وبلاگ

بادام شیرین در تقویت سلامت روده

بادام شیرین در تقویت سلامت روده : خوردن یک مشت بادام در روز ممکن است به طور قابل توجهی سلامت روده شما را بهبود بخشد. بر اساس یک مطالعه جدید که توسط انجمن بادام کالیفرنیا تامین شده و در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، وقتی بادام را هضم می کنیم، تولید اسید چرب با زنجیره کوتاه به نام بوتیرات را افزایش می دهد.

بوتیرات سوخت سلول های پوشش روده را فراهم می کند. این باعث سلامت روده می شود. دکتر کوین ویلان، نویسنده اصلی مطالعه، استاد و رئیس بخش علوم تغذیه در کینگز کالج لندن، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که بوتیرات علاوه بر سوخت رسانی به سلول های روده بزرگ، جذب سایر مواد مغذی را نیز تنظیم می کند. روده و به تعادل سیستم ایمنی کمک می کند.

او گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف بادام ممکن است برای متابولیسم باکتری‌ها به نحوی که پتانسیل تأثیرگذاری بر سلامت انسان را دارد، مفید باشد.»

بادام شیرین در تقویت سلامت روده

فواید سلامتی بادام شیرین در تقویت سلامت روده

محققان فواید خوردن بادام را در طی 4 هفته در 87 نفر بین 18 تا 45 سال که قبلاً کمتر از مقدار توصیه شده روزانه فیبر مصرف می‌کردند و حدود دو بار از میان وعده‌های دارای کمبود مواد مغذی مانند چیپس سیب‌زمینی یا کلوچه استفاده می‌کردند، بررسی کردند. یک روز.

محققان شرکت کنندگان در مطالعه را به سه گروه میان وعده تقسیم کردند:

  • گروه 1: بادام کامل، 56 گرم در روز (تقریباً 2 اونس در روز)
  • گروه 2: بادام آسیاب شده 56 گرم در روز
  • گروه کنترل: مافین (2 عدد مافین در روز)

محققان گزارش دادند که خوردن بادام به هر شکلی به دلیل افزایش مواد مغذی مهم در مقایسه با گروه کنترل، سلامت روده افراد را بهبود می بخشد. این بهبودها در اسیدهای چرب تک غیراشباع، فیبر و سطوح پتاسیم یافت شد.

آنها اشاره کردند که بادام همچنین منبع خوبی از نیاسین یا ویتامین B، اسید فولیک، منیزیم، روی و مس است.

نظرات کارشناسان در مورد بادام

متخصصان تغذیه که با Healthline صحبت کردند توافق کردند که خوردن بادام به دلیل داشتن فیبر، انتخاب هوشمندانه ای برای بهبود سلامت روده است.

دکتر امی ساپولا، دکتر فارم، مربی سلامت دارای مدرک لیسانس تغذیه و مدیر فارمسی در باغ سرآشپز، توضیح داد که در واقع فیبر پری بیوتیک موجود در بادام است که فرآیند افزایش بوتیرات و مولکول های مشابه مغذی روده را آغاز می کند.

او به Healthline گفت: «همانطور که میکروب‌ها فیبرهای پری‌بیوتیک را هضم می‌کنند، ترکیبات مفیدی به نام اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (مانند بوتیرات) تولید می‌کنند که به تأمین انرژی برای سلول‌های پوشش روده بزرگ و حمایت از سلامت ایمنی کمک می‌کند.

کولت هیموویتز، MSc، نویسنده کتاب The New Atkins: For a New You Cookbook و «چرا باید بیشتر بادام بخورید» و معاون ارتباطات تغذیه و آموزش اتکینز، گفت که محتوای فیبر موجود در بادام فواید قابل توجهی برای سلامتی شما دارد. از کنترل اشتها و تنظیم قند خون گرفته تا کمک به هضم غذا.

او به Healthline گفت: «فیبر همچنین به شما کمک می‌کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و در نتیجه میل به غذا کمتر می‌شود.

او اضافه کرد که میل کمتر به غذا ممکن است دوری از تنقلات با کمبود مواد مغذی را آسان‌تر کند و گزینه‌های سالم‌تر را بیشتر انتخاب کند.

پیشگیری از عوارض با سلامت بهتر روده

ساپولا به نقل از بقراط می‌گوید: «همه بیماری‌ها از روده شروع می‌شوند و در طی 2400 سال گذشته، این گفته صادق است.» بهبود سلامت روده برای سلامت کلی یک فرد اساسی است زیرا، بدون عملکرد صحیح سیستم گوارشی، شما به طور کامل مواد مغذی را جذب نمی کنید. ساپولا توضیح می‌دهد که در آن مرحله، شما می‌توانید غذای مغذی بخورید بدون اینکه از فواید سلامتی کامل بهره ببرید.

یک سیستم گوارشی که به خوبی کار می کند، غذا را به اجزایی تجزیه می کند که بدن می تواند جذب کند. ساپولا توضیح داد، سپس از این اجزا برای انجام بسیاری از عملکردهای متابولیک، از جمله رشد و ترمیم که دائماً در حال وقوع است، استفاده می کند.

ساپولا می‌گوید، وقتی هضم کمتر از حد مطلوب باشد، این می‌تواند بر تمام سلول‌های بدن تأثیر بگذارد و اغلب منجر به موارد زیر می‌شود:

  • التهاب
  • کمبود مواد مغذی لازم
  • خستگی
  • سرگیجه
  • افسردگی
  • اضطراب

چه مدت تا زمانی که فواید سلامت روده را ببینید؟

اگر کنجکاو هستید که بادام را برای سلامت روده امتحان کنید، بدانید که برخی از اثرات ممکن است بلافاصله احساس شوند و برخی دیگر ممکن است هفته ها تا ماه ها طول بکشد. هیموویتز گفت: «این واقعاً بستگی به این دارد که فرد چقدر مسیر بیماری را طی کرده است.

ساپولا با این موضوع موافق است و می‌گوید زمان لازم برای دیدن نتایج به میزان تغییرات سلامتی در حال انجام بستگی دارد. او گفت که برخی از افراد ممکن است به سرعت انرژی بیشتر، خلق و خوی بهتر و گاز و نفخ کمتری را تجربه کنند.

هیموویتز افزود: «بیشتر افراد در چند هفته اول مزایایی را احساس خواهند کرد. ساپولا خاطرنشان کرد: اثرات طولانی‌مدت‌تری مانند بهبود فشار خون یا کلسترول ممکن است هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد. هیموویتز می‌گوید: «تا زمانی که شما با سبک جدید تغذیه سالم خود سازگار باشید، بهبود آزمایش خون می‌تواند 6 ماه تا یک سال طول بکشد. ساپولا افزود: «اگرچه تغییرات سبک زندگی همیشه سریع‌ترین نیست، اما تا حد زیادی مؤثرترین راه برای بهبود سلامت بلندمدت است». (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...