وبلاگ

فواید انبه برای سلامتی

فواید انبه برای سلامتی : در برخی از نقاط جهان، انبه (Mangifera indica) “سلطان میوه ها” نامیده می شود. این میوه هسته دار است، به این معنی که یک دانه بزرگ در وسط دارد. انبه بومی هند و آسیای جنوب شرقی است و بیش از 4000 سال است که مردم آن را کشت می کنند. صدها نوع انبه وجود دارد که هر کدام طعم، شکل، اندازه و رنگ خاص خود را دارند.

این میوه نه تنها خوشمزه است، بلکه دارای خواص تغذیه ای چشمگیر است. در واقع، مطالعات انبه و مواد مغذی آن را با چندین فواید سلامتی مانند بهبود ایمنی و سلامت گوارش مرتبط می‌دانند. برخی از پلی فنول های موجود در میوه حتی ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهند.

در اینجا چند مزیت انبه، از جمله مروری بر محتوای غذایی آن و نکاتی در مورد چگونگی لذت بردن از آن آورده شده است.

فواید انبه برای سلامتی

پر از مواد مغذی

بسیاری از مردم انبه را دوست دارند – نه تنها به این دلیل که خوشمزه است، بلکه به این دلیل که بسیار مغذی است.

یک فنجان (165 گرم) انبه تازه:

  • کالری: 99
  • پروتئین: 1.4 گرم
  • کربوهیدرات: 24.7 گرم
  • چربی: 0.6 گرم
  • فیبر: 2.6 گرم
  • شکر: 22.5 گرم
  • ویتامین C: 67 درصد از ارزش روزانه (DV)
  • مس: 20 درصد DV
  • فولات: 18 درصد از DV
  • ویتامین B6: 12٪ از DV
  • ویتامین A: 10٪ از DV
  • ویتامین E: 10٪ از DV
  • ویتامین K: 6٪ از DV
  • نیاسین: 7 درصد DV
  • پتاسیم: 6٪ از DV
  • ریبوفلاوین: 5 درصد DV
  • منیزیم: 4٪ از DV
  • تیامین: 4٪ از DV

یکی از تأثیرگذارترین حقایق مغذی آن این است که فقط 1 فنجان (165 گرم) انبه تازه تقریباً 67 درصد از DV را برای ویتامین C فراهم می کند. این ویتامین محلول در آب به سیستم ایمنی شما کمک می کند، به بدن شما کمک می کند آهن را جذب کند و رشد سلولی را تقویت کند. و تعمیر.

انبه همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مس و فولات است که به ویژه مواد مغذی مهمی در دوران بارداری هستند، زیرا از رشد و نمو سالم جنین حمایت می کنند.

کم کالری

یکی دیگر از فواید انبه کم کالری بودن آن است. یک فنجان (165 گرم) انبه تازه حاوی کمتر از 100 کالری است و چگالی کالری آن بسیار پایین است، به این معنی که کالری کمی نسبت به حجم غذایی که ارائه می کند، دارد.

در واقع، بیشتر میوه ها و سبزیجات تازه تراکم کالری کمی دارند. یک مطالعه نشان داد که مصرف میوه‌های تازه مانند انبه در ابتدای وعده غذایی می‌تواند به شما کمک کند که بعداً در وعده غذایی پرخوری نکنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که این ممکن است در مورد انبه خشک صادق نباشد. فقط 1 فنجان (160 گرم) انبه خشک حاوی 510 کالری، 106 گرم قند و چگالی کالری بالاتر است. اگرچه انبه خشک هنوز سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است، اما به دلیل چگالی کالری و محتوای قند بالا، بهتر است آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

ممکن است به پیشگیری از دیابت کمک کند

انبه تازه در مقایسه با سایر میوه های تازه، حاوی بیش از 22 گرم در هر فنجان (165 گرم) قند طبیعی نسبتا بالایی دارد. ممکن است فکر کنید که این می تواند برای افرادی که با شرایط متابولیک مانند دیابت زندگی می کنند یا برای کسانی که سعی در محدود کردن مصرف قند خود دارند نگران کننده باشد. با این حال، هیچ مدرکی نشان نمی دهد که خوردن انبه تازه منجر به دیابت می شود یا برای افراد مبتلا به این بیماری ناسالم است.

در واقع، بسیاری از مطالعات حتی مصرف بیشتر میوه‌های تازه را با خطر کمتر دیابت به طور کلی مرتبط کرده‌اند. تحقیقات زیادی رابطه خاص بین انبه تازه و دیابت را بررسی نکرده است. با این حال، یک مطالعه نشان داد افرادی که به مدت 12 هفته هر روز 10 گرم انبه خشک شده منجمد را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، بهبود قابل توجهی در سطح قند خون داشتند.

مطالعه اخیر دیگری به این نتیجه رسید که مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C و کاروتنوئیدها می تواند به جلوگیری از شروع دیابت کمک کند. انبه در هر دو این مواد مغذی زیاد است، بنابراین ممکن است فواید مشابهی داشته باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است. با این حال، از آنجایی که انبه سرشار از قندهای طبیعی است، این پتانسیل را دارد که در صورت مصرف بیش از حد در یک زمان، سطح قند خون شما را افزایش دهد.

بنابراین، ممکن است همچنان بهتر باشد که انبه را در حد اعتدال مصرف کنید، به این معنی که یک وعده معمولی حدود 1 فنجان (165 گرم) در هر بار مصرف شود. همچنین ممکن است به ترکیب آن با سایر غذاهای غنی از فیبر و پروتئین کمک کند، زیرا ممکن است به محدود کردن افزایش قند خون کمک کند.

از سلامت قلب حمایت می کند

از دیگر فواید انبه برای سلامتی میتوان به میزان مواد مغذی آن اشاره کرد. حاوی مواد مغذی است که از قلب سالم حمایت می کند. به عنوان مثال، منیزیم و پتاسیم را ارائه می دهد که به حفظ جریان خون سالم کمک می کند. این مواد مغذی به رگ‌های خونی شما کمک می‌کنند تا به آرامش برسند و باعث کاهش سطح فشار خون می‌شوند.

به نظر می رسد مانگیفرین فوق آنتی اکسیدانی انبه برای سلامت قلب نیز مفید است. مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که مانگیفرین ممکن است از سلول‌های قلب در برابر التهاب، استرس اکسیداتیو و مرگ سلولی محافظت کند.

علاوه بر این، ممکن است به کاهش سطح کلسترول، تری گلیسیرید و اسیدهای چرب آزاد در خون شما کمک کند. در حالی که این یافته ها امیدوارکننده هستند، تحقیقات در مورد منگیفرین و سلامت قلب در انسان در حال حاضر وجود ندارد. بنابراین مطالعات بیشتری مورد نیاز است. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا و کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...