وبلاگ

گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده

گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده : گوشت منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است، اما هنوز مشخص نیست که چرا مصرف بیش از حد ممکن است برای سلامتی ما مضر باشد.

  • محققان تاثیر گوشت بر سلامتی ما را بررسی کردند و دریافتند که خوردن بیش از حد گوشت فرآوری نشده و فرآوری شده خطر ابتلا به بیماری قلبی و مرگ را افزایش می دهد.
  • همچنین ممکن است میکروبیوم روده ما را مختل کند، چیزی که دانشمندان به تازگی می آموزند که جزء مهمی برای خطر بیماری قلبی است.
  • متخصصان سلامت مدت‌هاست که گمان می‌کنند خوردن بیش از حد گوشت می‌تواند تأثیرات مضری بر سلامت ما داشته باشد.

 

گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده

اما در نوامبر 2019، یک مطالعه بحث برانگیز منتشر شده در Annals of Internal Medicine Trusted Source نشان داد که گوشت ممکن است آنطور که مردم فکر می‌کردند مضر نباشد و مدعی شد که شواهدی مبنی بر فواید معنی‌دار سلامتی از کاهش مصرف گوشت قرمز یا فرآوری شده وجود ندارد.

این مطالعه با نظرات علمی قبلی در مورد خطرات خوردن بیش از حد گوشت مغایرت داشت و منجر به بحث های زیادی در مورد فواید، خطرات و مضرات مصرف گوشت شد.

اکنون، محققانی از Northwestern Medicine و دانشگاه کرنل با بررسی دقیق‌تر تاثیر گوشت بر سلامتی دریافتند که خوردن بیش از حد گوشت فرآوری نشده و فرآوری‌شده (مانند پپرونی، بولونیا و گوشت‌های اغذیه‌فروشی) در واقع خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. بیماری قلبی و مرگ

کسانی که مقادیر بیشتری از گوشت فرآوری شده، گوشت فرآوری نشده یا مرغ مصرف می کردند، اما نه ماهی، به طور قابل توجهی با خطر کمی بالاتر بیماری قلبی مرتبط بودند.

بر اساس مطالعه جدید منتشر شده در JAMA Internal Medicine، افرادی که مقادیر بیشتری گوشت فرآوری شده و فرآوری نشده، اما نه مرغ یا ماهی، مصرف می‌کنند، به شدت با خطر مرگ کمی بیشتر مرتبط هستند.

ویکتور ژونگ، سرپرست تیم تحقیق، دکترای دکتر ویکتور ژونگ، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که افراد ممکن است از طریق کاهش مصرف گوشت قرمز فرآوری‌نشده و گوشت فرآوری‌شده، علاوه بر اتخاذ یک سبک زندگی سالم از جمله ورزش منظم و مصرف مکرر میوه‌ها و سبزیجات، فواید سلامت بیشتری کسب کنند. استادیار علوم تغذیه در کرنل به Healthline گفت.

خوردن گوشت با خطر کمی بیشتر مرتبط بود

محققان داده‌های سلامتی نزدیک به 30000 بزرگسال را که در ابتدا سابقه بیماری قلبی عروقی (CVD) نداشتند، بررسی کردند و داده‌های پیگیری را تا سه دهه ارائه کردند. اطلاعات مربوط به رژیم غذایی شرکت کنندگان از طریق پرسشنامه بسامد غذا یا سابقه رژیم غذایی گزارش شد.

محققان اندازه های سرو را استاندارد کرده بودند: یک وعده شامل 4 اونس گوشت قرمز یا مرغ فرآوری نشده یا 3 اونس ماهی بود. در مورد گوشت فرآوری شده، یک وعده 2 برش بیکن، 2 حلقه سوسیس یا 1 هات داگ بود.

سپس، محققان تعداد حوادث قلبی عروقی، از جمله سکته مغزی، حوادث نارسایی قلبی، و مرگ های CVD را ردیابی کردند. محققان دریافتند افرادی که هفته ای دو وعده گوشت قرمز – اما نه ماهی – می خورند با 3 درصد بیشتر خطر بیماری قلبی و مرگ زودرس مرتبط هستند. این خطر برای گوشت قرمز فرآوری شده به 7 درصد رسید. افرادی که دو وعده در هفته مرغ می خوردند با 4 درصد بیشتر خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط بودند، اگرچه محققان می گویند شواهد کافی برای توصیه واضح در مورد مرغ وجود ندارد. محققان هیچ ارتباطی بین مصرف ماهی و بیماری قلبی یا مرگ پیدا نکردند.

در مورد گوشت چطور؟

گوشت منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است، اما هنوز مشخص نیست که چرا مصرف بیش از حد آن ممکن است برای سلامتی ما مضر باشد. ژونگ گفت: “مکانیسم های بیولوژیکی مرتبط با گوشت قرمز فرآوری نشده و مصرف گوشت فرآوری شده با بیماری قلبی به طور کامل شناخته نشده است.”

ژونگ معتقد است که ممکن است به دلیل سطوح بالای چربی اشباع شده، کلسترول غذایی، آهن هِم و سدیم اضافه شده در انواع خاصی از گوشت باشد. این عوامل رژیمی همگی با تعدادی از مشکلات سلامت قلب از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، سفتی عروق، مقاومت به انسولین و دیابت مرتبط هستند.

دکتر نیکول هارکین، متخصص قلب و چربی در منهتن، می‌گوید که مصرف زیاد گوشت قرمز باعث افزایش فشار خون و سطح کلسترول می‌شود که دو عامل خطر بزرگ برای بیماری‌های قلبی هستند. هارکین افزود: «مصرف گوشت همچنین ممکن است اثرات نامطلوب دیگری بر قلب و سیستم عروقی داشته باشد که ما هنوز در حال بررسی آنها هستیم، مانند تأثیر نامطلوب بر پوشش رگ‌های خونی، به نام اختلال عملکرد اندوتلیال».

هارکین گفت که ممکن است میکروبیوم روده ما را نیز به هم بزند، چیزی که دانشمندان به تازگی می آموزند که جزء مهمی برای خطر بیماری قلبی است.

آیا باید گوشت را کنار بگذارید؟

بنابراین، آیا مقدار مطمئنی از مصرف گوشت وجود دارد؟ طبق مطالعه جدید ژونگ، بیشتر مصرف گوشت خطر بیشتری دارد. «مطالعه ما میزان مصرف مطمئنی برای گوشت قرمز فرآوری نشده و گوشت فرآوری شده پیدا نکرد. ژونگ گفت: فقط مصرف صفر با افزایش خطر بیماری قلبی و مرگ زودرس همراه بود. هارکین به بیمارانش توصیه می کند که گوشت قرمز را به ندرت بخورند – تقریباً یک تا دو بار در ماه – و از گوشت فرآوری شده اجتناب کنند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...