وبلاگ

غذاهایی که فوق العاده سالم هستند

غذاهایی که فوق العاده سالم هستند : در طول سال ها، کربوهیدرات ها شهرت بدی پیدا کرده اند. مردم اغلب آنها را با افزایش وزن، دیابت نوع 2 و انواع دیگر بیماری ها مرتبط می دانند.

بله، درست است که غذاهای فرآوری شده سرشار از قند و غلات تصفیه شده معمولاً فاقد ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند. با این حال، بسیاری از غذاهای غنی از مواد مغذی و غنی از فیبر در واقع می توانند برای شما بسیار مفید باشند. در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات می تواند برای برخی افراد مفید باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که به طور کامل از غذاهای پر کربوهیدرات اجتناب کنید.

در اینجا چند غذای پر کربوهیدرات وجود دارد که فوق العاده سالم هستند.

غذاهایی که فوق العاده سالم هستند

کینوا

کینوا یک دانه مغذی است که در بین مصرف کنندگان آگاه به سلامتی بسیار محبوب شده است. به عنوان یک شبه غلات طبقه بندی می شود، که دانه ای است که مانند یک دانه تهیه و خورده می شود. کینوا پخته شده حاوی 70 درصد کربوهیدرات است که آن را به یک غذای پر کربوهیدرات تبدیل می کند. با این حال، منبع خوبی از پروتئین و فیبر نیز می باشد.

کینوا سرشار از بسیاری از مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است و با مزایای سلامتی مختلفی از جمله بهبود مدیریت قند خون و سلامت قلب مرتبط است. علاوه بر این، حاوی هیچ گونه گلوتن نیست، که آن را به یک جایگزین محبوب برای گندم برای کسانی که رژیم غذایی بدون گلوتن دارند تبدیل می کند. کینوا همچنین بسیار سیر کننده است زیرا فیبر و پروتئین نسبتا بالایی دارد. به همین دلیل، ممکن است به ارتقاء مدیریت وزن سالم و سلامت روده کمک کند.

خلاصه

کینوا بسیار مغذی است و ممکن است به بهبود مدیریت قند خون و حمایت از سلامت قلب کمک کند. کینوا همچنین سرشار از پروتئین و فیبر است، بنابراین ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد، زیرا هر دوی این مواد مغذی می‌توانند به شما کمک کنند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

جو

جو دوسر یک غلات کامل فوق العاده سالم و منبع عالی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. جو خام حاوی 70 درصد کربوهیدرات است. یک وعده 1 فنجان (81 گرم) حاوی 54 گرم کربوهیدرات از جمله 8 گرم فیبر است. آنها به ویژه در نوع خاصی از فیبر به نام بتا گلوکان جو دوسر سرشار هستند. جو همچنین منبع نسبتا خوبی از پروتئین است و حاوی پروتئین بیشتری نسبت به اکثر غلات است.

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن جو ممکن است با کاهش سطح کلسترول، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. خوردن جو همچنین ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2. علاوه بر این، جو دوسر بسیار سیر کننده است، که می تواند به کنترل وزن سالم کمک کند.

خلاصه

جو حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید از جمله فیبر و پروتئین است. همچنین مطالعات نشان داده است که مصرف جو دو سر سطح قند و کلسترول خون را کاهش می دهد.

گندم سیاه

مانند کینوا، گندم سیاه نیز یک شبه غلات محسوب می شود. گندم سیاه با وجود نامش به گندم مربوط نمی شود و گلوتن ندارد. گندم سیاه خام حاوی 75 گرم کربوهیدرات است، در حالی که بلغور گندم سیاه پخته شده حاوی حدود 19.9 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم است).

گندم سیاه بسیار مغذی است و حاوی پروتئین و فیبر است. همچنین نسبت به بسیاری از غلات دیگر دارای مواد معدنی و آنتی اکسیدان بیشتری است. علاوه بر این، مطالعات بر روی انسان و حیوانات نشان می دهد که ممکن است به ویژه برای سلامت قلب و تنظیم قند خون مفید باشد.

خلاصه

گندم سیاه بسیار مغذی است و حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به بسیاری از غلات است. گندم سیاه مربوط به گندم نیست و حاوی گلوتن نیست. خوردن آن ممکن است برای سلامت قلب و تنظیم قند خون مفید باشد.

موز

موز یک میوه محبوب است که مردم دوست دارند در دستور العمل های مختلف از آن استفاده کنند. یک موز بزرگ (136 گرم) حاوی حدود 31 گرم کربوهیدرات است، چه به شکل نشاسته یا قند. موز همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های B6 و C است و حاوی چندین ترکیب گیاهی مفید است. به لطف محتوای بالای پتاسیم، موز ممکن است به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک کند.

موز نارس و سبز نشاسته بیشتری دارد. این ماده با رسیدن موز به قندهای طبیعی تبدیل می شود و در این فرآیند زرد می شود. بنابراین، اگر موز خود را زمانی که کمتر رسیده است بخورید، نشاسته بیشتری و شکر کمتری دریافت خواهید کرد.

موز نارس و کمتر رسیده همچنین حاوی مقادیر مناسبی از نشاسته مقاوم و پکتین است که هر دو از سلامت گوارش حمایت می کنند و سوخت برای باکتری های مفید روده شما فراهم می کنند.

خلاصه

موز سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که نقش کلیدی در تنظیم فشار خون دارد. موز کمتر رسیده همچنین حاوی نشاسته و پکتین مقاوم است که هر دو می توانند سلامت گوارش را بهبود بخشند.

سیب زمینی

سیب زمینی شیرین یک غده یا سبزیجات ریشه ای خوشمزه و مغذی است. نصف فنجان (100 گرم) سیب زمینی شیرین له شده و پخته شده با پوست حاوی حدود 20.7 گرم کربوهیدرات است که از نشاسته، شکر و فیبر تشکیل شده است.

پرتقال ها

پرتقال یک نوع مرکبات محبوب است. آنها عمدتا از آب تشکیل شده اند و از حدود 15.5 گرم کربوهیدرات در هر وعده 100 گرمی تشکیل شده اند. پرتقال همچنین منبع خوبی از فیبر است. پرتقال به ویژه سرشار از ویتامین C، پتاسیم و برخی ویتامین های گروه B است. علاوه بر این، آنها حاوی اسید سیتریک و همچنین چندین ترکیب گیاهی قوی و آنتی اکسیدان هستند.

خوردن پرتقال ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد و به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. آنها همچنین ممکن است جذب آهن را از سایر غذاهایی که می خورید افزایش دهند، که ممکن است به محافظت در برابر کم خونی فقر آهن کمک کند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...