وبلاگ

مزایای یک لیوان آب کرفس

مزایای یک لیوان آب کرفس : اگرچه کرفس تقریباً 95 درصد آب است، اما دلایل متعددی وجود دارد که این سبزی باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد.

اول اینکه کرفس سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌ها است و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های فراوان است. در واقع، یک ساقه کرفس حاوی حداقل 12 آنتی اکسیدان مختلف از جمله ویتامین C، بتاکاروتن و فلاونوئیدها است. حالا بیایید در مورد هضم صحبت کنیم. به دلیل محتوای فیبر متوسط ​​کرفس (1.6 گرم در هر 1 فنجان)، کرفس از سیستم گوارشی سالم حمایت می کند و نظم را تقویت می کند. متأسفانه آب کرفس باعث از دست دادن مقداری فیبر می شود.

رژیم غذایی سرشار از فیبر ممکن است به پیشگیری از دیابت کمک کند. کرفس همچنین دارای شاخص گلیسمی بسیار پایینی است که می تواند به کنترل قند خون کمک کند. در یک مطالعه، مشخص شد که کرفس در داوطلبان مسن مبتلا به پیش دیابت که 250 میلی گرم برگ کرفس را 3 بار در روز مصرف کرده بودند، تأثیر مثبتی بر سطح قند خون دارد. کرفس به دلیل داشتن فلاونوئیدهای فراوان حتی دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل، این سبزی سبز ممکن است از بدن در برابر شرایط التهابی مانند آرتریت و پوکی استخوان محافظت کند.

مزایای یک لیوان آب کرفس

خوردن ساقه‌های کرفس برای همه مناسب نیست، به همین دلیل است که آب‌میوه‌کردن آن یک راه عالی دیگر برای بهره‌مندی از فواید تغذیه‌ای آن است. اگر به طعم آب کرفس اهمیتی نمی دهید، نصف سیب سبز را در حین آب گیری و کمی لیموی تازه اضافه کنید. این کار طعم آب کرفس را روشن می کند و کمی شیرینی طبیعی به آن اضافه می کند.

آبمیوه گیری ندارید؟ مشکلی نیست. کرفس را می توان به اسموتی ها اضافه کرد یا به تنهایی در یک مخلوط کن پر سرعت با مقداری آب صاف شده مخلوط کرد و قبل از سرو از طریق یک پارچه پنیر یا صافی مشبک صاف کرد. پیشنهاد می شود که هر روز صبح به مدت حداقل یک هفته کامل، یک لیوان آب کرفس مصرف کنید تا از بسیاری از فواید آن بهره مند شوید.

آب کرفس

عناصر

  • 1 دسته کرفس (تقریباً 8 تا 9 ساقه متوسط)، خرد شده و تمیز شده
  • 1/2 سیب سبز، اختیاری
  • 1 قاشق غذاخوری. آب لیموی تازه، اختیاری

کرفس و سیب سبز را از آبمیوه گیری رد کنید. آب لیمو را هم به آن اصافه کنید. این آب میوه بهتر است به صورت تازه سرو شود. در صورت تمایل یخ اضافه کنید.

اسطوره ها در مقابل علم

افسانه های مختلفی در مورد فواید ادعایی کرفس در حال پخش است. در اینجا چیزی است که علم در مورد برخی از رایج ترین آنها می گوید.

آیا کرفس سطح آندروسترون را افزایش می دهد؟

آندروسترون یک متابولیت ضعیف استروئیدی هورمون جنسی تستوسترون است که به طور طبیعی در هر دو جنس وجود دارد، اگرچه در مردان بیشتر از زنان است. این هورمون در ارتباط با سایرین به ویژگی های مردانه مانند موهای بدن کمک می کند و در عرق انسان یافت می شود.

چندین منبع رسانه ای ادعا می کنند که کرفس مملو از آندروسترون است و بنابراین می تواند منجر به افزایش سطح تستوسترون و میل جنسی در مردان شود. اگرچه برخی مطالعات نشان می دهد که کرفس حاوی آندروسترون است، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه خوردن کرفس یا نوشیدن آب آن باعث افزایش سطح آندروسترون یا بهبود میل جنسی در مردان می شود وجود ندارد.

آیا می توان این سبزی را یک داروی غرایز جنسی در نظر گرفت؟

آفرودیزیاک ها غذاها یا داروهایی هستند که میل جنسی را تحریک می کنند. فرومون ها هورمون های شیمیایی هستند که در خارج از بدن عمل می کنند و در پدیده های مختلفی نقش دارند که یکی از آنها جذابیت جنسی است.

آندروسترون به عنوان یک فرمون در نظر گرفته می شود، زیرا به مقدار کمی در عرق انسان یافت می شود. برخی ادعا می کنند که کرفس می تواند به دلیل خواص فرمونی که خورده شود می تواند به عنوان یک ماده تقویت کننده غرایز جنسی عمل کند، اگرچه تحقیقات کمی در این زمینه انجام شده است. بنابراین، برای تایید این اثر بالقوه به داده های بیشتری نیاز است.

سایر مزایای یک لیوان آب کرفس

اگرچه داده‌های مربوط به اثرات خاص مصرف کرفس بر سلامت جنسی مردان محدود است، کرفس ممکن است فواید بالقوه دیگری نیز داشته باشد.

ممکن است باروری را تقویت کند

کرفس سرشار از ویتامین C و مواد مغذی گیاهی است، که ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی هستند که نشان داده شده است که دارای خواص ضد التهابی هستند. در حالی که آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش خطر بیماری کمک کنند، ممکن است سلامت جنسی مردان را نیز تقویت کنند. به طور خاص، مطالعات انسانی منتخبی نشان می دهد که مصرف آنتی اکسیدان زیاد می تواند به بهبود تعداد و تحرک اسپرم کمک کند، که هر دو عامل حیاتی در باروری مردان هستند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...