وبلاگ

چه غذاهایی ناسالم هستند؟

چه غذاهایی ناسالم هستند؟ پیمایش در راهروهای خواربارفروشی در جستجوی غذاهای مغذی به طور فزاینده ای پیچیده شده است زیرا تعداد فزاینده ای از محصولات به اصطلاح سالم در قفسه ها پر می شود.

شرکت‌ها اغلب از عبارات بر روی برچسب‌های محصولات و در بازاریابی خود استفاده می‌کنند تا مشتریانی را که در تلاش برای انتخاب سالم‌تر هستند، جلب کنند. ممکن است ادعاهایی را روی برچسب‌هایی مانند:

  • کم چرب
  • پوگان
  • بدون گلوتن
  • کربوهیدرات کم

متأسفانه، فقط به این دلیل که یک غذا از کلماتی مانند اینها در برچسب خود استفاده می کند یا به طور کلی سالم تر از سایر غذاها تصور می شود، به این معنی نیست که برای شما مفید است. در اینجا چند ماده غذایی وجود دارد که ممکن است به اندازه ادعاهای بازاریابی آنها سالم نباشند.

گرانولا

مردم ده ها سال است که از گرانولا و بارهای گرانولا به عنوان غذاهای “سالم” حمایت می کنند. اگرچه برخی از گرانولاها و گرانولاها کاملاً مغذی هستند، اما بسیاری از آنها سرشار از قند افزوده و کالری بسیار بالایی هستند.

به عنوان مثال، یک وعده 2/3 فنجان (67 گرم) جو دوسر طبیعی و گرانولا پروتئین شکلات تلخ حاوی 7 گرم شکر اضافه شده و 290 کالری است، در حالی که میله های گرانولا ماست Quaker Chewy 10 گرم شکر اضافه شده در هر بار بسته بندی می کنند.

ارزش روزانه توصیه شده (DV) برای شکر برای فردی که 2000 کالری در روز مصرف می کند، طبق گفته سازمان غذا و دارو 50 گرم است.

برای سلامتی مطلوب، بهتر است مصرف شکر اضافه شده خود را تا حد امکان محدود کنید، زیرا مصرف بیش از حد قند افزوده می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در بزرگسالان و کودکان کمک کند.

چه غذاهایی ناسالم هستند؟

این شرایط بهداشتی عبارتند از:

  • چاقی
  • کبد چرب
  • بیماری قلبی

به جای خرید گرانولا از پیش ساخته شده در فروشگاه، سعی کنید گرانولا و گرانولا را خودتان در خانه درست کنید. می توانید از مواد مغذی مانند آجیل و جو استفاده کنید و با میوه خشک شیرینی آن را اضافه کنید.

ماست های طعم دار

چه غذاهایی ناسالم هستند؟ ماست می تواند یک انتخاب سالم باشد، اما بهتر است تا حد امکان از ماست بدون شیرینی استفاده کنید. ماست‌های طعم‌دار و «میوه‌ای در کف» می‌توانند حاوی مقدار شگفت‌انگیزی شکر در یک وعده کوچک باشند.

به عنوان مثال، یک ظرف 5.3 اونسی (150 گرمی) ماست توت فرنگی دانون حاوی 15 گرم شکر اضافه شده است. ماست‌هایی که دارای رویه‌های آب نباتی و ماست‌های «سبک تلنگر» هستند، می‌توانند حتی بیشتر داشته باشند.

به جای انتخاب ماست شیرین، سعی کنید ماست شیرین نشده را با میوه تازه بپوشانید تا کمی شیرینی طبیعی داشته باشید.

نوشیدنی ها و بارهای پروتئینی

بسیاری از مردم این تصور را دارند که هر چه محتوای پروتئین یک غذا یا نوشیدنی بیشتر باشد، سالم تر است. برخی از غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از پروتئین هستند، مانند ماهی، تخم مرغ و لوبیا، بدون شک انتخاب های سالمی هستند. با این حال، مواردی مانند میله های پروتئینی و شیک های پروتئینی ممکن است آنطور که برخی افراد تصور می کنند سالم نباشند.

بسیاری از افراد سالم که رژیم های متعادل مصرف می کنند، نیازی به دریافت پروتئین اضافی از طریق مکمل ها ندارند. با این وجود، افراد فعال و کسانی که از رژیم های گیاهی و وگان پیروی می کنند ممکن است از پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود بهره مند شوند.

اگر به پروتئین اضافی نیاز دارید، ممکن است بتوانید با خوردن غذاهای غنی از پروتئین بیشتر آن را دریافت کنید. به این ترتیب، برای بسیاری از افراد، خوردن محصولات پروتئینی مکمل مانند بارها و نوشیدنی ها ممکن است برای سالم ماندن ضروری نباشد.

بعلاوه، بسیاری از این اقلام مملو از شکر اضافه شده و مواد غیر ضروری هستند، مانند:

  • شیرین کننده های مصنوعی
  • رنگ های مصنوعی
  • روغن ها
  • ضخیم کننده ها

نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های انرژی زا

در حالی که شرکت‌ها نوشیدنی‌های ورزشی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را به‌عنوان راه‌هایی برای افزایش انرژی و عملکرد ورزشی به بازار عرضه می‌کنند، این نوشیدنی‌ها برای اکثر مردم غیر ضروری هستند.

آنها همچنین می توانند حاوی موادی مانند شکر اضافه شده، رنگ های مصنوعی و مقادیر زیادی محرک مانند کافئین باشند.

در حالی که برخی از ورزشکاران باید پس از ورزش شدید، مواد مغذی از دست رفته را با نوشیدنی های ورزشی جبران کنند، اکثر افرادی که ورزش متوسط ​​یا فقط فعالیت روزانه عادی انجام می دهند، نیازی به خوردن نوشیدنی های ورزشی برای هیدراته ماندن ندارند.

بسیاری از نوشیدنی های ورزشی حاوی مقدار تکان دهنده قند هستند. به عنوان مثال، یک بطری 20 اونسی (591 میلی لیتری) از Fruit Punch Gatorade حاوی 34 گرم شکر اضافه شده است.

به همین ترتیب، نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند سرشار از قند افزوده باشند. نوشیدنی محبوب Monster Energy حاوی 54 گرم در هر قوطی 16 اونس (473 میلی لیتر) است. این بالاتر از DV برای شکر افزوده است.

این نوشیدنی ها به شدت برای کودکان و نوجوانان به بازار عرضه می شوند که نگران کننده است زیرا محققان نوشیدن نوشیدنی های شیرین را با مشکلات سلامتی از جمله فشار خون بالا، کبد چرب و چاقی در کودکان و نوجوانان مرتبط دانسته اند.

میان وعده های بدون گلوتن

برای افراد مبتلا به اختلالات مرتبط با گلوتن، اجتناب از گلوتن ضروری است. با این حال، حتی اگر یک ماده غذایی بدون گلوتن برچسب خورده باشد، لزوماً سالم تر از غذاهای حاوی گلوتن نیست. برخی از خوراکی‌ها و شیرینی‌های بدون گلوتن فرآوری‌شده، به اندازه سایر میان‌وعده‌ها، کالری و قند افزوده دارند. (منبع)

طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد : این...