وبلاگ

جایگزین های خامه ترش

جایگزین های خامه ترش : خامه ترش یک ماده پرچرب است که در انواع غذاها وجود دارد. برای کسانی که به دلایل بهداشتی یا ترجیحات شخصی ترجیح می دهند از خامه ترش اجتناب کنند، جایگزین های بسیاری از لبنیات و غیر لبنیات موجود است. خامه ترش یک محصول لبنی تخمیر شده محبوب است که به روش های مختلفی مصرف می شود.

اغلب به عنوان چاشنی در غذاهایی مانند سوپ و سیب زمینی پخته استفاده می شود، اما همچنین می تواند به عنوان یک ماده در محصولات پخته شده مانند کیک، کلوچه و بیسکویت استفاده شود. از ترکیب خامه، که لایه چربی پرچرب از بالای شیر کامل است، با باکتری های اسید لاکتیک ساخته می شود. این باکتری ها قند موجود در خامه که به نام لاکتوز نیز شناخته می شود را مصرف می کنند و اسید لاکتیک را به عنوان یک محصول زائد آزاد می کنند.

اسید لاکتیک باعث می شود خامه اسیدی تر شود و در نتیجه طعمی تند و ترش پیدا کند. در حالی که خامه ترش یک غذای محبوب برای بسیاری است، برخی از مردم به دلیل ترجیحات، عدم تحمل یا آلرژی نمی توانند یا نمی خواهند از آن استفاده کنند.

دلایلی که ممکن است به یک جایگزین نیاز داشته باشید

ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به جایگزینی خامه ترش داشته باشید، از جمله:

  • آلرژی به شیر: شیر گاو یک آلرژن رایج است. بین ۲ تا ۳ درصد کودکان زیر سه سال به شیر حساسیت دارند. اگرچه آمار نشان می‌دهد که حدود 80 درصد بچه‌ها از این آلرژی رشد می‌کنند، اما برخی از افراد باید تا آخر عمر از شیر اجتناب کنند.
  • عدم تحمل لاکتوز: لاکتوز قندی است که در محصولات شیر ​​یافت می شود. افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند به دلیل کمبود لاکتاز، آنزیم مورد نیاز برای هضم لاکتوز، نمی توانند آن را تجزیه کنند.
  • رژیم وگان: برخی از آنها محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. به عنوان مثال، کسانی که رژیم گیاهخواری دارند به دلایل زیادی از جمله سلامتی، رفاه حیوانات و نگرانی های محیطی، غذاهای کاملاً گیاهی می خورند.
  • دلایل بهداشتی: بسیاری از افراد به دلایل بهداشتی از جمله سلامت پوست و هورمونی از شیر و فرآورده های شیری اجتناب می کنند، در حالی که برخی دیگر نگران استفاده از آنتی بیوتیک ها و هورمون های رشد در گاوهای شیری هستند.
  • رژیم های کم چرب: خامه ترش معمولی پرچرب است. در واقع، تقریبا 90 درصد کالری خامه ترش معمولی از چربی حاصل می شود. اگرچه این ماده مغذی بسیار مهم است، بسیاری از مردم هنگام تلاش برای کاهش وزن، مصرف چربی خود را کاهش می دهند.
  • طعم یا ماده از دست رفته: برخی افراد به طعم تند خامه ترش اهمیتی نمی دهند. یا شاید جایگزینی مورد نیاز باشد زیرا هیچ خامه ترشی برای پخت کیک مورد علاقه یا روی قابلمه فلفل چیلی تازه در دسترس نیست.
  • برخی از افراد به دلایل زیادی نمی توانند یا نمی خواهند این چاشنی محبوب را بخورند.

خوشبختانه، جایگزین های لبنی و غیر لبنی فراوان گزینه های عالی برای آن هستند.

جایگزین های مبتنی بر لبنیات

چندین گزینه لبنی خوب برای جایگزینی خامه ترش وجود دارد، از جمله ماست یونانی، پنیر سنتی، کرم فریشه و دوغ.

ماست یونانی

ماست یونانی یک ترکیب عالی برای خامه ترش است. در حالی که ماست معمولی حاوی درصد بالاتری از مایع یا آب پنیر است، ماست یونانی برای حذف بخش زیادی از آب پنیر خود صاف شده است. نتیجه یک نسخه غلیظ تر و نازک تر از ماست است که بسیار شبیه به خامه ترش است.

علاوه بر این، ماست یونانی نسبت به خامه ترش پرچرب کالری و چربی کمتر و پروتئین بیشتری دارد. ماست یونانی پرچرب حاوی 97 کالری، 5 گرم (گرم) چربی و 9 گرم پروتئین در هر 3.5 اونس (اونس) یا 100 گرم است. همین مقدار خامه ترش پر چرب حاوی 198 کالری، 19 گرم چربی و 6 گرم پروتئین است.

ماست یونانی را می توان به عنوان جایگزین خامه ترش در دیپ ها، سس ها و تاپینگ ها استفاده کرد. علاوه بر این، قسمت های مساوی از ماست یونانی پرچرب را می توان به جای خامه ترش معمولی در هر دستور غذایی، از جمله محصولات پخته شده، استفاده کرد.

پنیر سنتی (cottage cheese)

این پنیر تاریخچه غنی دارد. در واقع، تصور می شود که نام پنیر کوتیج در قرن هجدهم زمانی که مهاجران آمریکایی از باقی مانده شیر حاصل از تولید کره برای ایجاد پنیر نرمی در خانه های کوچک خود به نام کلبه استفاده می کردند، ابداع شد. پنیر کوتیج یک محصول کشک پنیر است. کشک قسمت های جامد شیر است که از فرآیند پنیرسازی باقی می ماند، در حالی که آب پنیر قسمت مایع آن است.

ملایم با بافتی نرم و کرمی است. علاوه بر این، آن را در انواع درصد چربی و اندازه کشک، از کوچک تا بزرگ ارائه می شود. علاوه بر این، پنیر دلمه نسبت به خامه ترش کالری و چربی بسیار کمتر و پروتئین بیشتری دارد.

نصف فنجان (105 گرم) حاوی 88 کالری، 2.5 گرم چربی و 11.5 گرم پروتئین است. برای مرجع، نصف فنجان (120 گرم) خامه ترش حاوی 238 کالری، 23 گرم چربی و فقط 3 گرم پروتئین است. این پنیر یک جایگزین عالی برای خامه ترش است که چربی کمتر و پروتئین بیشتری دارد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...