وبلاگ

میوه هایی که فوق العاده مغذی هستند

میوه هایی که فوق العاده مغذی هستند : این ضرب المثل می گوید: «یک سیب در روز دکتر را دور نگه می دارد». متخصصان مراقبت های بهداشتی می دانند که میوه یک افزودنی بسیار مغذی، خوشمزه و راحت برای هر رژیم غذایی است. با بیش از 2000 نوع میوه در دسترس، ممکن است تعجب کنید که کدام یک را باید انتخاب کنید.

هر نوع میوه مجموعه منحصر به فرد خود از مواد مغذی و فواید را به سفره می آورد. نکته کلیدی این است که میوه هایی با رنگ های مختلف بخورید، زیرا هر رنگ مجموعه متفاوتی از مواد مغذی سالم را فراهم می کند. در اینجا 20 میوه از سالم ترین میوه هایی که باید به طور منظم از آن ها استفاده کنید، آورده شده است.

سیب

یکی از محبوب ترین میوه ها، سیب است که سرشار از مواد مغذی است. آنها سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول مانند پکتین، همی سلولز و سلولز هستند. اینها به شما کمک می کند سطح قند خون خود را مدیریت کنید، هضم خوب را بهبود بخشد، و از سلامت روده و قلب حمایت می کند.

علاوه بر این، آنها منبع خوبی از ویتامین C و پلی فنول های گیاهی هستند که ترکیبات مبارزه کننده با بیماری ها در گیاهان هستند. در واقع، مصرف منظم سیب ممکن است خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان، اضافه وزن، چاقی و اختلالات عصبی را کاهش دهد.

توجه داشته باشید که بیشتر پلی فنول های موجود در سیب درست زیر پوست قرار دارند، پس حتما آن را بخورید تا بیشترین فواید را ببرید.

میوه هایی که فوق العاده مغذی هستند

زغال اخته

زغال اخته به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود شناخته شده است. به ویژه، آنها سرشار از آنتوسیانین هستند، رنگدانه گیاهی و فلاونوئیدی که به زغال اخته رنگ مشخصه آبی-بنفش خود را می دهد. این ترکیب به مبارزه با رادیکال های آزاد آسیب زننده سلولی که می تواند منجر به بیماری شود کمک می کند.

مطالعات متعددی به مزایای سلامتی رژیم غذایی سرشار از آنتوسیانین، مانند کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی، اضافه وزن، چاقی، فشار خون بالا، انواع خاصی از سرطان و زوال شناختی اشاره کرده اند. به عنوان مثال، یک مطالعه شامل بیش از 200000 شرکت‌کننده، کاهش 5 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به ازای هر 17 گرم انواع توت‌های غنی از آنتوسیانین که در روز مصرف می‌کردند مشاهده کرد.

سایر انواع توت های سرشار از آنتوسیانین شامل توت سیاه، زغال اخته، زغال اخته، گیلاس و chokeberry هستند.

موز

فواید موز فراتر از محتوای پتاسیم آن است. موز همراه با تامین 7 درصد از ارزش روزانه (DV) پتاسیم، حاوی:

  • ویتامین B6: 27٪ از DV
  • ویتامین C: 12٪ از DV
  • منیزیم: 8 درصد از DV

علاوه بر این، آنها طیف گسترده ای از ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول ها و فیتواسترول ها را ارائه می دهند که هر دو از سلامت کلی شما حمایت می کنند. علاوه بر این، آنها سرشار از پری بیوتیک هستند، نوعی فیبر که باعث رشد باکتری های مفید در روده می شود.

توجه داشته باشید که موز سبز و نارس نسبت به موز رسیده دارای نشاسته مقاوم بیشتری است و منبع خوبی از پکتین فیبر غذایی است. هر دوی اینها با تعدادی از مزایای سلامتی، از جمله بهبود کنترل قند خون و سلامت بهتر گوارش مرتبط است.

در همین حال، موز رسیده منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات‌هایی است که به راحتی هضم می‌شوند، و برای تامین سوخت آن‌ها قبل از تمرین عالی هستند.

پرتقال

پرتقال به دلیل محتوای بالای ویتامین C خود شناخته شده است و 91 درصد از DV را در یک میوه تامین می کند. آنها همچنین سرشار از پتاسیم، فولات، تیامین (ویتامین B1)، فیبر و پلی فنول های گیاهی هستند . مطالعات نشان داده اند که مصرف پرتقال کامل ممکن است سطوح التهاب، فشار خون، کلسترول و قند خون بعد از غذا را کاهش دهد.

اگرچه آب پرتقال 100% حجم بالایی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند، اما معمولاً فاقد فیبر غذایی است. انواعی که شامل پالپ می شوند حاوی مقداری فیبر هستند، بنابراین آنها را به جای آب میوه های بدون پالپ انتخاب کنید. با این حال، سعی کنید پرتقال کامل را بیشتر بخورید و مقدار آب آن را به 1 فنجان (235 میلی لیتر) یا کمتر در هر وعده نگه دارید.

انبه

انبه که به عنوان “سلطان میوه ها” شناخته می شود، منبع عالی پتاسیم، فولات، فیبر و ویتامین های A، C، B6، E و K است. همچنین غنی از پلی فنول های گیاهی متعددی است که دارای آنتی اکسیدان و ضد التهاب هستند. به طور خاص، انبه سرشار از مانگیفرین، یک آنتی اکسیدان قوی است. (منبع)

توت فرنگی

توت فرنگی میوه مورد علاقه بسیاری است. آنها خوشمزه، راحت و بسیار مغذی هستند. به طور خاص، توت فرنگی منبع خوبی از ویتامین C، فولات و منگنز است. آنها مملو از پلی فنول های گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، مانند فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک، لیگنان ها و تانن ها.

به طور خاص، آنها سرشار از آنتوسیانین، الاژیتانین و پروآنتوسیانیدین هستند که مطالعات نشان داده اند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهند. علاوه بر این، آنها شاخص گلیسمی پایینی دارند، به این معنی که تأثیر قابل توجهی بر سطح قند خون شما ندارند.

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...