وبلاگ

فواید غذایی موز برای سلامتی

فواید غذایی موز برای سلامتی :  موز فوق العاده سالم، راحت، خوشمزه و یکی از ارزان ترین میوه های تازه ای است که می توانید بخرید. این باعث می شود که آنها یک انتخاب عالی برای هر کسی که علاقه مند به تغذیه سالم است.

در حالی که آنها بومی آسیای جنوب شرقی هستند، همه جا در بسیاری از آب و هوای گرم رشد می کنند و در سراسر جهان در دسترس هستند. نوع کاوندیش، رایج ترین نوع موجود در خواربارفروشی ها، سفت و سبز رنگ شروع می شود اما با رسیدن به زرد، نرم و شیرین تبدیل می شود.

موز حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری است و ممکن است برای کاهش وزن، هضم غذا و سلامت قلب مفید باشد. در اینجا چند مزیت سلامتی مبتنی بر علم موز آورده شده است.

فواید غذایی موز برای سلامتی

فواید غذایی موز برای سلامتی

سرشار از مواد مغذی

موز حاوی مقدار مناسبی فیبر و چندین آنتی اکسیدان است. یک موز با اندازه معمولی (126 گرم) نیز به خود می بالد:

  • کالری: 112
  • چربی: 0 گرم
  • پروتئین: 1 گرم
  • کربوهیدرات: 29 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • ویتامین C: 12 درصد از ارزش روزانه (DV)
  • ریبوفلاوین: 7 درصد DV
  • فولات: 6 درصد از DV
  • نیاسین: 5 درصد از DV
  • مس: 11 درصد DV
  • پتاسیم: 10 درصد DV
  • منیزیم: 8 درصد از DV

یک موز حدود 112 کالری دارد و تقریباً منحصراً از آب و کربوهیدرات تشکیل شده است. پروتئین کمی دارند و چربی ندارند. کربوهیدرات های موجود در موز سبز و نارس بیشتر به شکل نشاسته و نشاسته مقاوم هستند – نوعی فیبر غیرقابل هضم که به زودی به آن خواهیم رسید. با رسیدن میوه، طعم آن شیرین تر می شود در حالی که محتوای فیبر آن کاهش می یابد.

ممکن است سطح قند خون را بهبود بخشد

موز سرشار از فیبر محلول است. در طول هضم، فیبر محلول در مایع حل می شود و به شکل ژل در می آید. همچنین این چیزی است که به موز بافت اسفنجی می دهد. موز نارس همچنین حاوی نشاسته مقاوم است که توسط بدن شما هضم نمی شود.

این دو نوع فیبر با هم ممکن است سطح قند خون شما را بعد از غذا تعدیل کند. به علاوه، آنها ممکن است با کاهش سرعت تخلیه معده به تنظیم اشتهای شما کمک کنند. این بدان معنی است که با وجود محتوای کربوهیدرات بالاتر، موز باعث افزایش شدید سطح قند خون در افراد سالم نمی شود. با این حال، در حالی که افراد مبتلا به دیابت می توانند از موز لذت ببرند، توصیه نمی شود که یک وعده بزرگ از موز میل کنند.

ممکن است از سلامت گوارش حمایت کند

فیبر غذایی با بسیاری از فواید سلامتی از جمله بهبود هضم مرتبط است. یک موز متوسط ​​حدود 3 گرم فیبر فراهم می کند. نشاسته مقاوم، نوعی فیبر موجود در موز نارس، یک پری بیوتیک است. پری بیوتیک ها از هضم فرار می کنند و به روده بزرگ شما می رسند، جایی که به غذای باکتری های مفید روده تبدیل می شوند.

علاوه بر این، پکتین – فیبری که هم در موز رسیده و هم در موز نارس یافت می شود – ممکن است به جلوگیری از یبوست و نرم شدن مدفوع کمک کند. برخی از مطالعات لوله آزمایش حتی پیشنهاد می‌کنند که پکتین ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند، اگرچه تحقیقات در انسان هنوز برای تأیید این مزیت مورد نیاز است.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

هیچ مطالعه ای مستقیماً تأثیرات موز را بر کاهش وزن آزمایش نکرده است. با این حال، این میوه محبوب چندین ویژگی دارد که می تواند آن را به یک غذای کاهش وزن تبدیل کند. اول اینکه موز کالری نسبتا کمی دارد. یک موز متوسط ​​کمی بیش از 100 کالری دارد، اما مغذی و سیرکننده است.

خوردن فیبر بیشتر از سبزیجات و میوه ها بارها و بارها با کاهش وزن و کاهش وزن مرتبط بوده است. علاوه بر این، موز نارس مملو از نشاسته مقاوم است، بنابراین سیر کننده بوده و اشتهای شما را کاهش می دهد. اگر می خواهید موز نارس را در رژیم غذایی خود بگنجانید، سعی کنید از آنها مانند چنار استفاده کنید.

ممکن است از سلامت قلب حمایت کند

پتاسیم یک ماده معدنی است که برای سلامت قلب، به ویژه مدیریت فشار خون حیاتی است. علیرغم اهمیت آن، تعداد کمی از مردم پتاسیم کافی را در رژیم غذایی خود دریافت می کنند. به راحتی، موز منبع عالی پتاسیم است، با یک موز متوسط ​​(126 گرم) 10٪ از DV را تامین می کند.

یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند. به علاوه، طبق تحقیقات قدیمی‌تر و مطالعات حیوانی، افرادی که مقدار زیادی پتاسیم مصرف می‌کنند تا 27 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. علاوه بر این، موز حاوی 8 درصد از DV برای منیزیم است، ماده معدنی دیگری که برای سلامت قلب مهم است.

کمبود منیزیم ممکن است با افزایش خطر بیماری قلبی، فشار خون بالا و سطوح بالای چربی در خون مرتبط باشد. به این ترتیب، ضروری است که به اندازه کافی از این ماده معدنی از رژیم غذایی یا مکمل های خود استفاده کنید.

سرشار از آنتی اکسیدان

میوه ها و سبزیجات منابع عالی آنتی اکسیدان های غذایی هستند و موز از این موضوع مستثنی نیست. آنها حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان قوی از جمله فلاونوئیدها و آمین ها هست.

این آنتی اکسیدان ها با بسیاری از مزایای سلامتی مانند کاهش خطر بیماری قلبی و بیماری های دژنراتیو مرتبط هستند. موز به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به سلول های شما ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. بدون آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد می توانند در طول زمان ایجاد شوند و اگر سطح آنها به اندازه کافی در بدن شما بالا رود، باعث آسیب می شوند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...