وبلاگ

غذاهای دارای چربی مفید

غذاهای دارای چربی مفید : اگرچه زمانی از چربی رژیم غذایی اجتناب می شد و به عنوان عامل اصلی بیماری قلبی در نظر گرفته می شد، اما محققان دریافته اند که می تواند فوایدی را ارائه دهد. با این حال، انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که چربی اشباع شده باید به کمتر از 10 درصد از کل کالری دریافتی محدود شود. اگرچه برخی از چربی های اشباع شده – مانند چربی های موجود در لبنیات – ممکن است مانند چربی های اشباع شده در گوشت قرمز اثر منفی نداشته باشند.

غذاهای پرچرب ممکن است نسبت به همتایان کم‌چربی یا بدون چربی‌شان مزایایی داشته باشند. آنها معمولا کمتر فرآوری شده و قند و کربوهیدرات کمتری دارند. در اینجا 9 غذای پرچرب که فوق العاده مغذی هستند را معرفی می کنیم.

غذاهای دارای چربی مفید

آووکادو

از غذاهای دارای چربی مفید میتوان به آووکادو اشاره کرد که در دنیای میوه ها بی نظیر است. در حالی که بیشتر میوه ها در درجه اول حاوی کربوهیدرات هستند، آووکادو سرشار از چربی است.

در واقع، آووکادو از نظر کالری حدود 80 درصد چربی دارد، که باعث می شود حتی چربی بیشتری نسبت به اکثر غذاهای حیوانی داشته باشد. آووکادو همچنین یکی از بهترین منابع پتاسیم در رژیم غذایی است که 15 درصد از ارزش روزانه (DV) را در هر وعده 5 اونس (150 گرم) تامین می کند. علاوه بر این، آنها مملو از ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند.

علاوه بر این، یک مطالعه شامل 45 مرد و زن نشان داد که مصرف روزانه یک آووکادو به مدت 5 هفته اثرات مطلوبی بر پروفایل کلسترول شرکت کنندگان دارد. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر هستند که فواید زیادی برای گوارش، سلامت قلب و مدیریت وزن دارند.

پنیر

پنیر علیرغم شهرت بدی که دارد به طرز شگفت انگیزی مغذی است. این منبع عالی از کلسیم، ویتامین B12، فسفر و سلنیوم است و حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر است. همچنین سرشار از پروتئین است، با یک اونس (28 گرم) پنیر حاوی 6 گرم پروتئین، تقریباً به اندازه یک لیوان شیر.

پنیر، مانند سایر محصولات لبنی پرچرب، به نظر نمی رسد خطر بیماری قلبی را در مقایسه با لبنیات کم چرب افزایش دهد – همانطور که قبلاً تصور می شد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ یک غذای مغذی است که به عنوان یک خوراکی خوشمزه پنهان شده است. چربی بسیار بالایی دارد و چربی حدود 65 درصد کالری را تشکیل می دهد. علاوه بر این، شکلات تلخ حاوی فیبر و چندین ماده مغذی قابل توجه از جمله آهن و منیزیم است که برخی از افراد ممکن است در دریافت کافی از آنها مشکل داشته باشند.

همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند رسوراترول، همان آنتی اکسیدانی است که به شراب قرمز فواید سلامتی می بخشد، و اپی کاتچین، که ممکن است دارای خواص ضد پیری و افزایش عملکرد باشد. انتخاب شکلات تلخ با حداقل 70 درصد کاکائو بسیار مهم است، زیرا سایر انواع قند افزوده بیشتری دارند و مواد مغذی و آنتی اکسیدانی کمتری دارند که شکلات تلخ فراهم می کند.

تخم مرغ کامل

تخم مرغ کامل قبلاً ناسالم به حساب می آمد زیرا زرده آن کلسترول و چربی بالایی دارد. با این حال، مطالعات جدید نشان داده‌اند که کلسترول موجود در تخم‌مرغ بر کلسترول خون تأثیر منفی نمی‌گذارد، حداقل در اکثر مردم اینطور نیست.

علاوه بر این، تخم مرغ دارای مواد مغذی عمیقی است که حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. یک مثال کولین است، یک ماده مغذی که مغز به آن نیاز دارد اما 90 درصد مردم به اندازه کافی از آن دریافت نمی کنند. یک تخم مرغ (50 گرم) 27 درصد از DV کولین را تامین می کند.

تخم مرغ همچنین یک غذای مناسب برای کاهش وزن است. آنها سرشار از پروتئین هستند که می تواند به شما کمک کند بین وعده های غذایی سیرتر بمانید و کالری اضافی را کاهش دهید.زرده و همه، تخم مرغ می تواند افزودنی سالم برای هر رژیم غذایی باشد.

ماهی چرب

ماهی چرب به طور گسترده ای به عنوان یکی از مغذی ترین منابع پروتئین حیوانی موجود در نظر گرفته می شود. این شامل ماهی هایی مانند سالمون، قزل آلا، ماهی خال مخالی، ساردین و شاه ماهی است.

این ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین‌های با کیفیت بالا و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم ماهی های چرب ممکن است عملکرد شناختی را بهبود بخشد، به تنظیم سطح قند خون کمک کند و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. اگر نمی توانید (یا نمی توانید) ماهی بخورید، مصرف مکمل روغن ماهی ممکن است مفید باشد. روغن کبد ماهی کاد بهترین است. حاوی تمام امگا 3 مورد نیاز شما و همچنین مقدار زیادی ویتامین D است.

آجیل

آجیل فوق العاده سالم هستند. آنها سرشار از چربی های سالم و فیبر هستند و منبع گیاهی خوبی از پروتئین هستند. آجیل ها همچنین حاوی ویتامین E هستند و سرشار از منیزیم هستند، ماده معدنی که بیشتر مردم به اندازه کافی از آن دریافت نمی کنند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که آجیل می‌خورند، سالم‌تر هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف کمتری دارند. این شامل چاقی، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می شود. آجیل های سالم عبارتند از: بادام، گردو، آجیل ماکادمیا و بسیاری دیگر. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد
طرز تهیه اسموتی کفیر، موز، بادام و توت منجمد : این...