وبلاگ

میوه های با گلیسیمی پایین برای دیابت

میوه های با گلیسیمی پایین برای دیابت : بدن ما به کربوهیدرات نیاز دارد زیرا انرژی سلول ها را تامین می کند. اما برای اینکه بدن بتواند از آن برای انرژی استفاده کند، به انسولین نیاز داریم.

وقتی بدن ما هیچ انسولینی تولید نمی کند یا قادر به استفاده از آن نیست (دیابت نوع 1) یا به اندازه کافی آن را به درستی تولید نمی کند (دیابت نوع 2)، در معرض خطر سطح بالای قند خون هستیم. سطوح بالا می تواند منجر به عوارض مزمن مانند آسیب عصبی، چشم یا کلیه شود.

شاخص گلیسمی چیست؟

شاخص گلیسمی (GI) به شما می گوید که غذاهای حاوی کربوهیدرات چقدر سریع بر سطح قند خون شما تأثیر می گذارند که به تنهایی خورده شوند. بر اساس انجمن دیابت آمریکا (ADA)، نمرات GI به شرح زیر است:

کم: 55 یا کمتر
متوسط: 56 تا 69
بالا: 70 و بالاتر

هرچه نمره GI کمتر باشد، قند خون آهسته تر افزایش می یابد، که می تواند به بدن کمک کند تغییرات بعد از غذا را بهتر مدیریت کند. اکثر میوه های کامل دارای GI کم تا متوسط ​​هستند. بسیاری از میوه ها نیز سرشار از ویتامین های A و C و همچنین فیبر هستند.

میوه های با گلیسیمی پایین برای دیابت

یک تخمین مفیدتر از اثر قند خون غذا، بار گلیسمی (GL) است که دارای دسته های باریک تری از غذاهای کم، متوسط ​​و زیاد است. این محاسبه GI به اضافه گرم کربوهیدرات در هر وعده غذا را در نظر می گیرد. اگرچه هر فردی که مبتلا به دیابت است به انتخاب‌ها و مقادیر کربوهیدرات‌ها واکنش متفاوتی نشان می‌دهد یا آن را تحمل می‌کند، GL تاثیر واقعی زندگی احتمالی زمانی که کسی غذای خاصی می‌خورد را بهتر تخمین می‌زند.

برای محاسبه GL خودتان، از این معادله استفاده کنید: GL برابر است با GI، ضرب در گرم کربوهیدرات، تقسیم بر 100.

کم: 0 تا 10
متوسط: 11 تا 19
بالا: 20 و بالاتر

1. گیلاس

نمره GI: 20

امتیاز GL: 6

گیلاس سرشار از پتاسیم و سرشار از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. از آنجایی که گیلاس فصل رشد کوتاهی دارد، تازه کردن آن ممکن است سخت باشد. با این حال، گیلاس تارت کنسرو شده، که دارای نمره GI 41 و GL 6 است، تا زمانی که در شکر بسته بندی نشده باشد، جایگزین خوبی هستند.

2. گریپ فروت

نمره GI: 25

امتیاز GL: 3

گریپ فروت قدرتمند بیش از 100 درصد ویتامین C توصیه شده روزانه شما را دارد. چیزی که باید مراقب آن باشید: گریپ فروت بر عملکرد تعدادی از داروهای تجویزی تأثیر می گذارد. اگر از داروهای تجویزی استفاده می کنید، در مورد خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت با پزشک خود مشورت کنید.

3. زردآلو خشک

نمره GI: 32

امتیاز GL: 9

زردآلو به راحتی کبود می شود، بنابراین گاهی اوقات نمی توانید بهترین زردآلوهای تازه را پیدا کنید. آنها در حالی که هنوز سبز هستند برای جلوگیری از کبودی ارسال می شوند، اما به خوبی از درخت نمی رسند.

زردآلوی خشک اگر به مقدار کم مصرف شود، جایگزین بسیار خوبی است. از آنجایی که آنها خشک هستند، مقدار کربوهیدراتی که آنها ارائه می کنند بیشتر از کل میوه است. آنها یک چهارم نیاز روزانه به مس را دارند و ویتامین های A و E بالایی دارند. آنها را با غذاهای گوشت خوک، سالاد یا غلات مانند کوسکوس امتحان کنید.

4. گلابی

نمره GI: 38

امتیاز GL: 4

از دیگر میوه های با گلیسیمی پایین برای دیابت گلابی است. از شیرینی غنی و لطیف گلابی، چه تازه و چه به آرامی پخته شده، لذت ببرید. آنها با لایه برداری سالم تر هستند و بیش از 20 درصد از فیبر توصیه شده روزانه شما را تامین می کنند.

5. سیب

نمره GI: 39

امتیاز GL: 5

دلیلی وجود دارد که چرا سیب یکی از میوه های مورد علاقه آمریکاست. علاوه بر رفع نیاز شما به کرانچ، یک سیب شیرین تارت با پوست تقریباً 20 درصد نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می کند. پاداش – سیب به تغذیه باکتری های سالم روده شما کمک می کند!

6. پرتقال

نمره GI: 40

امتیاز GL: 5

پرتقال ویتامین C شما را تقویت می کند. فیبر سالم زیادی در پرتقال نیز وجود دارد. رنگ پرتقال خونی قرمز را در این دستور برای رنگ روشن و طعمی جدید جایگزین کنید.

7. آلو

نمره GI: 40

امتیاز GL: 2 (امتیاز GL برای آلو 9 است)

آلوها نیز به راحتی کبود می شوند و دسترسی به بازار را سخت می کند. شما می توانید از فواید تغذیه ای آلو در حالت خشک آن به عنوان آلو لذت ببرید، اما مراقب اندازه وعده ها باشید. میوه های خشک آب را حذف می کنند و در نتیجه کربوهیدرات بیشتری دارند. آلو تازه دارای نمره GL 2 است، در حالی که آلو دارای GL 9 است.

8. توت فرنگی

نمره GI: 41

امتیاز GL: 3

واقعیت جالب: یک فنجان توت فرنگی بیشتر از یک پرتقال ویتامین C دارد! انواع زیادی از توت فرنگی وجود دارد که می توانید خودتان در ماه های گرمتر پرورش دهید. برای داشتن یک وعده سالم ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان از آنها به صورت خام لذت ببرید. شما همچنین می توانید آنها را در یک اسموتی مبتنی بر سویا امتحان کنید.

خبرهای خوب بیشتری هم وجود دارد: سایر انواع توت ها نیز بار گلیسمی پایینی دارند! از زغال اخته، شاه توت و تمشک خود لذت ببرید که همگی با 3 و 4 در رتبه های پایین قرار دارند.

9. هلو

نمره GI: 42

امتیاز GL: 5

هلو متوسط حاوی تنها 68 کالری است و حاوی 10 ویتامین مختلف از جمله A و C است. آنها همچنین یک مکمل عالی برای اسموتی ها هستند، چه با زغال اخته یا انبه مخلوط شوند! (منبع)

طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...