وبلاگ

راه های کمتر خوردن غذای فرآوری شده

راه های کمتر خوردن غذای فرآوری شده : شما می توانید از بسیاری از غذاهای فرآوری شده از جمله سبزیجات کنسرو شده، میوه های یخ زده و محصولات لبنی پاستوریزه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لذت ببرید. با این حال، برخی از اقلام بسیار فرآوری شده مملو از نمک، شکر، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده هستند که می تواند به سلامت شما آسیب برساند.

کاهش مصرف این غذاهای بسیار فرآوری شده یکی از موثرترین راه ها برای بهبود سلامت و افزایش کیفیت رژیم غذایی شماست. در واقع، وقتی مردم از من توصیه تغذیه ای می خواهند، کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده یکی از اولین چیزهایی است که توصیه می کنم.

میان وعده های سالم را در دسترس داشته باشید

اگر وقتتان کم است، خوردن یک میان وعده بسته بندی شده در هنگام خروج از در ممکن است وسوسه انگیز باشد.

با این حال، پر نگه داشتن آشپزخانه شما با تنقلات قابل حمل و مغذی فراوان می تواند انتخاب های سالم را در سفر آسان تر کند.

برخی از میان وعده های سالم مورد علاقه من عبارتند از میوه تازه، آجیل مخلوط، ادامام و سبزیجات با هوموس.

اگر وقت اضافی دارید، می توانید چند میان وعده ساده را نیز از قبل آماده کنید. تخم مرغ آب پز، رول‌آپ بوقلمون، چیپس کلم پیچ خانگی، و جو دوسر یک شبه چند خوراکی عالی هستند که می‌توانید سریع آن‌ها را هم بزنید و برای بعد آماده کنید.

راه های کمتر خوردن غذای فرآوری شده

غلات تصفیه شده را با غلات کامل عوض کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش مصرف غذاهای فرآوری‌شده این است که آنها را با غذاهای سالم‌تر مبادله کنید.

به طور خاص، می توانید غلات تصفیه شده مانند ماکارونی سفید، برنج، نان و تورتیلا را با غلات کامل مانند برنج قهوه ای و ماکارونی غلات کامل، نان و تورتیلا تعویض کنید.

غلات کامل نه تنها دارای مواد مغذی مهمی مانند فیبر هستند، بلکه نشان داده شده است که از آنها در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان محافظت می کنند.

در آشپزخانه خلاقیت به خرج دهید

اگر احساس ماجراجویی می کنید، غذاهای فرآوری شده مورد علاقه خود را با بازآفرینی آنها در آشپزخانه، رنگ سالمی به آن ها بدهید. این به شما امکان می دهد کنترل کاملی بر آنچه در بشقاب خود می گذارید داشته باشید در حالی که به شما امکان می دهد مواد جدید جالبی را آزمایش کنید.

برای مثال، می‌توانید چیپس‌های سبزیجات را با برش‌های سیب‌زمینی، کدو سبز، شلغم یا هویج با مقداری روغن زیتون و نمک بریزید، سپس آن‌ها را بپزید تا ترد شوند.

سایر جایگزین های سالم برای غذاهای فرآوری شده که می توانید در خانه درست کنید عبارتند از پودینگ چیا، ذرت بو داده شده با هوا، گرانولا و چرم میوه.

من شخصاً دوست دارم به جای سفارش غذای بیرون بر، سعی کنم از رستوران های مورد علاقه ام در خانه دوباره غذا درست کنم. این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه، خوردن غذاهای کامل را با اضافه کردن موادی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها و حبوبات آسان تر می کند.

آب بیشتری بنوشید

نوشیدنی های قندی مانند نوشابه، چای شیرین، آب میوه و نوشیدنی های ورزشی دارای قند و کالری بالایی هستند اما مواد مغذی ضروری کمی دارند.

تعویض تدریجی این نوشیدنی ها با آب در طول روز راهی عالی برای کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و بهبود کیفیت کلی رژیم غذایی شما است.

اگر آب ساده نوشیدنی مورد علاقه شما نباشد، آب گازدار یا طعم‌دار دو گزینه عالی هستند. از طرف دیگر، می‌توانید آب را با میوه‌های تازه یا سبزی‌ها دم کنید تا طعم و مزه بیشتری داشته باشید.

آماده کردن غذا را امتحان کنید

آماده کردن وعده‌های غذایی در دسته‌های بزرگ، یک یا دو بار در هفته، تضمین می‌کند که مقدار زیادی وعده‌های غذایی مغذی را در یخچال خود آماده کنید، حتی زمانی که برای پخت و پز بیش از حد مشغول هستید.

همچنین می‌تواند باعث شود که در مسیر بازگشت به خانه و یا روی آوردن به وعده‌های غذایی راحت یخ‌زده، زمانی که در فشار هستید، بسیار کمتر وسوسه‌کننده باشد.

برای شروع، هر هفته چند دستور تهیه کنید و زمان خاصی را برای آماده کردن وعده های غذایی خود در نظر بگیرید.

من همچنین ترجیح می‌دهم دستور العمل‌هایی پیدا کنم که دارای مواد مشابه هستند تا بتوانم در طول هفته چندین وعده غذایی را بچرخانم تا از تکرار آن جلوگیری کنم.

سبزیجات بیشتری بخورید

هنگامی که در حال تهیه وعده های غذایی در خانه هستید، حداقل یک وعده سبزیجات بگنجانید تا مصرف غذاهای سالم و فرآوری نشده را افزایش دهید. این کار می‌تواند به آسانی اضافه کردن اسفناج به تخم‌مرغ‌های همزده، تفت دادن کلم بروکلی برای غذای ساده، یا ریختن هویج یا گل کلم در سوپ‌ها یا کاسرول‌ها باشد.

سبزیجات بسیار مغذی و منابع عالی فیبر هستند، که باعث می شود بین وعده های غذایی احساس سیری کنید تا به کاهش اشتها و کاهش هوس کمک کند.

سرویس تحویل کیت غذا Green Chef UK دارای دستور العمل های تایید شده توسط متخصصین تغذیه است که شامل مواد اولیه تازه و باکیفیت است. مشتریان همچنین می‌توانند از میان چندین گزینه رژیم غذایی، از جمله برنامه‌های گیاهخواری، گیاهخواری، و گیاهخواری متمرکز بر سبزیجات، انتخاب کنند.

روال خرید خود را تغییر دهید

زمانی که غذاهای فرآوری شده در دسترس ندارید، محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده بسیار ساده تر است. دفعه بعد که به فروشگاه مواد غذایی می روید، سبد خرید خود را با مواد سالم و کم فرآوری شده مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات پر کنید. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه سرو غذای گرم سازمانی، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...