وبلاگ

بهترین جایگزین ها برای خامه

بهترین جایگزین ها برای خامه : خامه سنگین به عنوان یک عنصر اصلی در نظر گرفته می شود – و دلیل خوبی هم دارد. این در طیف گسترده ای از دستور العمل ها، از جمله سوپ، سس، کره خانگی، بستنی و خامه ترش استفاده می شود. گاهی اوقات به آن خامه فرم گرفته می گویند، از قسمت پرچرب شیر تازه تهیه می شود. هنگامی که شیر تازه باقی می ماند، یک خامه غلیظ به بالا می آید و می توان آن را خراش داد.

خامه غلیظ که از 36 تا 40 درصد چربی تشکیل شده است، چربی بیشتری نسبت به سایر انواع خامه از جمله خامه فرم گرفته، نیم  و خامه سبک دارد. با این حال، از آنجایی که خامه غلیظ چربی بالایی دارد و حاوی لبنیات است، ممکن است برای همه گزینه مناسبی نباشد و افراد به دنبال بهترین جایگزین ها برای خامه باشند.

اگر به دنبال جایگزینی خامه سنگین با یک جایگزین کم چرب یا بدون لبنیات هستید، جایگزین های زیادی در دسترس است. در این مقاله 10 مورد از بهترین جایگزین ها برای کرم های چرب بررسی می شود.

بهترین جایگزین ها برای خامه

شیر و کره

ترکیب شیر و کره یک جایگزین آسان و بدون اشتباه برای خامه سنگین است که برای اکثر دستور العمل ها کار می کند. کره چربی اضافی به شیر اضافه می کند و درصد چربی آن را شبیه به خامه غلیظ می کند.

1/4 فنجان (57 گرم) کره ذوب شده را با 3/4 فنجان (178 میلی لیتر) شیر ترکیب کنید و کاملاً مخلوط کنید تا 1 فنجان (237 میلی لیتر) خامه غلیظ به دست آید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری (8 گرم) آرد را برای غلیظ شدن مایع اضافه کنید، به خصوص اگر از شیر کم چرب استفاده می کنید.

به خاطر داشته باشید که این جایگزین برای دستور العمل های پخت و پز که در آن از خامه غلیظ برای افزودن طعم و کرم استفاده می شود، به خوبی کار می کند. با این حال، آن را به همان روشی که خامه غلیظ می زنند، نمی زنند.

شیر سویا و روغن زیتون

برای جایگزینی وگان و بدون لبنیات برای خامه سنگین، سعی کنید شیر سویا را با روغن زیتون مخلوط کنید. روغن زیتون نیز مانند ترکیب شیر و کره، چربی را به شیر سویا اضافه می کند تا طعم و عملکردی مشابه با خامه غلیظ داشته باشد.

برای تکرار طعم و ضخامت 1 فنجان (237 میلی لیتر) خامه غلیظ، 2/3 فنجان (159 میلی لیتر) شیر سویا را با 1/3 فنجان (79 میلی لیتر) روغن زیتون ترکیب کنید. این جایگزین برای افزودن لطافت و طعم در پخت و پز بهترین است، اما نباید در دستورهایی که نیاز به شلاق زدن دارند استفاده شود.

شیر و نشاسته ذرت

اگر به دنبال یک جایگزین کم چرب و کم کالری برای خامه سنگین هستید، این ترکیب ممکن است برای شما مفید باشد. نشاسته ذرت برای غلیظ کردن شیر برای کمک به بازتولید بافت خامه غلیظ استفاده می شود.

برای جایگزینی 1 فنجان (237 میلی لیتر) خامه غلیظ در دستور غذا، 2 قاشق غذاخوری (19 گرم) نشاسته ذرت را به 1 فنجان (237 میلی لیتر) شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود. می توانید از شیر کامل استفاده کنید یا شیر بدون چربی را انتخاب کنید تا کالری و محتوای چربی دستور غذای خود را کاهش دهید.

این جایگزین به ویژه در پخت و پز مفید است، اما ممکن است بافت محصولات پخته شده را تغییر دهد و به خوبی خامه غلیظ هم نمی خورد.

نیم و نیم و کره

خامه نیم و نیم در ترکیب با کره می تواند جایگزین ساده ای برای بسیاری از دستور العمل هایی باشد که به خامه غلیظ نیاز دارند. در واقع، نیم و نیم از شیر کامل و خامه تهیه می شود، اما حدود یک سوم چربی خامه سنگین را دارد.

افزودن کره به افزایش درصد چربی نیم و نیم کمک می کند و آن را جایگزین مناسبی برای خامه غلیظ در تقریباً هر دستور العملی، از جمله آنهایی که نیاز به هم زدن دارند، می کند. همچنین می توانید از نیم و نیم برای جایگزینی خامه غلیظ بدون افزودن کره در دستور العمل های خاصی مانند سس ها و سوپ ها استفاده کنید. برای جایگزینی 1 فنجان (237 میلی لیتر) خامه غلیظ، 7/8 فنجان (232 گرم) نصف و نصف آن را با 1/8 فنجان (29 گرم) کره ذوب شده مخلوط کنید.

توفو ابریشمی و شیر سویا

مانند توفو معمولی، توفوی ابریشمی از شیر سویا تغلیظ شده ساخته می‌شود که به بلوک‌های سفید جامد تبدیل شده است. با این حال، توفو ابریشمی قوام نرم تری دارد و به راحتی می توان آن را به عنوان جایگزینی با پروتئین بالا و بدون لبنیات برای خامه سنگین ترکیب کرد. مخلوط کردن آن با شیر سویا به آن کمک می کند تا بافتی صاف برای از بین بردن توده ها داشته باشد. همچنین می توانید به جای شیر سویا از شیر معمولی یا شیر گیاهی دیگری استفاده کنید.

توفو ابریشم و شیر سویا را به مقدار مساوی ترکیب کرده و در مخلوط کن غوطه وری یا غذاساز کاملاً مخلوط کنید تا مخلوط به قوام یکدست و غلیظ برسد. سپس از آن به جای مقدار مساوی خامه غلیظ استفاده کنید تا دستور العمل های مورد علاقه خود مانند سوپ یا سوپ غلیظ شود. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...