وبلاگ

غذاهای مناسب در زمان بیماری

غذاهای مناسب در زمان بیماری : وقتی زیر آب و هوا هستید، خوردن ممکن است یکی از آخرین چیزهایی باشد که به ذهنتان می رسد. با این حال، خوردن غذاهای مناسب در حالی که بیمار هستید می تواند بسیار بیشتر از صرف انرژی باشد. برخی از غذاها ممکن است به شما کمک کنند احساس بهتری داشته باشید، سریعتر بهبود یابند یا در حین بهبودی هیدراته بمانند. در اینجا چند مورد از بهترین مواد غذایی برای خوردن در هنگام بیماری آورده شده است.

سوپ مرغ

سوپ مرغ برای نسل‌های متمادی مورد استفاده برای بیماری بوده است – و دلیل خوبی هم دارد. این یک منبع آسان برای خوردن ویتامین ها، مواد معدنی، کالری و پروتئین است، این مواد مغذی هستند که بدن شما ممکن است در زمان بهبودی از یک بیماری به مقادیر بیشتری نیاز داشته باشد.

سوپ مرغ همچنین منبعی غنی از مایعات و الکترولیت ها است که در صورت خطر کم آبی بدن به دلیل اسهال، استفراغ، تعریق یا تب مفید است. گرمای سوپ ممکن است به کاهش احتقان کمک کند، زیرا مایعات داغ یا تند می تواند برای این کار مفید باشد. مرغ موجود در سوپ مرغ همچنین حاوی آمینو اسید سیستئین است. N-استیل سیستئین، شکلی از سیستئین، مخاط را تجزیه می کند و دارای اثرات ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

سوپ مرغ خانگی تهیه شده از آب استخوان نیز سرشار از کلاژن و مواد مغذی است که ممکن است به بهبودی کمک کند – اگرچه تحقیقات کافی در مورد اثرات آب استخوان بر سلامت سیستم ایمنی برای تأیید این ادعاها وجود ندارد.

غذاهای مناسب در زمان بیماری

آبگوشت

مانند سوپ مرغ، آبگوشت ها منابع بسیار خوبی از مایعات و الکترولیت ها هستند که می توانند در هنگام بیماری مفید باشند. وقتی گرم هستند، ممکن است به رفع گرفتگی سینوسی نیز کمک کنند.

آنها پر از طعم و غنی از انواع مواد مغذی هستند در حالی که هنوز برای سیستم گوارش شما آسان هستند. علاوه بر این، آبگوشت های استخوانی غنی از کلاژن و اسیدهای آمینه (بلوک های سازنده پروتئین) از استخوان های حیوانی هستند که ممکن است به بهبود سریع تر کمک کند، اگرچه تحقیقات هنوز انجام نشده است.

اگر نیاز به پیروی از یک رژیم غذایی با محدودیت نمک دارید، در صورت خرید آبگوشت های از پیش آماده شده از خواربارفروشی، مطمئن شوید که آبگوشت های کم سدیم یا بدون نمک را انتخاب کنید.

سیر

سیر فواید بسیاری برای سلامتی دارد و قرن هاست که در طب گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی، نشان داده شده است که این ماده دارای اثرات ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است.

یک مطالعه روی 146 نفر نشان داد شرکت‌کنندگانی که مکمل‌های مبتنی بر سیر مصرف می‌کردند حدود 70 درصد کمتر از گروه دارونما روزهای بیماری داشتند. با این حال، نویسندگان خاطرنشان کردند که این شواهد کافی برای نتیجه‌گیری اینکه سیر می‌تواند به پیشگیری از بیماری کمک کند، نیست و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

علاوه بر این، مکمل‌های عصاره سیر کهنه ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهد. افزودن سیر به غذا در زمان بیماری می تواند هم طعم و مزه بدهد و هم غذای شما را در مبارزه با علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا موثرتر کند.

آب نارگیل

آب نارگیل نوشیدنی ایده آلی است که می توانید هنگام بیماری از آن بنوشید. این سرشار از الکترولیت است که در هنگام استفراغ، عرق کردن، اسهال یا تب باید همراه با مایعات دوباره پر شوند.

همچنین حاوی کمی قند طبیعی از خود میوه است که می تواند به عنوان یک منبع انرژی سریع و آسان برای بدن شما باشد. با این حال، یک مطالعه نشان داد که این نوشیدنی بیشتر از سایر نوشیدنی های الکترولیتی باعث نفخ می شود. اگر هرگز آن را امتحان نکرده اید، ممکن است ایده خوبی باشد که به آرامی شروع کنید.

چای داغ

چای یک داروی مورد علاقه برای بسیاری از علائم مرتبط با سرماخوردگی و آنفولانزا است. درست مانند سوپ مرغ، چای داغ به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل می کند. چای باید داغ باشد تا به رفع احتقان کمک کند، اما نباید آنقدر داغ باشد که گلوی شما را بیشتر تحریک کند.

اگرچه برخی از چای ها حاوی کافئین هستند، اما به نظر نمی رسد که چای به کم آبی بدن کمک کند یا باعث افزایش اتلاف آب شود. این بدان معناست که نوشیدن چای در طول روز یک راه عالی برای هیدراته ماندن و در عین حال از بین بردن احتقان است.

چای همچنین حاوی پلی فنول است. این مواد طبیعی موجود در گیاهان ممکن است تعداد زیادی از مزایای سلامتی، از جمله اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و حتی اثرات ضد سرطانی بالقوه داشته باشند.

عزیزم

عسل دارای برخی خواص ضد باکتریایی است و در واقع اغلب به عنوان یک پانسمان ضد عفونی کننده زخم برای بریدگی ها یا سوختگی ها استفاده می شود. عسل همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. بسیاری از مردم از عسل خام محلی برای تسکین آلرژی های فصلی استفاده می کنند، اما در حال حاضر هیچ تحقیقی برای حمایت از این استفاده از عسل وجود ندارد.

علاوه بر این، عسل ممکن است به سرکوب سرفه در کودکان کمک کند. با این حال، به دلیل خطر آلودگی با باکتری های عامل بوتولیسم، نباید به کودکان زیر 12 ماه داده شود.

زنجبیل

زنجبیل به طور گسترده در غذا، در داروهای گیاهی و به عنوان یک درمان خانگی استفاده می شود و احتمالاً بیشتر به دلیل اثرات ضد تهوع آن شناخته شده است. نشان داده شده است که به طور موثر حالت تهوع مربوط به بارداری و درمان سرطان را تسکین می دهد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...