وبلاگ

قارچ های مفید برای سلامتی

قارچ های مفید برای سلامتی : جادوی قارچ های دارویی، آیا فکر قارچ های دارویی شما را می ترساند؟ نفس عمیق بکش و با ما همراه باشید. بله، ما به شما می گوییم که قارچ را در قهوه خود قرار دهید (از جمله موارد دیگر). اما ما قسم می‌خوریم که دلیل خوبی برای این وجود دارد.

قارچ‌های دارویی هزاران سال است که در طب شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. این قارچ‌ها که قرار است به صورت پودر مصرف شوند (هرگز نباید به صورت خام یا کامل خورده شوند)، می‌توانید این قارچ‌ها را در اشکال مختلف، از جمله لاته‌های لس آنجلسی بسیار مد روز، پیدا کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای رفع قارچ، اما؟ به سادگی یک قاشق غذاخوری را به هر چیزی که در منو است اضافه کنید – خواه اسموتی صبحگاهی، سبزیجات سرخ شده یا فنجان جاوا باشد.

قارچ های مفید برای سلامتی

فهرست فوایدی که قارچ های دارویی برای سلامتی ارائه می دهند طولانی است (به این فکر کنید: تقویت کننده مغز، کمک کننده هورمون، نیروگاه آنتی اکسیدانی). اما هر قارچ منحصر به فرد است و مزایای سلامتی متمایز خود را دارد.

توجه داشته باشید که این قارچ ها درمان کننده نیستند. در واقع، مطالعات شاروم هنوز برای پزشکی غربی جدید است و شواهد محکم برای انسان هنوز به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز دارد. بنابراین آنها را بیشتر به عنوان کمکی برای سیستم ایمنی خود یا واکسن های کوچک در برابر استرس، التهاب و سرطان در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید با قدرت قارچ‌ها هماهنگ شوید، بیایید با شش مورد برتر و چه چیزی آنها را بسیار عالی می‌کند آشنا شویم.

قارچ ریشی

ریشی را به عنوان زاناکس طبیعت در نظر بگیرید. این قارچ مورد علاقه یکی از محبوب ترین قارچ های دارویی است و دلیل خوبی هم دارد. Reishi ممکن است بتواند همه این کارها را انجام دهد: کمک به کاهش وزن منبع مورد اعتماد (همانطور که در مطالعه روی موش مشاهده شد)، سیستم ایمنی را تحت کنترل نگه دارد، و حتی ممکن است به شدت با سلول های سرطانی مبارزه کند.

با این حال، چیزی که این قارچ را منحصر به فرد می کند، خواص آرام بخش آن است – که همه اینها به لطف ترکیب تری ترپن است که ریشی سهم مناسبی از آن دارد. این ترکیبات تقویت‌کننده خلق‌وخو ممکن است اضطراب را کاهش دهد، افسردگی را کاهش دهد و خواب بهتر را تشویق کند، همانطور که در موش‌ها دیده می‌شود. اما تأثیر مثبت تری ترپن ها بر سیستم عصبی به همین جا ختم نمی شود. Reishi می تواند منبع معتمد شفابخشی را تقویت کند و تمرکز را نیز تیز کند.

ریشی می تواند کمک کند به:

  • خواب
  • اضطراب
  • افسردگی
  • تمرکز

آن را امتحان کنید: از یک قاشق پودر ریشی برای تهیه یک فنجان چای گرم و شفابخش استفاده کنید یا آن را به دسرهای شکلاتی مورد علاقه خود اضافه کنید. (واقعاً مردم به این ترکیب سوگند یاد می کنند.)

دوز آنتی اکسیدانی خود را با چاگای مبارزه با رادیکال های آزاد دریافت کنید

قارچ چاگا یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است که آنها را به رقبای عالی برای مبارزه با رادیکال های آزاد و التهاب تبدیل می کند. این قارچ سیاه تیره با استرس اکسیداتیو (که با پیری پوست مرتبط است) مبارزه می کند، ممکن است از رشد سرطان جلوگیری کند یا آن را کند کند، و مشخص شده است که لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، کلسترول «بد» را کاهش می دهد. بیشتر مطالعات در مورد چاگا روی سلول‌های انسان و موش انجام شده است، اما نشانه‌ها حاکی از آن است که این قارچ برای شما مفید است – داخل و خارج.

چاگا می تواند کمک کند به:

  • سالخورده
  • التهاب
  • کاهش LDL

آن را امتحان کنید: پودر چاگا را به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید یا یک چاگا چای لاته کف‌دار و گرم‌کننده درست کنید.

از قارچ شیتاکه استفاده کنید

اگر در حال حاضر در آشپزخانه خود با شیتاکه آشپزی می کنید، این کار را ادامه دهید. اما این قارچ محبوب فوایدی فراتر از خوشمزه کردن غذا دارد.

این قارچ ها به ویژه برای قلب مفید هستند. نشان داده شده است که شیتاک منبع مورد اعتماد LDL را در موش کاهش می دهد و حاوی ترکیباتی است که جذب و تولید کلسترول در کبد را مهار می کند. این قارچ‌های زیبا همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی هستند که به جلوگیری از تجمع پلاک کمک می‌کنند و همانطور که در مطالعه موش‌ها نشان داده شده است، فشار خون و گردش خون سالم را حفظ می‌کنند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...