وبلاگ

تعریف جدیدی از غذای سالم

تعریف جدیدی از غذای سالم : تعریف جدیدی از غذای سالم : FDA در حال به روز رسانی تعریف سالم و طراحی برچسب های جدید است. این آژانس می گوید این موضوع به افراد کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. اما همه متخصصان تغذیه متقاعد نشده اند.

جوآنا سامرز، میزبان:

چه چیزی یک غذا را سالم می کند؟ این یک سوال پیچیده است، اما سازمان غذا و دارو قصد دارد با یک سیستم برچسب گذاری بسته های غذایی جدید در پاسخ به آن کمک کند. آخرین بار آژانس سلامت را در سال 1994 تعریف کرد. این در اوج رونق رژیم غذایی بدون چربی بود. آلیسون اوبری از NPR اکنون به ما می پیوندد تا در مورد چگونگی تغییر ایده سالم صحبت کنیم.

در این سری از مقاله های تهیه غذا در کترینگ آتیسا به تعریف جدیدی از غذای سالم میپردازیم. تعریف جدیدی از غذای سالم

سامرز: لطفا در مورد این تغییرات پیشنهادی به ما بگویید.

اوبری: خوب، واقعاً دو چیز در اینجا اتفاق می افتد. FDA در حال به روز رسانی تعریف کاری خود از سالم در رابطه با برچسب های مواد غذایی است و آنها در حال توسعه یک نماد یا نماد سالم جدید برای بسته های مواد غذایی هستند. هدف واقعاً این است که بسته بندی منعکس کننده علم تغذیه فعلی باشد، که واقعاً در 25 سال گذشته بسیار تکامل یافته است. بنابراین، می دانید، چیزهایی که در سال 1994 به عنوان سالم یا واجد شرایط برای یک ادعای سالم شناخته شدند – مانند نان سفید یا ماست بسیار شیرین یا غلات قندی – صرفاً به این دلیل که چربی کمی داشتند، دیگر نمی توانند ادعای سالمی داشته باشند.

و من می‌توانم بگویم که راهنمایی FDA در این مورد دیر شده است. رونق بدون چربی مدت هاست که از بین رفته است. به طور گسترده ای شناخته شده است که برخی از چربی ها برای ما مفید هستند. ما به آنها نیاز داریم. بنابراین ما نماد سالم جدیدی را روی غذاهایی مانند آووکادو، آجیل، دانه‌ها، ماهی‌های چرب مانند سالمون، روغن زیتون قرار می‌دهیم. می دانید، ممکن است افرادی که به سلامتی اهمیت می دهند به این حرف گوش کنند و بگویند زمانش فرا رسیده است.

سامرز: خوب، پس چرا الان این اتفاق می افتد؟

اوبری: می‌دانید، این تغییر در زمانی رخ می‌دهد که دولت بایدن هدف بهبود رژیم غذایی آمریکایی‌ها را در اولویت قرار داده است. و این باعث شده است که بیماری های مرتبط با رژیم غذایی، مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی که یکی از علل اصلی مرگ و میر هستند، کمتر شوند. این موضوع در کنفرانس غذایی هفته گذشته در کاخ سفید مورد توجه قرار گرفت و ابتکار برچسب زدن در واقع بخشی از استراتژی جدید دولت اعلام شده در کنفرانس است. من می‌توانم بگویم این لحظه‌ای است که از نظر فرهنگی، با توجه به عقب‌نشینی فرهنگ رژیم غذایی، شرم‌کردن از شکل بدن، و احساس گناه و شرم واقعی که مردم می‌توانند با تصویر بدنی مرتبط باشند، صحبت در مورد غذا و رژیم غذایی کمی پیچیده‌تر شده است.

سامرز: بله، و همه اینها دغدغه های واقعاً مهمی هستند. اما همه اینها به نظر من، آلیسون، بسیار پیچیده است.

اوبری: آره. می دانید، بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و کارشناسان بهداشت عمومی می گویند که در این زمان بسیار مهم است که هم این نگرانی های مردم را بشناسیم و هم تأیید کنیم، در حالی که، در عین حال، به مردم کمک کنیم تا بفهمند رژیم غذایی ما – آنچه می خوریم – بازی می کند. نقش مهمی در پیشگیری یا ترویج بیماری مزمن دارد.

سامرز: بنابراین با توجه به اینکه همه اینها چقدر پیچیده و دشوار است، سازمان غذا و دارو چگونه به این موضوع می پردازد؟

اوبری: خوب، FDA واقعاً یک آژانس نظارتی است، و رویکرد آنها این است که به نوعی از علم استفاده کنند و همانطور که دوست دارند بگویند به همه سهامداران خود گوش دهند، که شامل صنایع غذایی می شود – شرکت هایی که در بازار مواد غذایی عرضه می کنند. غذاهایی که می خوریم جایی که آژانس به این موضوع رسیده است این است که یک نماد سالم می تواند به توانمندسازی افراد با اطلاعات مفید کمک کند. من با سوزان مین صحبت کردم. او مدیر مرکز ایمنی مواد غذایی و تغذیه کاربردی در FDA است.

سوزان ماین: بیشتر مصرف‌کنندگان در چند ثانیه تصمیم می‌گیرند که آیا محصولی را خریداری می‌کنند یا خیر. بنابراین داشتن چیزی، مانند، برچسب سالم که می تواند در جلوی بسته باشد، می تواند به مصرف کنندگان در تصمیم گیری سریع کمک کند.

تابستان: پس آیا بین متخصصان تغذیه و سلامت اتفاق نظر وجود دارد که این کمک خواهد کرد؟

اوبری: من فکر می کنم نظرات متفاوتی وجود دارد. از جنبه مثبت، اگر کسی بین دو غذای بسته بندی شده انتخاب کند و یکی نمک کمتر، قند کمتر و چربی های سالم بیشتری داشته باشد – واجد شرایط یک نماد سالم است – می تواند مفید باشد. اما محدودیت هایی برای سبز کردن مواد غذایی روی بسته بندی وجود دارد. منظورم این است که بسیاری از سالم ترین غذاها در بسته بندی عرضه نمی شوند. زمانی که به ما گفته می‌شود غذاهای کامل بیشتری بخوریم – میوه‌ها و سبزیجات بیشتر – انتقاداتی وجود دارد که نماد سالم به نوعی علامت را از دست می‌دهد. من با ماریون نستله صحبت کردم. او استاد تغذیه در دانشگاه نیویورک است.

ماریون نستل: من فکر نمی کنم که ما اصلاً نیازی به ادعای سلامتی در مورد محصولات غذایی داریم. آنها درباره سلامتی نیستند. آنها در مورد بازاریابی محصولات هستند. اگر واقعاً می خواهید سالم غذا بخورید، غذای واقعی می خورید. قرار نیست محصولاتی را بخورید که برچسب روی آنها باشد.

اوبری: من فکر می‌کنم برداشت او توسط همه به اشتراک گذاشته نمی‌شود، اما نشان می‌دهد که نتیجه گیری تغذیه سالم با یک نماد ساده چقدر سخت است. و واقعاً، برای ترویج الگوهای سالم غذا خوردن، احتمالاً به مجموعه‌ای از ابتکارات گسترده‌تر نیاز داریم – می‌دانید، آموزش تغذیه، کلاس‌های آشپزی و ادغام غذا و تغذیه در سیستم مراقبت‌های بهداشتی. (منیع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه سرو غذای گرم سازمانی، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...