وبلاگ

خوراکی های سالم و بهتر از فست فود

خوراکی های سالم و بهتر از فست فود : برخی از مردم بر این باورند که غذاهای سالم بی مزه و کسل کننده هستند – اما هیچ چیز نمی تواند دور از واقعیت باشد. در اینجا چند غذای سالمی را معرفی می کنیم که طعم بهتری نسبت به رایج ترین غذاهای ناسالم دارند.

توت فرنگی

توت فرنگی فوق العاده آبدار است و طعمی شیرین و لذیذ دارد. آنها منبع عالی ویتامین C، منگنز، فولات و پتاسیم و همچنین آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی مختلف هستند. یک فنجان (145 گرم) توت فرنگی حاوی 3 گرم فیبر و 46 کالری است.

خوردن توت فرنگی با بهبود سلامت قلب، کنترل بهتر قند خون و پیشگیری از سرطان مرتبط است. اگر آنها را ساده دوست ندارید، سعی کنید نوک توت را در مقداری شکلات تلخ ذوب شده فرو کنید.

خلاصه

توت فرنگی کالری کمی دارد و حاوی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. آنها با بهبود سلامت قلب، کنترل بهتر قند خون و پیشگیری از سرطان مرتبط هستند.

زغال اخته

بلوبری رنگارنگ، غنی از مواد مغذی و شیرین است. یک فنجان (150 گرم) زغال اخته تنها 84 کالری دارد اما 4 گرم فیبر دارد. همچنین سرشار از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، ویتامین K و منگنز است.

زغال اخته یک ابر غذای آنتی اکسیدانی است که ممکن است حافظه را در افراد مسن بهبود بخشد و از آسیب اکسیداتیو و بیماری های مزمن محافظت کند. آنها را می توان به صورت تازه یا منجمد میل کرد و به خصوص با ماست یا خامه پرچرب مخلوط می شود.

خلاصه

بلوبری سرشار از فیبر و مواد مغذی است اما کالری کمی دارد. آنها یک ابر غذای آنتی اکسیدانی هستند که ممکن است حافظه را در افراد مسن بهبود بخشد و از آسیب اکسیداتیو محافظت کند.

خوراکی های سالم و بهتر از فست فود

شکلات تلخ

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که شکلات تلخ فوق العاده سالم است و ممکن است خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش دهد. سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان ها و همچنین مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، مس و منگنز است.

نشان داده شده است که ترکیبات گیاهی موجود در شکلات تلخ فشار خون و عملکرد مغز را بهبود می بخشد و همچنین از بیماری های قلبی و اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید محافظت می کند. برای استفاده بیشتر از فواید سلامتی آن، شکلات تلخ با حداقل 70 تا 85 درصد کاکائو بخورید. یک تکه شکلات تلخ زمانی که با یک فنجان قهوه خوب میل شود بسیار خوشمزه است.

خلاصه

شکلات تلخ سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد، عملکرد مغز را بهبود بخشد و از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کند.

بادام

بادام بهترین غذای ترد است. آنها سرشار از چربی های مفید برای قلب هستند، بسیار مغذی هستند و نیازی به آماده سازی ندارند. بادام سرشار از آنتی اکسیدان است و مقادیر زیادی فیبر، پروتئین و چندین ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین E، منگنز و منیزیم را فراهم می کند.

آنها ممکن است فشار خون، کلسترول و اکسیداسیون کلسترول LDL (بد) را کاهش دهند – که همگی از عوامل خطر بیماری قلبی هستند. آنها همچنین با وجود چربی و کالری بالا بسیار سیر کننده هستند. یک مطالعه نشان داد که بادام زمانی که بخشی از یک رژیم غذایی کاهش وزن بود، کاهش وزن را تا 62 درصد افزایش داد.

اگر هوس چیزی شیرین می کنید، سعی کنید 2 تا 3 بادام را در خرما قرار دهید تا یک خوراکی فوق العاده خوشمزه داشته باشید.

خلاصه

بادام سرشار از چربی های مفید برای قلب، فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذی است. آنها یک غذای رضایت بخش هستند که ممکن است به کاهش وزن و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

پسته

این آجیل های ترد و شور کاملاً آب خوری هستند. پسته سرشار از چربی های مفید برای قلب، پروتئین با کیفیت بالا و فیبر است. آنها همچنین منابع خوبی از ویتامین B، فسفر، پتاسیم و آهن هستند.

پسته سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که با فواید سلامتی مانند بهبود چربی خون و کاهش کلسترول LDL (بد) اکسید شده، التهاب و سطح قند خون مرتبط است. پسته بسیار سیر کننده است و در صورت مصرف متعادل می تواند به حفظ وزن کمک کند. فقط مطمئن شوید که مقدار زیادی از این ها را در یک زمان مصرف نکنید، زیرا پسته کالری بسیار بالایی دارد. یک فنجان (125 گرم) پسته ممکن است تا 700 کالری داشته باشد.

خلاصه

پسته چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر و همچنین چندین ویتامین و مواد معدنی برای قلب را تامین می‌کند. آنها بسیار سیر کننده هستند و با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط هستند.

آلبالو

این قرمز تیره و زیبا یک میان وعده خوشمزه و سالم است. آلبالو کالری کمی دارد اما مواد مغذی زیادی مانند فیبر و ویتامین C دارد. آنها همچنین حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی هستند. گیلاس مواد مغذی را فراهم می کند که ممکن است در برابر بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و … محافظت کند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد : این...