آنها را غلیظ می کند، که می تواند در هنگام بیماری ترکیب شود. اگر احساس می کنید که محصولات لبنی احتقان شما را بدتر می کند، به جای آن از سایر غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک (مانند کومبوچا) یا مکمل های پروبیوتیک استفاده کنید.

میوه های خاص

میوه ها منابع غنی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند که می توانند از سلامت کلی و عملکرد سیستم ایمنی شما حمایت کنند. بسیاری از میوه ها سرشار از ویتامین C هستند، یک ویتامین آنتی اکسیدانی که به عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می کند. علاوه بر این، برخی از میوه ها حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین هستند که به برخی از میوه ها – مانند توت فرنگی و زغال اخته – رنگ قرمز و آبی می دهند.

آنتوسیانین ها توت ها را به غذاهای عالی برای خوردن در هنگام بیماری تبدیل می کنند، زیرا دارای اثرات ضد التهابی، ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی قوی هستند. چندین مطالعه حیوانی و لوله آزمایش نشان داده اند که عصاره میوه های سرشار از آنتوسیانین می تواند از اتصال ویروس ها و باکتری های رایج به سلول ها جلوگیری کند. آنها همچنین پاسخ ایمنی بدن شما را تحریک می کنند.

علاوه بر این، یک بررسی از 14 مطالعه اشاره کرد که مکمل‌های فلاونوئیدی، که از نوعی آنتی اکسیدان موجود در میوه ساخته شده‌اند، تعداد روزهایی که افراد مبتلا به سرماخوردگی بودند را تا 40 درصد کاهش داد. مقداری میوه را به یک کاسه بلغور جو دوسر یا ماست اضافه کنید تا فواید بیشتری برای سلامتی داشته باشید یا میوه های یخ زده را با یک اسموتی سرد مخلوط کنید که گلوی شما را آرام می کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های تک غیراشباع سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها یک غذای عالی برای خوردن در هنگام بیماری هستند زیرا کالری، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم می کنند. آنها همچنین نرم، نسبتاً ملایم و آسان برای خوردن هستند.

از آنجایی که آووکادو حاوی چربی های سالمی است، به ویژه اسید اولئیک (همان اسید چرب مفید موجود در روغن زیتون)، ممکن است به کاهش التهاب کمک کند و در عین حال در عملکرد سیستم ایمنی نقش داشته باشد.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کاهو رومی و کلم پیچ سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. آنها به ویژه منابع خوبی از آهن گیاهی، ویتامین C، ویتامین K و فولات هستند. سبزیجات سبز تیره نیز سرشار از ترکیبات گیاهی مفیدی به نام پلی فنول هستند. اینها به عنوان آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب عمل می کنند و به مبارزه با التهاب کمک می کنند.

اسفناج را برای یک وعده غذایی سریع، پر از مواد مغذی و سرشار از پروتئین به املت اضافه کنید. همچنین می توانید سعی کنید یک مشت کلم پیچ را در اسموتی میوه ای بریزید. بیشتر سبزیجات برگ‌دار نیز افزودنی‌های بسیار خوبی به سوپ می‌دهند، که انتخاب عالی دیگری در هنگام بیماری است.

ماهی قزل آلا

در زمان بیماری چه چیزی بخوریم؟ ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع پروتئینی برای خوردن در هنگام بیماری است. نرم، خوردن آن آسان و سرشار از پروتئین با کیفیت بالا است که بدن شما برای بهبودی به آن نیاز دارد. ماهی سالمون به ویژه غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که دارای اثرات ضد التهابی قوی است که ممکن است به سیستم ایمنی شما کمک کند تا به طور موثرتری کار کند.

ماهی سالمون همچنین منبع خوبی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین D است که بسیاری از افراد به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند. ویتامین D همچنین نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی دارد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...